جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انگلستان خط قرمز ایران نیست

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 436139
یک‌عضو کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس گفت: در دکترین استراتژی سیاست خارجی ما تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان خط قرمز ما تعیین شده‌اند.
عباسعلی منصوری آرانی٬ با اشاره به حواشی پیش‌ آمده در خصوص سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان، یادآور شد: بی‌شک ما موظفیم با تمام دولت‌ها و کشورهایی که بیرون از خط قرمز ما قرار دارند، تعامل کنیم.

به گزارش جهان به نقل از ایلنا، وی افزود: ما در قرن و جهانی زندگی می‌کنیم که این روابط بین‌المللی در پیشرفت و توسعه کشورها موثر است و هر کشور و دولتی که به دور خود دیوار بکشد، فرصت‌ها را از دست می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ تصریح کرد: هم اکنون فرصت بسیار خوبی در اختیار داریم تا چه در ابعاد اقتصادی و سیاسی، و چه در مسائل اجتماعی و فرهنگی کار کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمند افزایش روابط خود با جهان است و نمی‌شود قدرتی منطقه‌ای باشیم اما هر کشوری را به بهانه‌ای در محدوده خط قرمز خود قرار دهیم.

منصوری‌آرانی خاطرنشان کرد: به هر حال امکان دارد با هر کشوری مشکلاتی داشته باشیم که امری طبیعی است٬ اما اگر بخواهیم به‌صرف این مسائل تصمیم بگیریم، تعداد زیادی از کشورها از روابط ما حذف می‌شوند. به‌عنوان نمونه عراق در ۸ سال جنگ تحمیلی مستقیماً علیه ما جنگیده، پاکستان و افغانستان در مقاطعی به طالبان یاری رسانده‌اند، روسیه و چین به قطعنامه‌های شورای امنیت رای داده‌اند؛ بنابراین اینگونه نمی‌شود در خصوص سیاست خارجی تصمیم گرفت.

وی افزود: اکنون فرصت بسیار خوبی است که با استفاده از فرصتی که در پی توافق به دست آمده، رفت‌وآمد و تعاملات خود را با جهان گسترش بخشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی جایگاه ویژه‌ای برای صنعت گردشگری در نظر گرفته شده که ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد و این رفت‌وآمدها می‌تواند که به انتقال پیام انقلاب نیز یاری برساند.

رئیس هیات دوستی پارلمانی ایران و انگلستان با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درخصوص بازگشایی سفارت انگلستان در تهران گفت: ما قریب به ۴۰ هزار ایرانی ساکن انگلستان داریم که با مردم آن کشور در تعامل و رفت‌وآمدند و در بسیاری از موضوعات اقتصادی می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

منصوری‌آرانی خاطرنشان‌کرد: ما نمی‌توانیم و نباید کشورهای همچون انگلستان را که در مناسبات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی بسیار تاثیرگذارند به راحتی از زنجیره روابطمان خارج کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان یادآور شد: ایران و انگلستان می‌توانند در حوزه‌های علمی، فناوری، صادرات و حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی با هم تعامل کنند. البته باید دقت کنیم منافع ملی آنها منجر به خدشه‌ برداشتن منافع ملی ما نشود.

منصوری‌آرانی در پایان خاطرنشان کرد: در دکترین سیاسی ما که توسط رهبری تعیین و تفسیر می‌شود٬ انگلستان به عنوان خط قرمز مشخص نشده و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
https://jahannews.com/vdcds90onyt0sf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcds90onyt0sf6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *