پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

رند پال: کنگره آمریکا توافق ایران را رد می‌کند

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 436832
سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا گفته کنگره این کشور سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را تصویب نخواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سناتور «رند پال» روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که کنگره آمریکا سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را رد می‌کند.

او که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ هم هست به پایگاه «دیلی‌سیگنال» گفت: «احتمال بالایی وجود دارد که کنگره این توافق را رد کند.»

پال در ادامه احتمال اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا رأی کنگره را وتو کند را هم بالا دانست.

این سناتور آمریکایی درباره نظرش درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای هم گفت: «چیزی که من دوست داشتم در این توافق بود این بود که ما تحریم‌ها علیه ایران را به طور تدریجی و ظرف چند سال کاهش می‌دادیم تا بتوانیم از تحریم‌ها به عنوان اهرم فشار برای فشار بر ایران جهت پایبند کردن این کشور استفاده کنیم.»

طبق قانونی که در ماه‌های اخیر در کنگره تصویب شد و به امضای باراک اوباما هم رسید، دولت آمریکا این توافق را تحویل کنگره داده و آنها ۶۰ روز، تا ۱۷ سپتامبر، فرصت دارند درباره این توافق نظر بدهند.

بر اساس این قانون، در صورتی که کنگره پس از بررسی، توافق جامع را رد کند، رئیس‌جمهور «۱۲ روز تقویمی» برای بررسی وتوی تصمیم کنگره زمان خواهد داشت.

در صورتی که اوباما مصوبه کنگره در رد توافق را وتو کند، نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان «۱۰ روز تقویمی» فرصت خواهند داشت که تعداد دو سوم آرا را که برای سلب حق وتو از رئیس‌جمهور لازم است، جمع‌آوری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد! اگر خدا خواهد بهترین نتیجه برای ما علی‌رغم بی‌توجهی مسولان ما و امتیازاتی که داده‌اند برایمان رقم خواهد خورد.
فکر کن کنگره همچین توافقی رو رد کنه؟
الان تمام دولت امریکا داره با دمش کردو میشکنه !
به شدت موافقم
عمرا
United States
ان شا الله
از مجلس ما که آبی گرم نمیشه مجلسی که خودشو با بصیرت بصیرت خفه کرد!
از همین جا از کنگره می خواهیم این توافق خیلی بد را تصویب نکند و زیر بار اجرای آن توسط دولت آمریکا نرفته و حتی لایحه ای تصویب کند که دولت نتواند از وتوی خود استفاده کند
احمدخانى
Romania
بدترين گزينه براى ايران رد توافق از طرف كنگره امريكا و وتوى آن از سوى اوباماست.
در اين صورت اعتبار توافق شخص اوباما خواهد بود،
او يا رئيس جمهور بعدى هر زمان كه اراده كند ميتواند زير توافق بزند،
كنگره مسئوليتى در قبال توافق نخواهد داشت،
ئيس جمهور امريكا بايد مرتبا به كنگره گزارش داده و روند اجراى توافق را تأييد نمايد.