چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۹
۲

حماس تمدید آتش‌بس بر اساس شروط اسرائیل را رد کرد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 374147
جنبش حماس تمدید آتش بس با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل بر اساس شروط این رژیم را نپذیرفت.
حماس تمدید آتش‌بس بر اساس شروط اسرائیل را رد کرد
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز نوشت: جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که تمدید آتش بس در غزه با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل را نمی پذیرد.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس گفت که گروههای فلسطینی هنوز به توافقی درباره تمدید آتش بس دست نیافتند و این گفت‌وگوها ادامه دارد.
این در حالی است که ارتش اسرائیل مدعی شده است که بامداد امروز و پیش از پایان مهلت آتش بس، دو موشک از غزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک شده است.
حماس این ادعا را تکذیب و تاکید کرد که از غزه موشکی به سمت اسرائیل شلیک نشده است. از صبح سه شنبه در غزه آتش بس اعلام شده بود.
دو مسئول بلند پایه حماس با اشاره به اینکه مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی به درخواست های فلسطین در خصوص آتش بس پاسخ ندادند، از مخالفت با تمدید آتش بس خبر دادند.
یک مسئول جنبش حماس پس از پایان نشست طولانی با میانجی های مصری در قاهره، تاکید کرد که موضع ما یکپارچه و مبتنی بر مخالفت با تمدید آتش بس است و این تصمیم نهایی ما است.
وی با بیان اینکه اسرائیل در خصوص آتش بس چیزی عرضه نکرده است، افزود: یکی از درخواست های اصلی حماس برای پذیرش آتش بس دائمی، پایان محاصره غزه است که اسرائیل آن را نپذیرفت.‎

خبرنگار شبکه خبری المیادین در مصر گزارش داده است که مقاومت و اسرائیل به توافق برای آتش بس دست نیافته‌اند اما آرامش میان دوطرف بدون توافق در این زمینه ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش، آتش‌بس ۷۲ ساعته که از صبح روز سه‌شنبه به اجرا درآمده است، امروز ساعت ۵ صبح به وقت گرینویچ پایان می‌یابد.

مذاکرات آتش بس دائمی بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل با میانجیگری مصر در قاهره در حال انجام است.

طرف فلسطینی بر رفع محاصره کامل نوار غزه، بازگشایی بنادر و گذرگاهها در این مذاکرات تأکید دارد. طرف اسرائیلی نیز خلع سلاح گروه‌های مقاومت را شرط هرگونه آتش بس اعلام کرده است، در حالی است که گروه‌های مقاومت سلاح فلسطین را خط قرمز خود در این مذاکرات اعلام کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چهان جان نبرد شروع شده است. تیپ های ناصر صلاح الدین امروز صبح 17 فروند موشک به اشکول و عسقلان و... شلیک کردند
....
بیچاره مردم مظلوم عراق و کودکان غزه