جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
در راستای مبارزه با بی سوادی؛

برخورد باوالدینی که مانع تحصیل فرزندان شوند

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 441737
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه پیشنهاد داده ایم از پایه اول ابتدایی تا پایه نهم متوسطه تحصیل اجباری شود.
به گزارش جهان، محمد دیمه ور در گفتگو با مهر درباره اجباری شدن تحصیل اظهار کرد:اجباری شدن تحصیل در برنامه چهارم توسعه عنوان شده است و در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان نیز آمده است.

وی افزود:اگر خانواده ها از فرستادن فرزندانشان به مدارس خود داری کنند مراجع قضایی با آنان برخود خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه پیشنهاد داده ایم از پایه اول ابتدایی تا پایه نهم متوسطه تحصیل اجباری شود.

دیمه ور ادامه داد:اجباری شدن تحصیل در برنامه پنجم توسعه نیامده است و قانون نیز جریمه سنگینی برای خانواده ها در نظر نگرفته است و جریمه نقدی در حد یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه پیشنهاد اجباری شدن تحصیل و مجازات سنگین برای خانواده هایی که از تحصیل فرزندانشان جلوگیری می کنند داده شده است که امیدواریم در این برنامه گنجانده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س ح
Iran, Islamic Republic of
دروغ بسيار بزرگ مي باشد . در مدرسه كه وقتي از آدم پول مي خواهند و ما هم مي گوديم پول نداريم و در نهايت ديگر نمي توانيم بچه را به مدرسه بفرستيم مشكل از ماست يا از مدرسه و نظام آموزشي مي باشد .
ابوذر
France
سلام آخه ..... كي دوست نداره بچه اش نره مدرسه .... مگر اينكه شماها روز به روز شهريه مدارس را گران كنيد و وسايل مدارس از قبيل دفتر و كتاب و لباس ،باور كنيد وقتي به مسئولين نگاه مي كنم يه مشت ... نفهم و مشتي ... مي بينم كه فقط قصد ... اين مملكت دارند والله كه من رجوي و بني صدر را خائن نمي دانم يعني بعضی مسئولين روي هر چه بني صدر و مسعود رجوي و مريم رجوي را سفيد كرده ايد با اين كارهايتان باور كنيد خائن تر از شما ها نسبت به اين مملكت و مقام معظم رهبري نديده ام