سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تحمیل بی‌سوادی حرکتی به نسل آینده

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 458234
معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکان و نوجوانان الفبای حرکتی را تجربه نمی کنند، گفت: متاسفانه امروزه کودکان ما به کودکان موبایلی و اینترنتی تبدیل شده اند و دچار فقر حرکتی هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پنل «تبدیل مدارس مناطق محروم به پیشران فقرزدایی در آموزش، سلامت و تغذیه» دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با اشاره به پیامدهای بیسوادی و فقر حرکتی که در کودکان و نوجوانان گفت: در این حوزه نیازمند حساسیت زایی هستیم.
 
وی افزود: امروز با سواد حرکتی مواجه هستیم که دنیا آموزش را از زاویه سواد حرکتی نگاه می کند.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به لحاظ زندگی آپارتمانی، ماشینی و رشد فناوری های نوین هچون موبایل و اینترنت، کودکان را به یک‌جا‌نشینی ترغیب کردیم و اکنون کودکان از آپارتمان نشینی به کودکان موبایلی و اینترنتی تبدیل شده اند.
 
وی با بیان اینکه کودکان الفبای حرکتی را تجربه نمی کنند، گفت: این باعث شده هنگامی که سن آنان بالاتر برود با مشکلاتی مواجه می شوند.
 
حمیدی افزود: امروزه کودک مطلوب در خانواده ها کودکی است که یکجا آرام می نشیند. بنابراین ما کودک را به بی تحرکی محکوم می کنیم.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروزه کودکان چاق برای افراد خوشایند می آیند و به تناسب جسمی توجه نمی شود. بنابراین ما بیسوادی حرکتی را به نسل آینده تحمیل می کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ساعات درس ورزش در مدرسه ۲ ساعت است که با فعالیت های فوق برنامه به ۶ ساعت ارتقا داده ایم اما کافی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *