پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

انتقاد شديد بهدادسليمي: قول طلا نمي‌دهم

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 222640
قهرمان سنگين وزن وزنه‌برداري جهان با تاكيد بر اينكه اصلا به كسب نتايج خوب وزنه‌برداري در المپيك خوش‌بين نيست، خاطرنشان كرد: با اين وضعيت اصلا به المپيك خوش‌بين نيستم. با اينكه مي‌گويند من اميد اول كسب مدال طلا هستم، هيچ قولي به كسي نمي‌دهم.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بهداد سليمي به رغم اينكه يكي از شانس‌هاي قطعي كسب مدال طلاي ايران در بازي‌هاي المپيك لندن به شمار مي‌رود اما مي‌گويد كه اصلا به نتايج وزنه‌برداري در المپيك خوش‌بين نيست و اعتقاد دارد با شرايط ضعيف رسيدگي به وضعيت المپيكي‌ها به ويژه المپيكي‌هاي مدال‌آور، نه تنها روحيه‌اي ندارد بلكه هيچ قولي براي كسب مدال طلا به كسي نمي‌دهد.

به گزارش فردا به نقل از ايسنا؛ بهداد سليمي درباره آخرين وضعيت آمادگي‌اش گفت: شرايط خوب است. در حال حاضر 90 درصد آمادگي لازم را براي لندن كسب كرده‌ام. ان‌شاءالله در طول 74 روز باقي مانده به اوج آمادگي مي‌رسم. وضعيت اردوها هم خوب است. كادر فني تيم ملي زحمات زيادي مي‌كشد تا اردوها را به بهترين شكل ممكن برگزار كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه ميزان پشتيباني و حمايت‌ها براي بازي‌هاي 2012 از ورزشكاران المپيكي چقدر است؟ تاكيد كرد: من قبلا هم حرف‌هايم را زده‌ام. بحث حمايت وزارت ورزش و كميته المپيك بسيار ضعيف بوده است. همه صحبت مي‌كنند اما بايد به حرف‌هايشان عمل كنند. اگر به وعده‌ها عمل شود، مطمئن باشيد كه نتيجه‌اش را در لندن خواهيم ديد. با اين وضعيت انتظار مدال داشتن خيلي انتظار بيش از حدي است.

قهرمان سنگين وزن وزنه‌برداري جهان با تاكيد بر اينكه اصلا به كسب نتايج خوب وزنه‌برداري در المپيك خوش‌بين نيست، خاطرنشان كرد: با اين وضعيت اصلا به المپيك خوش‌بين نيستم. با اينكه مي‌گويند من اميد اول كسب مدال طلا هستم، هيچ قولي به كسي نمي‌دهم. ناراحتي‌هاي من بيشتر از اين است كه همه از بهداد سليمي انتظار طلا دارند اما هيچ كس نمي‌آيد به انتظارات ما گوش دهد و آن را برآورده كند. مسئولان ورزش وقتي روي من حساب ويژه باز كرده‌اند انتظار دارم كه با شرايط ويژه‌اي رسيدگي كنند و به هر حال طوري رفتار كنند كه توقعاتم برطرف شود.

دارنده چندين نشان طلاي رقابت‌هاي جهاني و آسيايي يادآور شد: المپيك يك رويداد خاص با شرايط بسيار خاص است و به رسيدگي ويژه‌اي احتياج دارد. بحث كم كردن پاداش‌ها و رسيدگي نكردن خوب به وضعيت مالي ورزشكاران چندان جالب نيست. متاسفانه خيلي ضعيف در زمينه مالي كار كردند. فكر نمي‌كنم خواسته‌هاي ما براي مسئولان ورزش خواسته‌هاي بزرگي باشد. شايد گرفتن پاداش‌ها و رسيدگي به وضعيت مالي تا حدودي براي ما راضي كننده باشد ولي فكر نمي‌كنم پرداخت جايزه به كساني كه شانس مدال هستند، براي يك وزارت كار سختي باشد.

بهداد سليمي در اردوي تيم‌ ملي وزنه‌برداري

سليمي ادامه داد: اگر قرار بود 150 سكه ما را نصف كنند و به حدود 80 سكه برسانند و آن را هم با قيمت سال 89 پرداخت كنند، همان پاداش را در سال 89 مي‌دادند خيلي بهتر بود. با تورم و وضعيت اقتصادي موجود اين اقدام اصلا جالب نيست. قيمت همه چيز سرسام‌آور بالا رفته و برعكس جوايز ما سرسام‌آور پايين‌ آمده است! 150 سكه به قيمت 600 هزار تومان، 90 ميليون تومان مي‌شود اما از اين رقم فقط 26 ميليون به من پرداخت كرده‌اند! نبايد با اين شرايط از من انتظار داشته باشند. نبايد انتظار داشته باشند كه روحيه‌اي داشته باشم و هيچ قولي بدهم.

شانس نشان طلاي ايران در بازي‌هاي المپيك لندن با بيان اينكه بازديد مسئولان وزارت ورزش از اردوها مي‌تواند در روحيه المپيكي‌ها مثمر ثمر باشد، به ايسنا گفت: بازديد وزير و حضورش در سالن تمرين مي‌تواند مثبت باشد به شرطي كه با دست پر بيايد و فقط به صرف حضور به ما سر نزند. جدا از اينكه ورزشكاران سرباز كشور هستند و وظيفه دارند كه تلاش كنند و از طرفي دوست دارند كه افتخارآفرين باشند، اما زندگي شخصي هم دارند. ما نمي‌توانيم فقط مدال طلاي المپيك بياوريم اما به وضعيت ما رسيدگي مالي نشود. اين گونه نمي‌توانيم زندگي را پيش ببريم. مسئولان بايد با دست پر بيايند و روحيه خوب به ورزشكاران بدهند. المپيك ميدان كم‌اهميتي نيست. در اين دوره ميزبان كشوري است كه براي ما بالا بردن پرچم ايران در اين كشور كار بسيار بزرگي است. من با ورزشكاران كشتي و شمشيربازي صحبت كردم. با اين وضعيت رسيدگي به المپيك خيلي روحيه و انگيزه نداشتند.

وي در واكنش به پرداخت جوايز سال 90 به قيمت معادل 400 هزار تومان براي هر سكه خاطرنشان كرد: نمي‌دانم بايد چه بگويم. مسئولان وزارتخانه تصميم جالبي گرفته‌اند. اصلا نمي‌دانم جريان چيست؟ شايد به خاطر كمبود بودجه است و شايد به دلايل ديگر!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متأسفانه این مسئله نشأت گرفته از فرهنگ ماست. تا مادامی که فرد بازدهی داره مورد توجه واقع میشه و بعد از اون دیگه حالی هم پرسیده نخواهد شد.
حالا اگه همین آقا بهداد پیشنهاد یک کشور دیگه ای رو قبول می کرد ، انواع انگها رو بهش نسبت می دادند.
این قضیه فقط در ورزش قهرمانی نیست بلکه در تمامی سطوح اجتماعی و قشرهای مختلف وجود داره...!!!