پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کاهش سوانح رانندگی از سال ۸۵

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 387035
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تأکید بر اینکه کاهش سوانح رانندگی و انضباط و ایمنی ترافیک، تلاش همگانی را می‌طلبد، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سوانح رانندگی باید به حداقل برسد و این از طریق نقشه راه عملیاتی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی‌ امروز در همایش ارتقا ایمنی راه‌های کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور در سیستم حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، ‌اظهار داشت: در سال ۱۳۸۰ حدود ۴ میلیون خودرو در کشور شماره‌گذاری شد که این رقم در سال جاری، ۱۶.۵ میلیون خودروی شماره‌گذاری در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه تقاضای سفر در ایران فزاینده است، بیان کرد: در چند سال اخیر دارندگان گواهی‌نامه رانندگی نیز رشد فزاینده‌ای داشته‌اند.

سردار مؤمنی افزود: در اوایل دهه ۸۰ رشد تصادفات رانندگی و رشد میزان سفرها را داشته‌ایم و در سال‌های ۸۳، ۸۴ و ۸۵ میزان تلفات سوانح رانندگی به ۲۸ هزار نفر در سال رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد:‌ با تلاش همه دست‌اندرکاران بخش جاده و با وجود افزایش زیاد تعداد وسایل نقلیه موتوری، از سال ۸۵ سوانح رانندگی کاهش یافت و به کمتر از ۱۸ هزار نفر در سال ۹۲ رسید.

سردار مؤمنی با تأکید بر اینکه کاهش سوانح رانندگی و انضباط و ایمنی ترافیک، تلاش همگانی را می‌طلبد، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سوانح رانندگی باید به حداقل برسد و این از طریق نقشه راه عملیاتی می‌شود.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم استاندار تهران به تصرفات اراضی ملی توسط زمین‌خواران و مبارزه دولت با آنها اشاره کرد و افزود: ‌در یک و نیم سال اخیر همدلی مناسبی بین استانداری تهران و ناجا وجود دارد.

هاشمی با تأکید بر اینکه همه تصرفات غیرمجاز با حکم قضایی تخریب می‌شود، اظهار داشت: ‌استان تهران در ساخت‌وساز غیر مجاز و زمین‌خواری پیشتاز است، اما با همکاری همه ارگان‌‌های دست‌اندرکار، اجرای ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حال کاهش است.

استاندار تهران با تأکید بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری ‌از زمین‌خواری، گفت:‌ از آذرماه سال گذشته ۲۴۰۰ مورد تخریب ساخت‌و ساز غیرمجاز که در حریم بستر رودخانه، اراضی ملی، فضای حفاظت شده و از این قبیل بوده است، انجام شده است.

هاشمی تأکید کرد: قطعاً تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در یک منطقه مشمول همه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز آن منطقه می شود و هیچ استثنایی قائل نیستیم که این مورد به تدریج با حکم قضایی اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از تنی چند از دست‌اندرکاران عرصه مقابله با زمین‌خواری قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *