جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۴
۳۶

از التماس برای انصراف از یارانه تا بذل سکه‌های طلا

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 356138
آخرین دست گل دولت اما توسط زن برادر رئیس جمهور به آب سپرده شد. هنگامی که خبر رسید در جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن که مراسمی مذهبی – سنتی است در یک اقدام ابتکاری و البته اشرافی مانکن‌ها برای زنان سران نظام و سفرای کشورهای خارجی شوی لباس گذاشته‌اند و دخترکان لزگی رقصیده‌اند!
از التماس برای انصراف از یارانه تا بذل سکه‌های طلا
به گزارش جهان، افکار نیوز نوشت: از تدبیر فقط نامش مانده و امید هم که شرط حیات است، شاید این طنز تاریخ باشد که در ایران هر دولتی بر سر کار می‌آید عملکردش عکس شعاری است که در رقابت‌های انتخاباتی سرداده. به هر حال رئیس جمهور که بر مسند اجرا نشست و عنان دولت را در دست گرفت ظاهراً فراموش می‌کند که برای چه آمده و مردم برای چه به او و همفکرانش رای داده‌اند.

شاید بتوان رد نخستین بی‌تدبیری دولت را در‌‌ همان نخستین روزهای روی کارآمدن حسن روحانی پی گرفت، روزی که نمایندگان رسانه‌ها قرار بود در سالن مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی جایی که پیش از برگزیده شدن به سمت ریاست جمهوری ریاست آن را بر عهده داشت پرسش‌های خود را با رئیس جمهور منتخب مطرح کنند،

مسئولیت برنامه ظاهراً به امیر حسین زمانی نیا واگذار شده بود که حالا به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیوسته ، مردی که شاید از عهده تنظیم امور حقوقی – بین المللی به خوبی بربیاد اما صورت عرق کرده و مشوش او در آن روز نشان می‌داد اطرافیان روحانی انتخاب مناسبی برای برگزاری نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور منتخب نکرده‌اند.

نخستین نشست مطبوعاتی حسن روحانی در قامت ریاست جمهوری منتخب از نظر مدیریتی یک شکست تمام
مدعووان خاصه‌ای که نه یکی دوتا بودند و نه مسلماً هیچکدامشان مستحق دریافت چنان اعانه‌ای از سوی دولت و نه هنگامی که دولت به مردم التماس می‌کند از مقرری ماهیانه ۴۵ هزارتومانشان بگذرند در شرایطی است که به مدعووان کاخ سعد آباد نفری ۵ سکه طلا هدیه بدهد.
عیار بود تعداد صندلی‌ها به خبرنگاران به نسبت ۳ به ۱ بود و هرج و مرج درون سالن کنفرانس بیداد می‌کرد.
بزرگ‌ترین شکست برنامه ریزان دولت یازدهم اما در توزیع سبد کالا نمایان شد، جایی که اینبار نه اصحاب رسانه که دولت با مردم روستا‌ها و شهرهای مختلف کشور طرف بود، احساس تبعیض میان مردم، اعتراض نمایندگان مجلس و در ‌‌نهایت عذرخواهی تلویحی رئیس جمهور دستاورد توزیع سبد کالایی بود که مثلاً قرار بود بر محبوبیت دولت بیفزاید اما بزرگ‌ترین ناکامی دولت در ماههای نخستین کارش رقم خورد.

شاید اجرای مناسب فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست اندکی از بار شکست‌های مدیریتی گذشته بکاهد البته اگر ایده خواهش و تمنا از مردم برای انصراف از دریافت یارانه آنقدر از سوی دولتمردان جدی گرفته نمی‌شد.
هر چند تعداد انصرافی‌ها هیچگاه رسماً اعلام نشد اما مردم شهرهای کشور دیدند که ثبت نام برای دریافت یارانه در همین مدت به کسب و کاری پر رونق برای کافی نت‌ها و تایپ و تکثیری‌هایی بدل شد که بین ۲ تا ۳ هزار تومان از مردم می‌گرفتند تا فهرست درخواست یارانه‌شان را پر کنند و بگویند «ثبت شد، مبارک است»

آخرین دست گل دولت اما توسط زن برادر رئیس جمهور به آب سپرده شد. هنگامی که خبر رسید در جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن که مراسمی مذهبی – سنتی است در یک اقدام ابتکاری و البته اشرافی مانکن‌ها برای زنان سران نظام و سفرای کشورهای خارجی شوی لباس گذاشته‌اند و دخترکان لزگی رقصیده‌اند! و اگر همه این‌ها به دلیل زنانه بودن مراسم نادیده گرفته شود می‌ماند خبر اهدای ۵ سکه بهار آزادی توسط همسر رئیس جمهور به هر یک از شرکت کنندگان و مدعووان در مراسم.


مدعووان خاصه‌ای که نه یکی دوتا
آقای رئیس جمهور دریاجه ارومیه که قول احیایش را دادید و فرمان ویژه هم صادر کردید و آدم هم برای احیایش منصوب کردید ۹۳ درصدش خشک شده! یعنی ما ماندیم و تنها ۷ درصد از یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شور جهان که آنهم تا تیرماه دوام نمی‌آورد و خیال همه را راحت می‌کند و آنوقت شما می‌مانید و کرور کرور نمک که روی شهر‌هایمان خواهد بارید.
بودند و نه مسلماً هیچکدامشان مستحق دریافت چنان اعانه‌ای از سوی دولت و نه هنگامی که دولت به مردم التماس می‌کند از مقرری ماهیانه ۴۵ هزارتومانشان بگذرند در شرایطی است که به مدعووان کاخ سعد آباد نفری ۵ سکه طلا هدیه بدهد.

همسر رئیس جمهور اگر می‌خواست سکه طلا هدیه بدهد می‌توانست در اقدامی نمادین به چند تن از مادران شهدا و یا زنان سرپرست خانوار هدیه بدهد که انصراف دهندگان از دریافت یارانه هم نگویند دُم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

حالا که گذشت اما خوب است رئیس جمهور محترم بداند و به خاطر بیاورد که سرمایه اجتماعی دولت‌ها و سیاستمداران چک سفید امضای مردم به آنان نیست که هر طور خواست با آن برخورد کند و همین مردم و همین دولتمردان به خوبی به یاد می‌آورند آن مرد که به روستا‌ها می‌رفت و جمعیت از ساعت ۶؟ ۷؟ ۸؟ منتظرش می‌ماندند و برایش هورا می‌کشیدند به جایی رسید که روزهای آخر یک پنجم استادیوم ورزشی تبریز هم برایش پُر نشد و اسفندیارش را هم که رد صلاحیت کردند آب از آب تکان نخورد، البته به قول وزیر امور خارجه آن مرد اکنون رفته است، اما ایرانیان منتظرند ببینند این مرد که تازه آمده و با توپ پُر هم آمده چه در آستین دارد و برای مشکلات بیشمار کشور چه تدبیر می‌کند.

آقای رئیس جمهور دریاجه ارومیه که قول احیایش را دادید و فرمان ویژه هم صادر کردید و آدم هم برای احیایش منصوب کردید ۹۳ درصدش خشک شده! یعنی ما ماندیم و تنها ۷ درصد از یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شور جهان که آنهم تا تیرماه دوام نمی‌آورد و خیال همه را راحت می‌کند و آنوقت شما می‌مانید و کرور کرور نمک که روی شهر‌هایمان خواهد بارید.

قیمت خودرو که پایین نیامد، دلار هم مجدداً جُفتَک می‌اندازد، می‌گویند موج سوم بیکاری در راه است، خشکسالی هم که قرار است تا ۳۰ سال دیگر از ایران کشور ارواح بسازد و شما فقط ۳ سال و نیم دیگر فرصت دارید تا به مردم ایران ثابت کنید انتخابشان در خرداد ۹۲ درست بوده است، انتخابی که بیشتر رای به تدبیر و امید بود تا رای به حسن روحانی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونم عجب بذل و بخششی
خیشه
Iran, Islamic Republic of
هر چند خیلی از بی تدبیری ها را نگفت اما در کل عالی بود
دولت .... آخرین سند ناتوانی اندیشه ...
ح ف
اگه میدونستم انصراف نمیدادم والله بالله من اینقدر وضعم خوب نیست که یارانه نگیرم نگرفتم که مردونگی کرده باشم نگرفتم که کمک به مستمندان بشه اما ظاهرا سکه اش رو بی حجاب ها از بی غیرت ها گرقتن
چک کردن حساب مردم هم ظاهرا آغاز شده البته ظاهرا
توفیقی از قزوین
تشکر از سایت ارزشی جهان در درج حقایق پشت پرده دولت تدبیر!!!!!!!!!
اصن کارای عجیبی میکنه این دولت!
Iran, Islamic Republic of
خرج که از کيسه ي مهمان بود حاتم طايي شدن آسان بود
ببخشيد هديه بديد بريز و بپاش کنيد ارث پدرتان که نيست بيت المال است بيت المال
ما که بيسواديم شماها که حقوقدانيد ميدونيد معني بيت المال چيه ديگه بلههههه؟
حسین
نابرده رنج گنج میسر نمی شود!!!
این است دولت بی تدبیری و نا امیدی
از ماست که بر ماست
روحانی اولین رئیس جمهور چهار ساله ایران
مهدی
آدم غمش میگیره.
United States
هنوز شما از یارانه انصراف ندادید؟
فکر این خرج های راهگشای کشور رو نمی کنید دیگه
رئوف
... ببیند که برخی از بستگانش چگونه زندگی می کنند و خود را با نام مقدس ایشان تطهیر می کنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
آن مرد که رفت چوب انحصار طلبی مدعیان ... را خورد ....
چرا صدای توکلی و مطهری بالا نمیاد ؟
آقای مطهری شما که مثلا عضو کمیسیون فرهنگی هستی ؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام ، این ها فقط با آن مرد مشکل داشتند وگرنه حالاست که باید فریاد بکشند !!!
Iran, Islamic Republic of
آخه خودين دوست عزيز. به خودي ها كه گير نمي دن
گمنام
Iran, Islamic Republic of
هرچی گفتی درسه اما اون چیزی که در مورد عزیز دل احمدی نژاد گفتی کاملا غلطه
احمدی نژاد تو دلها جا داره واسه اینکه تا آخرین لحظه رو آرمانها و ارزشها وایساد. و تا آخرین لحظه به خدمت کرد و کاری نداشت چقدر میان استقبال و چقدر فحش می دن چقدر سوت و کف و هورا می کشن ...
خلاصه اینکه بین خیلی از این مقامات که کم نیستند فقط یه انسان خستگی ناپذیر و پاک نیت اومد اونم احمدی نژاد بود
حالا چراغ دست بگیرید دنبالش بگردید...
من که اصلا ناراحت نیستم خلایق هرچه لایق...
آن مرد به بیت المال دست درازی نکرد و از اشرافی گری دوری می گزید. فقط حیف که برخی اطرافش را گرفتند که نباید...
خوبه! مبارکه ان شاء الله،
....
من یکی که راضی نیستم از جیبشون حاتم بخشی میکنن ؟باید جواب بدن
ياابوالفضل يادفريادامام عزيزمان افتادم كه اى علماى اسلام بفرياد٠٠٠٠٠٠٠برسيدخدايا كمك كن دينمان را درحكومت اسلامى ازدست نديم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
هر چی کشیدیم و می کشیم حقمان است!!!چشمها را باید شست!
سجاد
امام عزیز کجایی! کجایی ببینی کوخ نشینان با پا نهادن بر آرمانهای انقلاب و خون شهدا و اشک محرومان کاخ نشین شده اند!
طبق قانون هر کس ثبت نام کرده ، یارانه می گیرد و کسی حق حذف آنها را ندارد ، فقط بدلیل مطالب فوق که جای تامل بسیار دارد
ناخوداگاه ادم یاد جشنهای...
و دوره ه... و خاتمی از این چشنها زیاد بود ولی چون امکان خبررسانی نبود اینها راحت کارشونو میکردن
ایجاد ابزارهای خبر رسانی و ساده زیستی مدیران دولت نهم ودهم اینها رو بدجوری تو فشار گذاشته
یه رقص هم با ارامش نمیتونن بکنن
از جهان میخوام مزاحمشون نشه وگرنه
نیماراسخ
در سطری نوشته اید«حالا که گذشت...»نه عزیز، هیچ هم نگذشت.یعنی من و امثال من از این تقصیرات نمی گذریم ، چه این دنیا باشد و چه عقبا پای میزان حساب.
زکی
از این دنیات بگذر،چون دولتی که از رهبرش طبعیت نداره از تو و منم نداره
ولی از آخرتت...
من متمول نیستم اما به خاطر رعایت حال مستمندان انصراف دادم اگر به حلال و حرام اعتقاد داريد از يك ريال آن نميگذرم اگر صرف ترويج بي حجابي و بي بند و باري كنيد از يك ريال آن نميگذرم اگر به شكم گنده آقا زاده هاي مفت خور مخصوصا از نوع فتنه گرش برود از يك شاهي آن نميگذرم اگر متمولين را متمول تر و بينواها را تهيدست تر كند از يك ريال آن نميگذرم اگر اسراف و تبذير كنيد دكوراسيون را عوض كنيد و سونا استخر و امكانات رفاهي ديگر براي خودتان بسازيد از يك ريال آن نميگذرم اگر به فتنه گران ... وجهي بدهيد ديگر خود دانيد
سید جواد
مانور تجمل که ... بنیانگذار اون .. بود،متاسفانه دوباره قوت گرفته است...
دوست عزیز ! هنوز هم در حقیقت ، کلید اصلی دست همون آدم تجمل پرست و زن و بچه های اونه .
حرام است کسی بعد از مرگم یارانم را قط کند
Iran, Islamic Republic of
روحانی احتمالا اولین رییس جمهور چهارساله خواهد بود!
داش
Iran, Islamic Republic of
هر چی سر ما مردم ساده بیاد حق ماست چون ساده ایم .......با رنگ و لعاب خودشو تو دل بعضی ها جا کرد
مهدی
خداوکیلی ببین با پول بیت المال و انصراف از یارانه چی کار که نمیکنن!
Iran, Islamic Republic of
خدا نيامرزدكساني رو كه همچنين افرادي را مسلط اين ملت كردند ما كه راضي نيستيم