پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۳۴
تلاش مسئولان برای ضابطه‌مند کردن دانشگاه آزاد

مقابله با استخدام و اخراج بی‌ضابطه در دانشگاه‌ها/ همه موافق؛ دانشگاه آزاد مخالف!

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 436337
مسئولان دانشگاه آزاد طی روزهای اخیر نسبت به طرح ۱۱۵ نمانیده مجلس درباره اخراج بی‌ضابطه کارکنان و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه واکنش نشان دادند.
مقابله با استخدام و اخراج بی‌ضابطه در دانشگاه‌ها/ همه موافق؛ دانشگاه آزاد مخالف!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیاست‌های اجرایی دانشگاه آزاد هر از چندگاهی این دانشگاه را دچار حاشیه‌هایی می‌کند. حاشیه‌‌هایی که عمدتا ناشی از عملکرد نامناسب بخش‌هایی از این دانشگاه و عدم وجود ضوابط موجود در دانشگاه آزاد است.

اخیرا شاهد تلاش‌های مسئولان نظارتی و گاها بالادستی برای ضابطه‌مند کردن این دانشگاه هستیم.

بحث‌های مربوط به رشته‌های بدون مجوز دانشگاه‌ آزاد، افزایش بی‌ضابطه شهریه دانشجویان، برخی از قوانین و قواعد دانشجویی و غیره از این دست موضوعاتی است که طی دوره‌های مشخصی مسئولان نظارتی و اجرایی کشور را به تکاپو انداخت.

پس از پیگیری مشکلات مختلف دانشجویان دانشگاه آزاد از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، این بار مسئولان نظارتی به دنبال پیگیری مشکلات کارکنان و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه هستند.

۲۴ تیرماه بود که غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخراج بی‌ضابطه اعضای هیئت‌ علمی و نیروهای رسمی و قراردادی دانشگاه آزاد، از تهیه طرحی با ۱۱۵ امضا و تقدیم آن به هیئت‌رئیسه مجلس برای رفع مشکلات این افراد خبر داد.

عبدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز چند روز بعد از اعلام این خبر، جزئیات بیشتری از این طرح را اعلام کرد و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت این یک واقعیت است که دانشگاه‌ آزاد و دانشگاه‌های غیردولتی از هیچ ضابطه قانونی حاکم بر امور استخدامی کشور پیروی نمی‌کنند و همین موضوع سبب شده این دانشگاه‌ها به راحتی بتوانند اعضای هیئت‌علمی و یا کارکنان خود را اخراج کنند.

وی هدف از این طرح را شفاف کردن امور حاکم بر استخدام در این دانشگاه‌ها دانست و درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحث کلان و سیاست‌گذاری‌های دانشگاه‌ها را تصویب کرده و این شورا نگفته که دانشگاه‌ها قوانین موضوعه کشور در حوزه استخدام و کار را کنار گذاشته و خودشان به هر شکلی که خواستند برخورد کنند.

به گفته عبدی، طبق این ماده واحده که نتیجه مدت‌ها کار کاشناسی است "روابط استخدامی دانشگاه آزاد و همه دانشگاه‌های غیردولتی تابع قانون کار بوده و هرگونه اختلاف بین کارکنان و دانشگاه در صلاحیت هیئت‌های حل اختلاف موضوع ماده ۱۵۷ قانون کار و شعب دیوان عدالت اداری خواهد بود."

نمایندگان طراح این طرح معتقدند برخی واحدهای دانشگاهی با مستمسک کردن این موضوع که تکلیف مقررات اداری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آنان سپرده شده، در حق کارکنان و اعضای هیئت‌علمی خود اجحاف می‌کنند و این افراد در هیچ مرجعی نمی‌توانند تظلم‌خواهی کنند.

از فردای مطرح شدن این طرح، مسئولان دانشگاه آزاد واکنش‌هایی را در قبال آن مطرح کردند و رسانه‌های حامی این دانشگاه مسئول منعکس کردن این واکنش‌ها شدند.

علی‌ عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اساس این طرح را نگاه منفعت‌جویانه نمایندگان دانست و به سایت دانشگاه آزاد می‌گوید یکی از نمایندگان محترم مجلس با نگاه منفعت‌جویانه و شخصی درباره عزل و نصب، جایگاه و مسئولیت افراد به دانشگاه آزاد شهرشان امر و نهی داشته است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه‌ها گفت که مدیران دانشگاه آزاد نیز براساس قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی که بر استقلال دانشگاه‌ها تاکید دارد و همچنین براساس ضوابط قانونی کشور، درباره افراد خاطی و یا کسانی که تخلف اداری صورت داده‌اند تصمیم گیری کرده است.

مصدق مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد نیز در همین زمینه به ایسنا گفته بود در دانشگاه آزاد هیئت عالی رسیدگی وجود دارد که به تمام شکایت‌های کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در داخل دانشگاه رسیدگی و حکم صادر می‌کند، بنابراین بسیاری از شکایات کارکنان را با نظارت و کنترل داخلی و با دادرسی داخلی به سرانجام می‌رسانیم.

در حالی که ۱۱۵ نماینده مجلس هدف از این طرح را شفاف کردن امور استخدام کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد می‌دانند، اما مسئولان این دانشگاه‌ در این موضوع هم با ایجاد فرافکنی هدف اصلی این طرح را زیر سوال می‌برند.

به نظر می‌رسد مسئولان دانشگاه آزاد به جای فرافکنی و خدشه وارد کردن به طرحی که از نظر طراحان ساعت‌ها کار کارشناسی بر روی آن صورت گرفته بهتر است این بار خود را تابع قوانین و مقررات کشور بدانند و برای کمک کردن به رفع خلاء قانونی موجود به جای سنگ‌اندازی به نمایندگان مجلس کمک کنند تا نتیجه آن عاید دانشجویان و اعضای هیئت علمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس اخراجی
با عرض سلام.
بنده کارمند قرار دادی کار معین دانشگاه آزاد بودم و حدود 4 سال در سازمان مرکزی مشغول به فعالیت بودم، بعد از اومدن دکتر میرزاده خیلی خیلی راحت تر از اون چیزی که فکرش رو بکنید گفتن چون در راستای اهداف دکتر دانشجو کار کردید بفرمایید بیرون.
جالبه اینکه من در دوران دکتر دانشجو یک کارشناس با قرار داد کار معین با دریافتی 780 هزار تومان بودم.
فاطمه
جات بودم ، نامه میزدم به همه مسئولین کشور و رسواشوم میکردم
امیرعلی
به خدا توکل کن خدا جای حقه، ...هم 2 سال دیگه می ره ،اون وقت تازه مردم و افکار عمومی از صدها نیروی بی حساب و کتابی که خودش و رفقای پسرهایش( احسان و سلمان ...) آوردن و حقوقهای چند میلیونی می گیرند،مطلع می شن.
حرومشون باشه
هر وقت مسولین دانشگاه آزاد و هیات امنا برایشان صرف کند میگویند ما پیرو وزارت علوم عمل کردیم و هر جایی که برایشان صرف نکند میگویند دانشگاه آزاد وایسته به وزارت علوم نیست...
محمد از اصفهان
والا راحت ما رو بعد از دو سال انداختن بیرون فقط به خاطر مخالفت سیاسی با رییس واحد
رضا نظری
بنده شاهد تخلف آشکار دانشگاه واحد ... در جذب هیئت علمی بودم. که اعتراض بنده به جایی نرسید.
بنده در فراخوان بهمن سال 93 شرکت و بخاطر اینکه مدرک کارشناسی ارشدم پیام نور بود از روند جذب کنار گذاشته شدم.
بنده دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد تهران مرکز رشته مدیریت ورزشی ترم آخر هستم.
موافق
این طرح را خیلی جدی پیگیری نمایید. چرا که در دوره دکتر ...علیرغم مازاد نیرو در سازمان، حدود 100 نفر کارمند و مدیر به کارکنان سازمان مرکزی اضافه شد. حقوق مدیران و معاونان را چندین برابر کردند و افراد غیردانشگاهی را از این طرف و آن طرف وارد دانشگاه کردند. نیروهای قدیمی دوباره بایدخاک بخورند. آخه این چه سیستمیه که هر کی از راه می رسه آدمای جدید می یاره. پس کارمندان اصلی و زحمتکش دانشگاه کی پیشرفت کنند.
باید یه نظارتی بشه که این بلاها سر کارمندا نیاد و هر کس و ناکسی را به عنوان مدیر به سیستم وارد نکنند. یکی نیست از این مدیرا بپرسه الفبای مدیریت بلدی یا نه؟
بعد به بهانه های با رئیس قبلی یا فلانی نزدیکه کارمندای اصلی دانشگاه را می زنند. البته کارمندان دیگه از این وضعیت خسته شدن و احتمال اعتصاب و اعتراض وجودداره. مخصوصا طرح تجمیع 2 که فقط به ضرر کارمندا شد و مدیران همچنان در راسند و پول های آنچنانی دانشجویان از همه جا بی خبر را به جیب می زنند.
به بهانه های مختلف همایش های میلیاردی برگزار می کنند و بغلش کارای مختلف می کنند. هیچ سودی هم برای دانشگاه نداره.
تو رو خدا نظارت را قوی کنید...

دردل دل برخی کارمندان سازمان مرکزی
کارمند بدبخت علوم و تحقیقات
درست می فرمایید ولی از این مجلس بخاری گرم نمی شود.
روحانی مچکریم
رضا
United States
يكي به من بگه چرا دانشگاه آزاد زير نظر وزارت كار نيست و بيمه بيكاري هم نداره!!!!!! چرا؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا دانشگاه آزاد زیر نظر هیچ ارگانی نیست دانشگاه آزاد دانشگاهی از روی ....عمل می کند عزیزم .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد یک قوانین ...ای دارد به عنوان مٍثال بر اساس تفاهم نامه ای در سالهای آغازین فعالیت دانشگاه با تامین اجتماعی و اداره کار منعقد شده کارکنان از دریافت مقرری بیمه بیکاری در صورت اخراج به هر دلیلی نیز محروم هستند و حق شکایت در شورای حل اختلاف را نیز ندارند
در واقع دانشگاه آزاد کارکنانش را ...کرده هر جا به نفعش باشد بر اساس قوانین استخدام کشوری عمل می کند و هر جا نباشد بر اساس قوانین ... خودش عمل میکند به عنوان مثال در بحث افزایش سالیانه حقوق بر اساس درصد اعلامی دولت عمل میکند در حالی که کارکنان تحت پوشش قوانین اداره کار هستند و بایستی بر اساس افزایش کارگری محاسبه وپرداخت گردد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از نمایندگان محترم می خواهیم این طرح را پیگیری نمایند چرا که آقای ...با زیر بار نبردن کارمندای دانشگاه آزاد در فانون کار می خواهد هر کار دلش خواست با عوامش انجام دهد .
دانشگاه آزادبا پرداخت رقم های میلیونی به عواملش می خواهد جبرانش را با اخراج کارمندان بی گناه انجام دهد
چرا به پیمانکاران پروژه ها رسیدگی نمی شود و رابطه های فامیلی آنها با مسئولین دانشگاه آزاد بر ملا شود.
احمدعلی
با سلام
با تشکر از اقدام مسولین که به خاطر خدا واقعا تلاش کنند که احقاق حق کارکان دانشگاه ازاد انجام گیرد چون بدون هیچ ضابطه و به بهانه های مختلف کارکنان را اخراج می کنند و می گویند دانشگاه ازاد زیر نظر قانون کار نیست
محمد
با سمه تعالی
دانشگاه آزاداسلامی در سال 1367 طی مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی بادر نظرگرفتن بحران جنگ تحمیلی وشرایط سخت آن دوران اقدام به تصویب مصوبه ای نمود وکارکنان واعضای هیات علمی این دانشگاه را از شمول قانون کارخارج نمود. از سال 1367 نیز تاکنون با عنایت به اینکه این سازمان غیردولتی وتحت پوشش نظرات هیات امنا می باشد تفاوت های چشمگیری درمیزان حقوق ومزایا وهمچنین شرایط کارلحاظ نمود .
بطوری که هرگاه بحثی ازمزایا وحقوق شامل اعضای هیات علمی وکارکنان دولتی می شدهیات امنا این دانشگاه را مستقل از دولت خطاب می نمودندولی هرگاه تصمیم گیری های انقباضی درمورد دانشگاههای وزارت علوم اجرا می شد دانشگاه آزاداسلامی زیرمجموعه وزارت علوم قرارمی گرفت.
بطوری که نارضایتی شدیدی همراه با خفقان دراین دانشگاه وجوددارد وهیچ پرسنلی حق شکایت ازاین دانشگاه رانداشته وندارد. از طرفی با توجه به اینکه بسیاری از مسئولین به خاطر انتقال فرزندان خود ویا استخدام نزدیکان خود درکادرهیات علمی این دانشگاه وبورس آنها وام دار ریاست های قبلی(جناب آقای دکتر... و....) هستند هیچگاه هیات های تحقیق وتفحص دردانشگاه آزاداسلامی به سرانجام مطلوبی نرسیده اند چرا که بسیاری از همین افرادمدرک خودرا درقالب قراردادها با این دانشگاه اخذنموده اندوطبیعی است که نمکدان را نشکنند چرا که نمک بسیاری ازآن خورده اند.
درهمین راستا بخشنامه ...ای درتاریخ31/3/93به شماره 64018/13 در5 برگ توسط مدیرکل دفترحقوقی دانشگاه آزاداسلامی مبنی برعدم شمول قانون کار نسبت به کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی ونیزعدم صلاحیت هیات های تشخیص وحل اختلاف دررسیدگی به اختلافات این کارکنان محترم صادرگردید که عین بخشنامه جهت استحضارارسال می گردد.
حال این سوال مطرح می گردد که آیا زمانی که برخی به تعدد دانشگاههای آزاد اعتراض می کردند ومعتقد به ارزش کیفی دانشگاهها بودند وریاست های قبلی حتی درروستاها نیز یک دانشگاه تاسیس کردند فکرزمانی مانندامروز راننموده بودند که تعداددانشجویان کم خواهد شد وسرانجام کارکنان واعضای هیات علمی این واحدها چه خواهد شد؟؟؟!!!!
ویا ازطرفی دیگراگر مسئول مافوقی مرتکب خلاف قانونی گردید ویک کارمند از دستور مقام مافوق خودبه خاطراین خلاف قانون سرباز زد وبه حالت ساده تر، یک رئیس دانشگاه از کارمند یا هیات علمی خود بی دلیل خوشش نیامد، با تصویب بخشنامه فوق الذکر( درتاریخ31/3/93به شماره 64018/13 )به کجا می تواند شکایت خودراببرد ودرکدام دادگاه دادرسی نماید؟؟؟
ونیز با وجودی که کارکنان این دانشگاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند به چه علت 3درصدازحقوق کارکنان واعضای هیات علمی این دانشگاهها بجای واریز به حساب تامین اجتماعی به حسابهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی واریز می شود .
لذا کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاههای آزاداسلامی برآنند تا با ارائه مدارک به روزنامه ها وجراید وخبرگزاری ها این تبعیض ودوگانگی را به گوش مسئولین ذیربط برسانند تا وضعیت بلاتکلیف این شترمرغ را به سرانجام برسانند.
با تشکراززحمات مسئولین محترم رسانه جهت احقاق حق کارکنان واعضای هیات علمی بیش از 400واحددانشگاهی

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته(14/4/94)
مندس
با عرض سلام
قابل توجه دوستان عزیز
لطفامتن ارسالی دوست عزیز محمد
را به دقت مطالعه فرمائید که درددل کارکنان دانشگاه ازاد در تمام استانها می باشد واز مسئولان
ونمایندگان خواهشمند است در این زمینه پی گیری جدی داشته باشند
ugd
بسیار متن عالی بود
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشكر از انعكاس اخبار مربوط به دانشگاه آزاد.
متاسفانه با روي كار آمدن آقاي ....حكومت ارباب رعيتي كه در زمان آقاي ....دمار از قشر زحمتكش كارمند درآورده بود دوباره استقرار پيدا كرده است.
با كمال تاسف حقهاي زيادي ضايع مي شود و فريادرسي هم نيست. اتفاقا بيشتر حق خوريها توسط اعضاء هيات علمي هست.
از جهان نيوز تقاضا دارم همچنان كه به فكر اعضاء هيات علمي دانشگاه هست به فكر كارمندان هم باشد.
سجاد .....
بنده هم با اومدن دکتر ...با مدرک فوق لیسانس از سازمان مرکزی اخراج شدم. فقط هم چون به عنوان یک کارشناس در حوزه ریاست با حقوق ماهی 800 تومن کار میکردم.
خداییش وقتی اخراجم کردند رفتم گفتم سرپرست خانوار هستم ، پدر و خواهر کوچکتر و مادری دارم که خرجشون رو من تامین میکنم، پدرم از ایثارگران و جانبازان و اسرای جنگ بوده، ما رو از معاش نندازید، گفتن برو بگو دکتر دانشجو واست کار جور کنه، بفرما بیرون.
میدونید الان با فوق لیسانس مدیریت چیکاره ام؟
آره دوستان عزیز ، راننده آژانسم با یه ّپراید.
کارمند دانشگاه
خدایی وقتشه از طرف یک نهاد مسئول نظارتی بر عملکرد مسئولان دانشگاه آزاد انجام بشه هر روز یه طرح پیاده میکنن به بهانه کاهش هزینه و لی عملا فقط عناوین مسئولیت ها عوض شده و افرادی که پیش از این حق مسئولیت های کلان دریافت می کردند کماکان دریافتی های نجومی دارند ولی به اسم های دیگری یه روز دبیر منطقه بعد نماینده تام الاختیار حالا رئیس هیان عالی نظارت وفردا خدا میدونه تحت چه عنوانی
ولی کارمندان زحمتکش با حداقل دریافتی و با کمترین امید و انگیزه برای ارتقا شغلی و یا افزایش دریافتی باید به خواسته های مدیران نور چشمی که از یک دایره بسته انتخاب میشن تن بدهند .
متاسفانه با روی کار آمدن رئیس جدید سیاستهای زمان جاسبی که دانشگاه رو تیول خودش میدونست ادامه پیدا کرده و نظام ارباب رعیتی مدرن در حال اجرا است.
joaldooz
Germany
کلاً در دانشگاه آزاد کارمند یک شهروند درجه 2 است شما اگر تمام سخنرانی های جاسبی و میرزاده را بخونید می بینید که اول از همه اسم اساتید ودانشجویان و در نهایت اگه یادشون باشه اسم کارمند را می آورند.بزرگترین ظلمی که در حق کارمندان دانشگاه آزاد شده است این است که 3 درصد بیمه کاری آنها را به جای واریز به تامین اجتماعی به حساب سازمان مرکزی واریز می کنند وکارمندان از بیمه بیکاری بی بهره هستند!بی قانونی از این بالاتر؟!...
سعید
باسلام و تشکر از مدیریت خوب جهان نیوز
خواهشمنداست به نحو مقتضی کلیه مکاتبات دانشگاه ازاد را در خصوص احقاق حق انان در صفحه اول منظور فرمایید چون فعلا مسئله روز کارکنان دانشگاه ازاد همین مساله شده است لطفا هر طور صلاح میدانید اطلاع رسانی فرمایید تا پرسنل هم اعلام نظر نمایند.
سعید
اخراج بی رویه کارکنان دانشگاه ازاد باعث ورشکستگی این سازمان خواهد شد .
صد در صد مطمئن باشید چون اه این خانواده ها به اونها اثر میکنه .........
جمال
سلام دلیل اینکه سازمان مرکزی در قسمت خدمات چندین سال است که درکنار نیروهای رسمی خدمات از تعدادی زیادی از نیروهای روزمزد استفاده می کنه ولی نه بیمه کم میشه ونه سایر مزایا به آنها تعلق میگیره این یعنی سواستفاده از موقعیت برتر اقتصادی. لطفا این مورد را به خاطر خدا به بیمه اجتماعی اطلاع‌ رسانی کنید تا در حق این نیروهای روز مزد بیش از این ظلم نشود. از نیروهای باز نشسته نیز استفاده میکند در حالی که نیرو های جوان بیکار مونده اند خیلی ممنون.
فانوس رشیدی
Iran, Islamic Republic of
تورابخداپیگیر این موارد باشین چون من خانمی رامیشناسم رسمی تمام وقت با10سال سابقه بخاطر لجبازی ریس واحد بانمایند ه مجلس اخراج شدند واین خانم به هر دری میزنه فایده نداره
پیگیر
Iran, Islamic Republic of
lمن اگه جای این خانم بودم یه بنر مینوشتم درب بهارستان تانمایندهها ببینند چه ظلمهایی می شود اون هم بر سر یه زن
اخراجی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اقای کاتب ،عبدی،موئدحسینی وسایر نمایندگان شجاعی که این طرح رادنبال میکنند خواهش میکنم زودت اقدام کنند
با سلام. واقعا کارمندان دانشگاه آزاد قشر مظلومی هستند. از طرفی دانشجویان و خانواده های آنها هم فکر می کنند همه ی پولی که بابت شهریه می پردازند به جیب کارمندها می رود. اما اینطور نیست و کارمندان دانشگاه آزاد کمترین حقوق را در مقایسه با کارمندان دیگر ادارت می گیرند. حتی نیروهای ساعتی و قراردای دیگر ادارات وضع شان از کارمند رسمی و قطعی دانشگاه آزاد بهتر است. هر از گاهی هم مسولین دانشگاه آزاد با فرافکنی در رابطه با افزایش حقوق کارکنان در جراید خود تبلیغاتی به راه می اندازند اما به مرحله عمل نمی رسد. مثلا مدت هاست که بحث پرداخت حق تخصص به کارکنان غیر عضو هیات علمی را مطرح کرده اند ولی عملا نه بخشنامه ای صادر شده و نه خبری از آن وجود دارد. متاسفانه برخی نمایندگان مجلس هم با همسویی با مسولان دانشگاه آزاد به ما کارکنان ظلم می کنند. انتخاب رییس دانشگاه ازاد خصوصا در شهرهای کوچک، عملا به دست نماینده ی آن شهر است و به همین دلیل نمایندگان نمی توانند و نمی خواهند که به دغدغه کارکنان گوش دهند. اما ما کارکنان دانشگاه آزاد به زودی و در انتخابات مجلس که پیش رو داریم جواب این نمایندگان را خواهیم داد. والسلام.
شهرام
خواهشمند است در تایید نظر این بیش از 200 نماینده (البته مسنولان دانشگاه آزاد آنها را 65 نفر می دانند)
حتما به موارد زیر توجه فرمایند و از سردبیر محترم درخواست دارد تا متن این نامه را به حضور بزرگان انساندوست !!!! دانشگاه آزاد برسانند.
1- در قانون مقررات انتظامی اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور که توسط مجلس شورای اسلامی به ریاست جناب هاشمی رفسنجانی مورخه 22/12/1364 تشکیل شده و به امضای ایشان رسیده است.
طبق ماده 4 تبصره 2 (رای هیات تجدید نظر مانع از رجوع عضو هیات علمی به مراجع قضایی نمی شود.این آیین نامه در تاریخ22/12/64 به تایید شورای نگهبان رسیده است و لازم الاجرا می باشد.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی فقط با تکیه بر این قانون رسمی و تبصره 2 آن می توانند راه مناسبی برای احقاق حق کارکنان و هیات علمی را زنده کنند.عدم اعلام این بند از قانون در آیین نامه های کمیته های انتظامی دانشگاه ها نوعی تخلف محسوب می گردد.
برای مشاهده کامل مقررات و قانون فوق کافیست همان مشخصات و عنوان بیان شده توسط اینجانب را در اینتر نت مشاهده فرمایید.
اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی به نظر می رسد از این قانون ثبت شده اطلاعی نداشته اند.بلی دانشگاه می تواند فرآیند خود را دنبال اما محکوم در این دانشگاه هم می تواند برای تظلم خواهی به مراجع قضایی مراجعه فرمایند.
لطفا این پیام عینا برای اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان محترم مجلس ارسال و نتیجه نیز در سایت به نمایش گذاشه شود.طبق تبصره قانونی فوق دادگاه های عمومی صلاحیت رسیدگی را به طور کامل دارا هستند.
حلما
سلام ببخشید میشه بگید اصلا چطور میشه کارمند دانشگاه آزاد شد؟یعنی آزمون داره یا اگه بخوان میتونن استخدام کنن؟
الان دیگه نمیشه کارمند دانشگاه ازاد شد. چون زمان احمدی نژاد اینقدر نیرو به دانشگاه آزاد تزریق شد که الان همه واحدها نیروی اضافه دارند و توان پرداخت حقوقشون هم ندارن.
كارمند مظلوم دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام. متاسفانه توي دانشگاه {...} رانت و رانت بازي و رانت خواري بيداد ميكند. لطفا نمايندگان مجلس به آقايان مسئول در دانشگاه آزاد گوشزد كنند علاوه بر قانون به فكر آن دنيا هم باشند.