پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

واتيکان فلسطين را به رسميت شناخت

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 422747
واتیکان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت.
به گزارش جهان به نقل از صداوسیما از رم، این پیمان جدید نخستین سند حقوقی است که میان مقامات واتیکان و فلسطین درباره آن مذاکره می شود و به منزله به رسمیت شناختن دیپلماتیک است.
جولیتو کییزا نماینده سابق پارلمان اروپا و کارشناس سیاسی ایتالیایی به خبرنگار صداوسیما در رم گفت:
به رسمیت شناختن ملت فلسطین به عنوان ملتی دارای حق حاکمیت و موجودیت در صحنه بین المللی، علامت و نشانه بسیار مهمی از جانب واتیکان است. طبیعتا اسرائیل از این اقدام واتیکان ناخشنود شده و ادعا می کند که این نوع اقدامات ، روند صلح با فلسطینی ها را دشوار می کند اما باید بگویم که اسرائیل در تمام این سال ها ظاهرا با فلسطینی ها مذاکره می کرد و هدف دیگری داشت. تمام کابینه هایی که در اسرائیل بر سرکار امده اند با تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی مخالف بوده اند. کشورهای غربی نیز به نوبه خود تظاهر می کردند که مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین در جریان است.
در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۳۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف و ۴۱ رأی ممتنع وضعیت فلسطین را به دولت ناظر غیر عضو تغییر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *