پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به صداوسیما

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 437336
آیت الله مکارم شیرازی گفت: صدا و سیما در مواجهه با جناح های مختلف در کشور باید با نقد سازنده، دوستانه و مؤدبانه اعتدال را در طرح مسائل مختلف رعایت کند تا اعتماد مردم از دست نرود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار با مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی تاکید کرد: صدا و سیما باید علاوه بر بیان نکات مثبت در کشور نقاط ضعف را نیز در قالب نقد سازنده مطرح کند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز که تکنولوژی مرزهای فرهنگی کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است، باید مخاطب را با برنامه های متناسب با نیاز آنان جذب کرد.

آیت الله مکارم با تأکید بر اینکه ایجاد جذابیت در برنامه‌ها با حفظ ارزش‌ها منافاتی ندارد، افزود: در مقابل رسانه های فرهنگی غرب که قائل به اصول اخلاقی نیستند در فرهنگ اسلامی ما خطوط قرمز حاکم است و مصلحت جامعه به شکلی که مخاطب پسند هم باشد باید مد نظر متولیان در برنامه سازان رسانه باشد.

آیت الله مکارم شیرازی، آسیب شناسی اجتماعی، ریشه یابی علل آن و بررسی راهکارهای کاهش آسیب‌ها را در برنامه های صدا و سیما خواستار شد و تأکید کرد: صدا و سیما باید به مثابه طبیب در راستای کاهش آلام و مشکلات مردم بکوشد.

در ابتدای این دیدار مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های مرکز گفت: مفتخریم که اکنون سالانه ۲۴ هزار ساعت تولید و پخش برنامه از صدا و سیما خبر و برون‌مرزی مرکز خراسان رضوی داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *