جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۶۶
در دیدار روحانی با وزیر خارجه انگلستان:

روحانی:معتقدیم نباید درگذشته‌های تاریخی باقی ماند!/تاکید هاموند بر رفع سوابق انگلیس از اذهان

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب: 440549
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم ایران ذهنیت‌های تاریخی نسبت به دخالت های بیگانگان دارند، اظهار داشت: اگرچه قضاوت‌های تاریخی یک ملت را نمی‌توان در مدت زمانی کوتاه به سرعت تغییر داد ولی در عین حال معتقدیم که نباید در گذشته های تاریخی هم باقی ماند.
روحانی:معتقدیم نباید درگذشته‌های تاریخی باقی ماند!/تاکید هاموند بر رفع سوابق انگلیس از اذهان
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز دوشنبه در دیدار فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان، توافق هسته‌ای را مقدمه‌ای برای ایجاد حرکت بهتر در روابط دانست و تصریح کرد: ما این توافق را به عنوان آ‎غاز حرکت برای ایجاد شرایطی بهتر در روابط بین‌الملل و منطقه می‌دانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های ایران و انگلستان در تهران و لندن و ضرورت ارتقاء روابط سیاسی و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور اظهارداشت: در شرایط فعلی مسئولان دو کشور وظیفه بزرگتری بر دوش دارند تا روابط فی مابین را بر مبنای اعتماد متقابل بازسازی و به سطح قابل قبولی برسانند.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران ذهنیت‌های تاریخی نسبت به دخالت های بیگانگان دارند، اظهار داشت: اگرچه قضاوت‌های تاریخی یک ملت را نمی‌توان در مدت زمانی کوتاه به سرعت تغییر داد ولی در عین حال معتقدیم که نباید در گذشته های تاریخی هم باقی ماند، باید با نگاه به آینده حرکت خود را تنظیم کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: باید به گونه‌ای حرکت شود که علاوه بر توسعه روابط ، به تدریج قضاوت تاریخی مردم نیز تغییر کند.

روحانی فضای جدید به وجود آمده حاصل از توافق هسته‌ای را بسیار مغتنم برشمرد و خاطرنشان کرد: نحوه اجرای توافق، رفتارها و گفتارها باید به گونه‌ای باشد تا افکار عمومی بر مفید بودن این تحولات صحه بگذارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم اهتمام طرف مقابل به اجرای دقیق تعهدات، گفت: جمهوری اسلامی ایران به کلیه تعهدات داوطلبانه‌ای که در «برجام» عنوان شده، پایبند خواهد بود چرا که تصمیم قاطع ما این بوده است که به دنبال سلاح نیستیم و تاسیسات ما نیز تحت نظارت آژانس می‌باشد. در این راستا طرف‌های مذاکرات، در آینده خواهند دید که انتخاب تعامل با ایران به جای تقابل راه صحیحی بوده است.

روحانی با تقبیح برخی از سخنان و یا رفتارها از جمله تهدید به وجود گزینه نظامی و یا بازگشت تحریم‌ها ، خاطرنشان ساخت: این سخنان طنزآلود، شعارها و شوخی‌های نابجایی است که به روند اعتمادسازی، آسیب‌ می رساند.

رئیس جمهور بهترین تضمین برای دستیابی به اهداف دو جانبه را توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور دانست و گفت: معتقدم با حرکت رو به جلو در مسائل گوناگون سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای می‌توانیم تضمینی برای اعتماد بلندمدت ایجاد کنیم.

روحانی اضافه کرد: ایران و انگلستان باید به منافع مشترک دو ملت و منطقه بیاندیشند و با توجه به توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی انگلستان و نیز توانمندی‌هایی که در ایران وجود دارد، روابط تجاری خود را به روابط اقتصادی پرثمر و دو جانبه تبدیل کنند.

رییس جمهوری اظهار داشت: در کنار همکاری‌های اقتصادی ، باید به دنبال ارتقای سطح روابط علمی، دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و سایر زمینه‌های فرهنگی باشیم.

وی در بخش دیگری از این دیدار به مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری به عنوان یکی از مسائل ضروری در دنیای امروز اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف کشتار انسان‌های بی‌گناه در جهان بوده و خواستار جلوگیری از این روند است.

رئیس جمهور افزود: هدف ما جلوگیری از کشتار، خونریزی، تفرقه، خشونت و افراطی‌گری در همه نقاط جهان است و این نکته که در جهت دستیابی به اهداف عالی انسانی با دیگران مشارکت داشته باشیم برای ما بسیار حائز اهمیت است.

روحانی در خصوص مسائل مختلف بین المللی و منطقه ای، تصریح کرد: امروز مسائل بسیار مهمی در منطقه ما از جمله در سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، بحرین و یمن وجود دارد که می‌توانیم در جهت حل این مشکلات با تعامل و گفت‌وگو اقدامات مشترکی برای رسیدن به راه حل های سیاسی داشته باشیم.

وی افزود: توقف خونریزی‌ها، مبارزه با تروریسم، بازگشت آوارگان به کشورهای خود، کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم و استقرار دمکراسی در منطقه از جمله اقداماتی است که می‌توان برمبنای آنها در زمینه مسائل منطقه‌ای با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری‌های همه جانبه میان تهران و لندن خاطرنشان ساخت: طرحهای فراوانی در زمینه‌های گوناگون انرژی،‌راه، نوسازی ناوگان هوایی، محیط زیست و صنایع و معادن در ایران وجود دارد که شرکت‌های انگلیسی نیز می‌توانند در این خصوص مشارکت و حضور داشته باشند.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری کشورمان و تقدیر از میزبانی گرم جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دو کشور در دوره اخیر به طور با ثباتی رو به بهبود بوده و توافق اخیر نیز اجازه می‌دهد تا در این جهت گامی رو به جلو برداریم.

هاموند با بیان اینکه توافق ایران و ۱+۵ می‌تواند روابط فرهنگی و تاریخی میان مردم ایران و انگلیس را بازسازی کرده و همکاری‌های میان دو کشور را عملیاتی‌تر کند، ادامه داد: بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و لندن یک اقدام نمادین مهم و در عین حال باعث ایجاد گفت‌وگوهای موثر و اعتمادساز میان دو کشور بوده و فرصتی برای درک بهتر دو کشور از مواضع یکدیگر به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع بی‌اعتمادی‌ها و سوابق تاریخی از اذهان عمومی اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که دولت انگلستان نسبت به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلستان با اشاره به ضرورت تعمیق روابط اقتصادی دو کشور گفت: انگلیس به دنبال گسترش مناسبات همه جانبه با ایران است و معتقدیم برای برقراری این روابط نیازمند روابط سیاسی با ثباتی هستیم.

هاموند همچنین به توسعه روابط آکادمیک، انجام همکاری‌های مطالعاتی و توسعه روابط فرهنگی در جهت نزدیکی مردم دو کشور و رفع خلا‌ءهای به وجود آمده در روابط اشاره و تصریح کرد: دولت انگلستان آمادگی دارد تا در این راستا روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سطح کاردار به سفیرارتقا دهد.

وی در خصوص مسائل منطقه‌ای ضمن ابراز نگرانی از کشتار و خونریزی‌ها در نقاط مختلف منطقه خاطرنشان ساخت: جلوگیری از کشتار بی‌گناهان در منطقه می‌تواند نقطه آغازی برای همکاری‌ها در جهت رسیدن به راه‌حل مناسب برای حل مشکلات باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ياد ميرزا آغاسى و قاجاريان عزيز به خير ...
زینب
Iran, Islamic Republic of
...هفته دولت گرامی باد
پارمیدا سادات
ممنون!...
هوشنگ صلح جو
استعمار موضوعی مربوط به قدیم بوده، اینا رو باید از یاد ببریم و حتی تو تاریخ هم نیاریم و ذهن بچه هامون رو خراب نکنیم. به نظر من هم باید قلبمون رو از کینه پاک کنیم...
چه اشکالی داره روابطمون با همه خوب بشه؟

از شوق این موضوع در پوستم نمی گنجم!
برادرهای انگلیسی هم به ما کمک میکنن...

از رئیس جمهورمان تشکر میکنم.
روحانی تا ابد مدیونتیم. نقش تاریخی تو از همه سرداران و بزرگان تاریخ کشور بیشتره
Iran, Islamic Republic of
یکی اینو جمع کنه!
اینو منتشر نکنین. انگلیسی ها بخونن فکر میکنن بقیه هم اینقدر ... هستن!
Iran, Islamic Republic of
آقا هوشنگ از این نظرات مشعشع و تابان زیاد میده!...
دوست دارم یه بار ببینمش!
Iran, Islamic Republic of
دوستان ناراحت نشوند. این هوشنگ خان کلا از هفت دولت آزاد آزاده!
هوشنگ خان ... تعطیله !
س
Iran, Islamic Republic of
هوشنگ ! هوشنگ !
استعمار فرانو می فهمی یعنی چه !?
در دوران پست مدرنیسم ، فرهنگها نقش اصلی دارند و استعمار فرهنگی حرف اول را می زند
برو با برادرهای انگلیسی ات سر کن !
ولی بدان جاهایی که انگلیسی ها پا گذاشتن با خودشان بی عفتی رقم زدند شما که نمی خوای خواهر و ناموس ۰۰۰
مشنگ برادر هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
هوشنگ ، گذشته را رها می کنیم یعنی الان انگلیس در منطقه برادر شماست و دشمنان تکفیری شما را از بین می برد یا به دشمنان ملت ایران کمک می کند !?
انگلیس در حال حاضر از اسرائیل حمایت نمی کند !?
انگلیس در حال حاضر از طریق BBC بر علیه کشور ما فعالیت نمی کند !?
از منافقین حمایت نمی کند !!
فقط می گویم : هووووشششنننگگگگ مششششنننگگگ
سیاح
Iran, Islamic Republic of
انگلیسیها هم هیچ وقت در گذشته نماندند ، با شیوه های متنوع و نوین ظلم کردند
۱_ استعمار قدیم ، ظلم با اشغال و سرکوب مستقیم
۲_ استعمار نو ، ظلم بوسیله دولت های دست نشانده
۳_ استعمار فرا نو ، ظلم بوسیله نفوذ در ملتها و وابستگی فرهنگی ، و تهدید ملتها
ظلم با اشکال مختلف
اقاي...يعني ما ديگر عاشورا نگيريم زيارت عاشورا نخوانيم ...
چون مال گذشته است ؟بابا به بير به پيغمبر گذشته ي سرخ آينده ي سبز را رقم مي زند نه نشست و برخاست با خبيثان و بي توجهي به گذشته
قل سيروا في الارض كيف كان عاقبت المكذبين ...
مالک
Iran, Islamic Republic of
جوانان آگاه، و مردم متدین ایران! بدانید که جز نظام عامل بالعدل، یعنی مجری عدالت به نحو احسن، در همه چیز و در همه جا و برای همه کس، هیچ حاکمیتی اسلامی نیست. و جزء جامعه قائم بالقسط، یعنی جامعه سرشار از عدالت، هیچ جامعه ای قرآنی نیست. و جز گرفتن حقوق مظلومان از توانگران و رساندن به دست آن، هیچ اصلاحی و حرکتی عاشورایی نیست.
حسین ف
اصلا این همه خدا گفته از رفتار گذشتگان درس بگیریم یعنی چی پس!!!!!!!!!!!!!!!
کلا کله هاشون بوی...میده ها
جواد
بله "ما باید جنایت های امریکا و انگلیس را فراموش کنیم ! جالب است که انها گذشته ها را فراموش نکرده اند و به خاطر گرونگان گیری به سفیر اقای روحانی ویزا ی سازمان ملل ندادند.!
انها حتی گذشته های دروغین هم برای ما میسازند " مانند برونده ساختگی انفجار امیا " ظلم های غرب گذشته است " خیانت فتنه گران و گرای تحریم به غرب گذشته است ."
از دید ...ایران فقط یک تاریخ 8 ساله دارد که نباید از ان گذشت و باید ان را با تمام توان کوبید " یعنی سالهای 84 تا 92!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
آقای روحانی من شما را به عنوان یک سیاستمدار با کیاست و با هوش و زیرک میدانستم ولی حالا مبینم که حتی دشمن به این بزرگی را هم نتوانستی درک کنی وبعد از چندین سال خواهید فهمید که با این کارتان یعنی ارتباط دوباره با روباه مکار پیر ندانسته چه ...بزرگی به ایران عزیز کرده ای
Iran, Islamic Republic of
مقدمه کامنتت با وسط و انتهایش همخوانی ندارد!
ممد
خوب نخوندی دیگه

دقت کن
حسین ف
اینا خودشون هم میدونن دارن چیکار میکنن.نفع دولت تو همیناست..
بنیادگرا
Iran, Islamic Republic of
حالا حالاها مونده که حسرت احمدی نژاد را بخورید و بخوریم... از حسن روحانی معاون رفسنجانی فرمانده جنگ، مونده تا خیلی چیزای نوبرانه تر ببینید، موشکهای ...مک فارلین انگشت کوچیکه این چیزا هم نمیشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
...انگلیسی
همینه همینه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ای اهل ایمان ، از غیر همدینان خود دوست صمیمی همراز نگیرید ، چه آنکه آنها از خلل و فساد در کار شما ذرّه ای کوتاهی نکنند ، آنها مایلند شما همیشه در رنج باشید ، دشمنی شما را بر زبان هم آشکار سازند و محققا آنچه در دل دارند بیش از آن است. ما به خوبی برای شما بیان آیات کردیم اگر عقل را به کار بندید. ( آیه شریفه 118 از سوره مبارکه آل عمران)
یعنی نباید به امام حسین و قیام عاشورا پایبند بود. یعنی شاه و صدام و ... قابل بخشش هستند ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ای بابا...
محمد
United States
مرگ بر انگلیس و مزدوران انگلیس تو ایران و تمام دنیا
شما در گذشته باقی نمون حاج آقا ولی ما فراموش نمیکنیم
هیهات من الذله
Romania
مرگ بر انگلیس
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
بیش باد
Iran, Islamic Republic of
و بر نوکرانشون...
Iran, Islamic Republic of
و بر بزک کنندگان چهره کریهشون
Romania
کتاب قحطی بزرگ رو بخونید
علی
فتنه 88، خروج چهار سال پیش و تحریم های ظالمانه کنونی ،گذشته دور است؟!
علی
بعد از 4 سال ،ما بدهکار شدیم؟!
آقای رئیس جمهور یه نوشابه هم براش باز میکرد!
علی
رئیس جمهور ایران در فکر همکاری در زمینه‌های گوناگون انرژی،‌راه، نوسازی ناوگان هوایی، محیط زیست و صنایع و معادن و
و وزیر خارجه انگلستان در فکر توسعه روابط فرهنگی!
صالح عباسی
همینمون مونده بود...

خدایا تو شاهد باش ما حاضریم از گرسنگی بمیریم، بجنگیم، نابود بشیم ولی با این جانی های مدرن ....

خدایا! به حق همین روزای عزیز، میشه آقای ما رو برسونی؟!...

اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ : تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ ، وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ
United Kingdom
آقای روحانی شاید شما نتوانی در گذشته ها بمانی ولی برای کسی مثل من که قطره ای از خون و غیرت احمد متوسلیان در وجودش هست گذشته خیلی معنا دارد گذشته ای که جوانان این مملکت با پشتیبانی امثال هاموند پرپر شدند اما چه میشود کرد که نرود میخ آهنین در سنگ!!!
United States
رئیس جمهور: و این نکته که در جهت دستیابی به اهداف عالی انسانی با دیگران مشارکت داشته باشیم برای ما بسیار حائز اهمیت است.
واقعا آقای رئیس جمهور معتقد است که دولت انگلیس ،در جهت دستیابی به اهداف عالی انسانی گام برمیدارد؟!!!!!!!!!!!!!!!
علی
برنامه ریزی و اقدام مشترک برای انتخابات آینده!
حمله به شورای نگهبان، تاسیس حزب جدید با حضور فتنه گران، بازگشایی سفارت انگلیس به منظور پشتیبانی میدانی و رسانه ای از وطن فروشان، به حراج گذاشتن و زیر پا گذاشتن سرمایه های ملی مثل انرژی هسته ای جهت خوش آیند ...خارجی،
پازل ... را کامل می کند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی یا واقعا آدم ...هست و یا اینکه مأموریتی..
زرديني
ذلت...
فرض کنیم گذشته تاریخی را رها کردیم که خلاف عقل است
حال را چه می فرمایید : تمامی توطئه های انگلیس بر علیه مسلمانان خصوصا ملت رشید ایران ترور دانشمندان هسته ای که به تاریخ نپیوسته فتنه 88 هم همین طور جنایات داعش برعلیه سوریه و عراق و یمن و ....
سنگ اندازی در مذاکرات و تحریمهای برداشته نشده و ... در حال حاضر
ببخشید آلزایمر هم که داشته باشیم اینها مال الآن است...
رييس جمهور انقدر ...هم نوبره والا
fz
Iran, Islamic Republic of
نباید از در گذشته بمانیم. باید از گذشته درس بگیریم
قصه زاغ و روباه را شنیده اید.
قصه روباه پیر هم شبیه همان قصه زاغ و روباه است.
جدیدا روباه به زاغ می رسه می بینه در دهان زاغ پنیر تبریزی است ، می گوید عجب تیپ و قیافه ای جنتلمنی ،شما حقوقدانی؟
زاغ یک تکانی به خودش می ده می گه فکر کردی می تونی منو با این جمله ها فریب بدی آنکه فریب خورد پدرم بود که بی سواد بود. بله من تحصیلکرده ام دیگر فریب نمی خورم.
در این بین پنیر از منقار زاغ افتاد و روباه جوان گرفت و گفت آن موقع هم بابام فوق دیپلم بود و من الان دکترم.
موش بخوره تورو ...
پارمیدا سادات
Iran, Islamic Republic of
این آقا با هرکی با هرمدل لباسی(!) بیاد ایران باهاش دیدار میکنه...

راستی آخرین باری که رئیس جمهور کشور ما با رئیس جمهور یه کشور دیگه دیدار کرد کی بوده؟!!!
تو برو یه فکری به حال اسمت بکن...
سیاست پیشکشت
آخرین بارم اون ... با رئیس جمهور کومور و جرایر آق تپه دیدار داشت به نظرم
سرور
تو برو فکری به حال فکرت بکن بقیه حرفها پیشکشت.
این چه وضع دست دادن بود. فیلمش رو که دیدم از خجالت و عصبانیت به ...بد و بیراه گفتم.
یکی نیست به ...دست دادن یاد بده؟
اون بابایی که متخصص رییس تشریفات بود و اومد تلویزیون و حرکات دیپلماتها رو توجیه میکرد نمیتونه نحوه درست دست دادن رو به روحانی یاد بده.
روحانی که ادعا داره با خارجیها نشست و برخاست داشته هنوز این حرکت ساده رو از غربیها یاد نگرفته؟ ...
صد رحمت خدا به ...
من نمیدونم آخه این انگل ستان چی داره که میخوان باهش ارتباط داشته باشن؟
شیما
چی میشه مگه ؟حتی اگه کشورمون رو به چند تکه پاره کنند و ترک و لر و کرد و فارس و عرب ها رو به جون هم بندازند و تفرقه ایجاد کنند نباید در گذشته های تاریخی ماند، حتی اگه بر علیه کشورمون و ترور دانشمندامون همراه اسرائیل باشند نباید در گذشته های تاریخی ماند ،اگه بهائیت نجس رو ، رواج دادند باز هم نباید در گذشته های تاریخی باقی ماند و ... ای بابا شما هم بااین حالتون ،ظاهر که مهم نیست آدم باید دلش پاک باشه .
موقع راه رفتن نمیشه فقط پشت سر را ببینی بلکه باید با نگاه دقیق به جلو حرکت کنی .
سرور
اگر گرگ دنبالت کرده چی!
ممد
اگر از پشت تبر زدن تو کلت ومردی چی؟
سید
Iran, Islamic Republic of
امیر‌المومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر:
من از رسول خدا(ص) بارها شنیدم که می‌فرمود:
«ملتی که حق ناتوانان را از زورمندان، بی‌اضطراب و بهانه‌ای بازنستاند، رستگار نخواهد شد».
نهج‌البلاغه نامه 53
من از کسانی که تو ...تحصیل می کنن بعد میان تو ایران صاحب منصب میشن میترسم.
صفدر
بلاخره دکترایی که از انگلستان گرفته شده و معلوم نیست از نظر علمی تا چه حد منطبق باشدوبرمبنای شایستگی و علم آموزی دریافت شده باشد ،باید قدر دانی خود از انگلیس را بجا آورد. به نام آزادی و بدون سانسور منتشر کنید
مرگ بر انگل ستان
ممد
آقا جان گذشته خیلی مهمه

اگر نبود

چرا تو رانندگی همش باید حواست به پشت سرت باشه ومدام با آینه هوای پشت سرتو داشته باشی؟

پس چرا میگن آدم عاقل از گذشته درس عبرت میگیره؟

یعنی اقای رییس نه رانندگی بلده نه عقل داره

پس وای براونا که مملکت رابهش سپردن
Iran, Islamic Republic of
راست میگه کلا گذشته هارو فراموش کنید البته به استثنای 8 سال دولت گذشته
احسنت
فرامرز
به نظر من هم نباید در گذشته سیر کرد باید رو به جلو بود باید فتنه های جدید را تجربه کرد باید دید آیا روباه خویش تغییر کرده یا نه؟؟! راستی آیا می شود روزی روباه . روباه نباشد!!!!!!!؟
علی اکبر
در مورد امریکا و انگلیس وجهان غرب نباید در گذشته های دور وحتی نزدیک بمانیم ولی در باره دولت های نهم و دهم واجب است که در گذشته بمانیم و هرچه راست ودروغ به نظرمان امد بیان کنیم و تمام کمبود های بعد از انقلاب وقبل از انقلاب را تقصیر انان بدانیم
محرم
سلام این دست به دامن شفاعت دنیا شاید اما اخرت خود کرده را تعتبر نیست
دلواپس عدم توافق و كاسب پسا تحريم
ملتي كه از گذشته هاي خود درس نگيرد بار ديگر مايه عبرت ديگران خواهد شد . اين را هر ابلهي ميداند به جز ماموران انگليس و نوكران بي جيره و مواجب غرب !!!
دانا
دولت فعلي ايران ( دولت آقاي روحاني) علي رغم توصيه هاي رهبري و همراهي ملت . همچون غافلين اصرار دارد تا با تكيه بر رويه هاي غلط و روشهاي غير معقول و عدم توجه به نصيحتهاي دلسوزان نظام و همراهي و همفكري با غرب و دشمنان قسم خورده و خونخوار و نامرد روزگار سند ورشكسته ترين و ... و .... دولتهاي تمام طول تاريخ ايران را به نام خود بزند . آيا فرزندي را ديده ايد كه با وجود بي احترامي به پدر و مادر و فرار از خانه و پناه بردن به رقبا و دشمنان خانواده و مفت خوري و تنبلي پيشه كردن و دروغگويي و شارلاتان بازي عاقبت به خير شود و به جاي خوبي برسد ؟ هرگز وهيهات . دولت فعلي نيز با اتخاذ همين رويه ها و عدم پيروي عملي به دستورات و سفارشات رهبري عنقريب عاق نظام خواهد شد و چه سرنوشت شومي براي آنها و پيروانش رقم خواهد زد .