جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۰

اعتراض شدید اصلاح‌طلبان در حمایت از فرای

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 354842
پس از آنکه همسر ریچارد فرای،‌ایران شناس آمریکایی، اذعان کرد که همسرش قبلا جاسوس سیا بوده است،‌ یک روزنامه اصلاح طلب از مخالفت برخی نمایندگان مجلس و مردم اصفهان با دفن فرای در این شهر،‌ابراز ناراحتی کرد و سخنان مخالفان را داستان سرایی توصیف کرد.
اعتراض شدید اصلاح‌طلبان در حمایت از فرای
به گزارش جهان، روزنامه مردمسالاری نوشت:

اینکه چرا با وجود همه تلاش‌هایی که فرای در معرفی فرهنگ و تاریخ ایران به جهانیان انجام داده اینچنین با هجمه مواجه شده و حتی برخی برای مقابله با وصیت وی حاضرند به هر کاری دست بزنند در وهله اول عجیب به نظر می‌رسد اما با یادآوری اینکه این گونه افراد از انگ جاسوس زدن به هر‌کسی که می‌خواهند هیچ ترس و نگرانی ندارند و به راحتی یک لیوان آب خوردن، دیگران را جاسوس و زباله می‌خوانند و حتی به جنازه‌اش هم رحم نمی‌کنند و لقب پلید به آن می‌دهند.



باید بپذیریم که برخی فقط از زاویه‌های تنگ و بر اساس شنیده‌های خود از منابع غیرموثق نظر می‌دهند؛ کما اینکه احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس که پیشرو در ایجاد این موج علیه دفن ریچارد فرای در اصفهان است و حتی تجمع چند ده نفره در مقابل آرامگاه آرتور پوپ و همسرش در اصفهان که از ایرانشناسان معروف بودند با حمایت او برگزار شده، روز یکشنبه در برنامه رادیویی از پاسخ به سوالات مجری برنامه بازماند و نتوانست بگوید که بر اساس چه مستنداتی فرای را جاسوس خوانده است.

فرای خودش سالها پیش گفته بود که در زمان جنگ جهانی دوم برای آمریکا بر ضد آلمان نازی جاسوسی می‌کرد؛ اما این چه ربطی به ایران دارد؟! جالب اینجاست که روزنامه کیهان و رسانه‌های همسو در حال آسمان و ریسمان به هم بافتن هستند تا ثابت کنند که فرای جاسوس بوده اما از کل مطالب آنها به جز یک مشت داستان، چیزی به دست نمی‌آید. مثل روزنامه کیهان که داستانی پر‌آب و تاب از ضیافت بلوط سبز با حضور سید‌محمد خاتمی ‌و ریچارد فرای تعریف کرده که به واقع یک داستان جذاب توصیفی اما آن هم فاقد هیچ مستندی از صحت ادعاهای مخالفان فرای است و در ادامه ادعاهای تکذیب شده کیهان درباره دیدار خاتمی با جرج سوروس که در این داستان هم به آن اشاره شده در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در همین حال، کاظم موسوی بجنوردی رئیس دایره المعارف بزرگ اسلامی در باره دفن ریچارد فرای به روزنامه شرق گفت: در حال حاضر با وجود همکاری خوب وزارت امورخارجه، انتقال پیکر پروفسور فرای به ایران تنها با مجوز رییس‌جمهور امکان‌پذیر است. این مجوز هنوز صادر نشده است.

در حال حاضر که مذاکرات میان ۱+۵ و ایران در جریان است اگر به وصیت‌نامه این استاد دانشگاه عمل نکنیم دشمنان انقلاب و نظام را شاد کردیم و به دست آنها و تندروهای آمریکایی این دستاویز را می‌دهیم که علیه ایران استفاده کنند. متاسفانه گروه‌های تندرو ایرانی همیشه همسو با تندروهای آمریکایی و نیروهای ضد انقلاب عمل می‌کنند. این اتفاق‌ها برخلاف مصالح ملی ماست و به ما آسیب می‌رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غح -ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : باز برای سوء استفاده از فرصت و پیاده کردن امیال خود از انگ تند روها استفاده میکنند!! ....
محسن
Iran, Islamic Republic of
کاملا مطلب منطقی و درستی است. تا کی میخواهیم همه اهل دانش و فرهنگ را جاسوس و مزدور و وابسته بنامیم ؟ باید درهای کشور را به روی فرهنگ و تمدن باز کنیم و شاهد پیشرفت و آزادی باشیم.
سیدمحمدعلی سیادت ازآبادان
United States
واقعا جالبه که بعضیا مخالف دفن شهدای خوش نام(گمنام)تو بعضی جاها هستند اما برا دفن یه جاسوس که زنش هم اعتراف به جاسوسیش کرده زمین وزمان رو به هم میدوزن .جالب نیست؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
ممنون كه آقاي فراي (و امثالشان) را به ما معرفي مي كنيد جهت مطالعه بيشتر كتابها و مقالاتشان. قبلا اسم ايشان را هم نشنيده بوديم.
اگبر
موسوی بجنوردی مرخصه
Iran, Islamic Republic of
جهان جان با خودت چند چندي؟
بابا اون که تو پارک جنب زایندرود خاک شده پرفسور پوپ بود.ایشون باستان شناس و ایران شناس بود و خیلی به روشن شدن تاریخ ایران باستان خدمت کرده بود.این بابا یه جاسوسه نمیشه تو اصفهان خاک بشه.اصلا برای چه باید تو اصفهان خاک بشه؟آخه چه کار مهمی انجام داده است؟
Iran, Islamic Republic of
جاسوس بود؟
United States
وطن فروشی شاخ و دم داره؟
United States
حالا کدوم گوری دفن شد؟