جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

۱۴ روش برای شاد زیستن

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 376938
برنامه ریزی برای آخر هفته، مشاهده عکس‌های گذشته، بوییدن پرتغال قبل از کار استرس زا، ارسال پیام برای دوستان، موسیقی، لبخند بر روی صورت و اختصاص زمان برای خانواده ؛ گوشه‌های از ۱۴ روش ساده برای شاد زیستن به حساب می‌آید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شما خود روش‌هایی را برای تغییر روحیه خود سراغ دارید و زمانی که احساس افسردگی و یا ناراحتی می‌کنید ممکن است به باشگاه ورزشی بروید و یا از خانه خارج شوید و یا به دیدار یک دوست بروید، ولی حال اگر خارج شدن از خانه و یا هیچ کدام از شرایط بالا میسر نبود تکلیف چیست؟؟؟!!

بدین منظور شما همیشه برای حفظ روحیه و شادابی خود نیاز به یک برنامه دوم دارید. این برنامه از ۱۴ روش ساده تشکیل می‌شود که عبارتست از:

۱. خوردن آجیل و تنقلات

بنا بر گزارش محققان دانشگاه بارسلونای اسپانیا خوردن آجیل باعث تشکیل و آزادسازی هورمون سروتونین در بدن می‌شود که این هورمون وظیفه ایجاد حس شادابی در بدن شما را دارد.

هورمون سروتونین نه تنها باعث افزایش روحیه شما می‌شود بلکه احساس گرسنگی شما را کاهش نیز می‌دهد و به سلامت قلب شما کمک می‌کند. بهترین مواد غذایی موجود برای آزاد سازی این هورمون در یک مُشت گردو و بادام و فندق در مصرف روزانه یافت می‌شود.

۲. برنامه ریزی برای آخر هفته

بنا به نتایج تحقیقات دکتر میشل گیلان موسس مرکز تحقیقاتی ای پی آر؛ فکر کردن راجع به آخر هفته در لحظات کسل کننده روز می‌تواند شادابی را در کل هفته برای شما به ارمغان بیاورد.

۳. سعی کنید محیط اطراف خود را خنک نگاه دارید

فعالیت و صرف اوقات در محیط‌های خنک و نسبتاً مرطوب می‌تواند باعث تغییر روحیه افراد و منجر به ایجاد حس شادابی در آنان شود. همچنین، نوشیدن مقدار کافی (۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز ) بر روحیه شما تاثیرات مثبتی می‌گذارد.

۴. خرید هوشمندانه

انجام خرید‌های هوشمندانه به شما در تغییر روحیه تان کمک زیادی می‌کند. بنا به گزارش محققان دانشگاه میشیگان، خرید‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا تجربیاتی را کسب کنید نسبت به خریدهای دیگر در بالا بردن روحیه شما نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند. برای مثال می‌توان به خرید وسایل الکترونیکی و یا ورزشی اشاره کرد.

۵. فکر کردن راجع به موسیقی مورد علاقه تون

لازم نیست برای شاد بودن به آهنگ مورد علاقه خود گوش کنید. حتی اگر دسترسی به وسایل پخش موسیقی ندارید، فکر کردن راجع به موسیقی مورد علاقه می‌تواند باعث شادمانی و ارتقای حالت روانی شما شود.

۶. نقاشی کردن روی کاغذ

سلهاب در مرکز آموزشی هاروارد معتقد است زمانی که یک انسان مضطرب است و یا استرس دارد، ذهن او درگیر می‌شود و دیگر بازدهی سابق را ندارد. در اینگونه مواقع برداشتن یک خودکار و کشیدن نقاشی‌هایی روی کاغذ می‌تواند او را از این استرس‌ها رهایی بخشد. نقاشی کشیدن می‌تواند باعث فعال شدن هر دو بخش و نیمکره ذهن انسان شود که این امر می‌تواند به متوقف شدن چرخه استرس کمک کند و شما را از این افکار مضطربانه رهایی بخشد.

۷. حفظ لبخند بر روی صورت حتی به صورت غیر واقعی!!!

تحقیقات دانشگاه کانزاس نشان می‌دهند آن دسته از افرادی که در موقعیت‌های پر استرس خنده روی لب‌های خود را حفظ می‌کنند در مقایسه با سایرین دارای نرخ ضربان قلب کمتر و استرس کمتری می‌شوند، حتی اگر این خنده یک خنده و لبخند ظاهری باشد، زیرا محققان معتقدند فعالیت ماهیچه روی صورت شما باعث می‌شود ذهن شما این باور را داشته باشد که شما در حال خنده هستید حتی اگر واقعاً این گونه نباشد.

۸. پیامی برای یکی از دوستان خود بفرستید

فرستادن یک پیام برای یکی از دوستانتان و یا آشنایانتان باعث می‌شود که او فکر کند شما به یاد او هستید و طبیعتاً این امر منجر می‌شود که او نیز پیامی با همین محتوی برای شما ارسال کند و از لحاظ عاطفی و احساسی این تفکر در ذهن شما شکل می‌گیرد که شما حمایت و پشتیبانی وی را برای خود خواهید داشت که در نتیجه به شادابی و ارتقای روحیه شما می‌انجامد.

۹. حالت نشستن بر روی صندلی

محققان دانشگاه هاروارد دریافته اند که حتی برای دو دقیقه زمانی که روی صندلی نشسته اید اگر پاهای خود را دراز کنید و روی میز بگذارید و دستانتان را پشت سرتان بگذارید و به صندلی تکیه دهید به شما کمک می‌کند تا ترشح هورمون استرس درون شما تا ۲۵ % کاهش یابد.

۱۰. بوئیدن مرکبات

تحقیقات صورت گرفته در برزیل نشان می‌دهد که بوئیدن مرکبات مانند پرتقال قبل از انجام و درگیر شدن با یک مسئله استرس زا تا حد زیادی به کاهش استرس افراد در حین اینگونه فعالیت‌ها کمک می کند. بنابراین سعی کنید همواره مقداری لیمو در درون آب آشامیدنی خود مصرف کنید و یا به هنگامی که استرس دارید یک عدد پرتقال میل کنید.

۱۱. به عکس‌های گذشته خود رجوع کنید

تحقیقات دانشگاه انگلستان نشان می‌دهد گشتی در عکس‌های گذشته باعث ارتقای روحیه افراد تا ۱۱% می شود که این مقدار با دیدن عکس‌های مورد علاقه به ۲۲% می‌رسد.

۱۲. وقت بیشتری را صرف ابراز علاقه به خانواده و عزیزان خود کنید

افرادی که به هنگام صبح با خانواده خود وقت بیشتری را می‌گذرانند و صحبت می‌کنند به هنگام فعالیت‌های روزانه و روزمره تا سه برابر شادتر و دارای روحیه بالاتری هستند.

۱۳. به خود زمانی برای استراحت بدهید

پژوهشگران دانشگاه کانزاس معتقدند کسانی که در طول روز وقت کوتاهی را به صحبت با همکاران خود می‌پردازند و یا حتی یک شکلات و یا یک فنجان قهوه یا چای در حین کار میل می‌کنند در مقایسه با سایرین بعد از برگشت به وظایف خود دارای تمرکز بیشتر و بهتری خواهند بود.

۱۴. میوه و سبزیجات بیشتری میل کنید

مشاهدات رژیم‌های غذایی ۸۰ هزار نفر در طول یک هفته با مصرف میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی آنها نشان می‌دهد این گونه افراد دارای شادابی، حالات روحی قوی تر و مناسب تری نسبت به سایرین هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موسی
Sweden
موسیقی?????
چشم
میوه ، تنقلات ، گردش بحق چیزهای نشنفته
راه كار 1-2-4 و 14 براي پولدارها و بقيه براي بي پولا.
و خريدها ي هوشمندانه ؟؟؟ هر سه اينها خلاصه ميشه يه يك آيتم اونم دريافت يارانمون تا بتونيم باهاش اين كارها رو انجام بديم !!!!!
ولي خدايي با اون خنده الكي موافقم براي من تو شرايط خيلي سخت و دردناك از هر قرص مسكني كارسازتر بوده خرج هم نداره امتخان كنيد.، همچني استفاده از تخيل .