جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۱

نظر اصغر فرهادی درباره خروج از ایران

جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 205847
تصور کنید که شما فرزندی دارد و این بچه شما بیمار است و شما هیچ کاری نمی توانید برایش بکنید. ایا شما حاضرید فرزندتان را رها کند، خانه خود را رها کنید و به خانه دوستان خود بروید؟
پارس توريسم: کارگردان "جدایی نادر از سیمین" در مصاحبه با رويترز گفت: برای فیلمسازان ایران در کشور من، سینما هنوز هم نسبت به مسائل سیاسی ارجحیت دارد.

فرهادی در مصاحبه‌ای با بوستون گلاب گفت: کسانی که می‌خواهند در ایران فیلم جدی بسازد، مسلماً مشکلاتی پیش رویشان وجود دارد. اما وقتی من فیلمی را می‌سازم و به غرب می اورم، نمی خواهد در مورد وضعیت کشورم اه و ناله کنم و باعث بشوم که مخاطبان دلشان برای من بسوزد.

وی افزود: تصور کنید که شما فرزندی دارد و این بچه شما بیمار است و شما هیچ کاری نمی توانید برایش بکنید.

اصغر فرهادی افزود: ایا شما حاضرید فرزندتان را رها کند، خانه خود را رها کنید و به خانه دوستان خود بروید؟ یا اینکه در خانه خود می مانید و دست فرزند خود را می گیرید.با وجود اینکه می دانید نمی توانید در مورد سلامتی اش کاری کنید.

کارگردان "درباره الی" گفت: در حال حاضر کشور من همان بچه‌ی مریضی است که من انتخابم ماندن در آنجاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بيمار خود ايشان و امثال ايشان هستند كه معلوم نيست به چه چيزي باور و اعتقاد دارند اي كاش به قول حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اگر دين ندارند لااقل آزاده باشند
Iran, Islamic Republic of
عجب دنيايي شده! امان از اين ژست روشنفكري! مثلا داره از عرق ملي اش تعريف مي كنه اون وقت مرتب تو مصاحبه اش تاكيد مي كنه كه كشورم مريضه، بيماره، من هم در مورد سلامتي اش نمي تونم كاري كنم.
خلاصه اين مصاحبه: 1- من آدم خوبي هستم.
2- بعضي ها آدم بدي هستند.
3- كشور من بيمار و مريضه و من با اينكه آدم خوبي هستم نمي تونم كاري براش بكنم!
United States
شنونده باید عاقل باشه. در مثال مناقشه نیست..کجاش به وطنش پشت کرده؟؟؟؟؟؟؟
همین امثال شما ها بودید که شایعه کردین پناهنده شده.. حالا واستون سنگین تموم شده
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید...
Iran, Islamic Republic of
عجله نكنيد!!
كسي كه با دست دادن با نامحرم به طور علني به جنگ دين و فرهنگ ”رسمي” كشورش ميره خيلي زودتر از اون كه فكرش رو بكنيد به كشورش پشت خواهد كرد و به جنگ مردم كشورش خواهد رفت ! ميگيد نه پس منتظر بمونيد تا به چشم خودتون ببينيد
Iran, Islamic Republic of
ایشان درست فرمودند در برخی شئونات جامعه ما بیماری وجود دارد و از مصادیق بارز و شدید وحاد این بیماری بیماری روشنفکران یا بهتر بگویم روشنفکرنما ها است
آره کشور بیماره! برای نمونه اینو بگم: فیلمسازان کشور بجای بیان مشکلات مردم فیلم ساختند که مشکل طلاق در خانواده ها خروج از کشوره. انصافا مشکل طلاق تو کشور ما سر سفر به کشورهای اروپاییه یا چیز دیگه ایست؟
United States
بیمار آدم های معلوم الحالی مثل خود فرهادی ها هستند، اکه کسالتی . ضعفی هم در این کشور مشاهده میشه از دست امثال همینهاست
Iran, Islamic Republic of
ما هنر رو یاد می گیریم که در خدمت اسلام باشیم، وقتی به اسلام پشت می کنیم دیگه هنرمون به چه درد می خوره. آخه دست دادن و اظهار علاقه برای برگشت یک نابغه! شد حرف. واقعاً واسه همچین کارگردانی متأسفم.
به اعتبار همین سخنان سخیف است که مورد توجه بیگانگان قرار می گیری و باسخنان امثال تو دشمنان حال می کنند.
برادر عزیز که مخالف اصغر فرهادی هستی من یک خانم 33 هستم . در حوالی میدان سرباز (یعنی تقریبا" مرکز شهر تهران نه جنوب شهر )کارگاهی تاسیس کردم که فقط زنان و دختران سرپرست خانوار در آنجا مشغول به کار هستند . وقتی فیلم جدایی نادر از سیمین را نگاه میکردم برایم خاطراتی که این خانم ها از مشکلات مالی و اخلاقی که برایشان پیش آمده بود تداعی میشد. آیا شما به عنوان نویسنده این مطلب تا حالا در راهروهای دادگاه های خانواده قدم زدی؟ آیا پای درد و دل اونها نشستی؟ تا حالا خانم جوانی برای نظافت خونه حتی برای یک روز استخدام کردی ؟ زمان استراحت پای درد ودلش نشستی که چرا توی خونه های مردم کار میکنه ؟ الان زمان خوبیه نزدیک عیده برای خونه تکونی امتحان کنید. بعد پیش خودتون قضاوت کنید که آیا در مورد این فیلم عادلانه قضاوت کردید یا نه ؟ یا این فیلم بدون سیاه نمایی بازتاب زندگی واقعی افرادی از جامعه هست یا نه ؟ من این موضوع رو بارها و بارها تجربه کردم .
لیاقتت همون کشورهاست که شیفته اونایی
ایران مرد میخواد مرد اصغر خان!!!!!!
بیمار؟

پس خارجیها فقط به فیلمهای کشورهای بیمار جایزه میدن

جوگیر شده فکر کرده فوق تخصص جراحی داره!!!!!!!!!!!!
آفرين به غيرتت
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان موافق و مخالف اين مطلب. بحث بر سر اين نيست كه چنين زناني در كشور ما نيستند البته كه هستند و داستان زندگي آنها هم بسيار غم انگيز است ولي درصد آنها نسبت به بقيه آحاد جامعه خيلي محدود است. كه البته آن هم زياد است و بايد اصلاح شود. چنين نابساماني هايي هم با درصد هايي متفاوت در بقيه كشور ها هست سئوال اين است كه اگر آقاي فرهادي راجع به بخش هاي دیندارتر جامعه فيلم آن هم از نظر فني با كيفيت بسيار خوب درست مي كرد آيا غربي ها حاضر بودند به آن جايزه بدهند. در ضمن بنده به عنوان يك ايراني از اين كه ايشان ما را مريض خطاب كرده بسيار دلگير شدم . من خودم چند سال در يكي از بهترين كشور هاي دنيا زندگي كردم و به حرفي كه ايشان زده معتقد نيستم
شکی در وضعیت بیمارگونگی جامعه ما نیست.
این از رانندگیمون، این از طمع ورزی در خرید سکه و..، این در قتلهامون، این در فساد اداریمون، این از حجابمون، این از دروغ و تهمتمون و...
بازم میخواین بگید جامعه سالمی داریم؟ بگید خودتونو گول بزنید....
اگر جامعه ما بیمار شده یکی از علت های اون همین فیلم های سینمایی بوده که افرادی مثل شما و هم کیشانتان ساخته. همیشه این ترفند شما بوده که مشکلی را می آفرینید و بعد خود کنار می ایستید و به آن انتقاد می کنید و فرافکنی راه می اندازید.
Iran, Islamic Republic of
این مرض در وجود ایشان است مثل ایشان مثل کسی است که در اثر بیماری خودش سرش گیج میره ولی فکر میکنه دنیا داره می چرخه !
البته از کسی که جایزه اش را از دست یک زن فاسد بگیره این حرفا بعید نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصغر فرهادي
دست دادن با خانم آنجلينا كه توسط آقاي فرهادي صورت گرفت يك كار شخصي بود .كه اگر گناهي صورت گرفته باشد بر عهده خود اوست. ما نبايد زحمات اين بزرگوار را ناديده بگيريم و حتي در اخبار صدا و سيما هم منعكس نكنيم و دائماَ در صدد تخريب فيلم و شخصيت آقاي فرهادي بر بيايم.
United States
ما ایرانیا یه رسم نانوشته ای داریم که مریضی عزیزانمونو به دیگران نمیگیم تا مایه تمسخر و طعنه نشه بعد چطوره که ایشون (بر فرض تایید ادعاشون) انقدر راحت گزک دست دشمنان ملتش میده؟ آیا ایشون هنوز در دشمنی غرب با ملت شک داره؟ اگر داره یه نگاهی به شهدای صنعت هسته ای بندازه
United States
مثلا مرد هنریه! قد یه کوچه بازاری درک نداره
Iran, Islamic Republic of
اصغر فرهادی بی شک وطن فروش و خائن است و نگاهی سیاه به وقایع و حقایق کشورمان دارد. هنرمند حقیقی و متعهد قطعا به دنبال بالندگی و رشد فرهنگ و تعالی بخشی و کمک به جامعه مادر و مام میهن است. اصغر فرهادی به دنبال کسب موقعیت و اخذ جایزه از تمدن غرب و دشمنان 3000 ساله ایران زمین (به گواهی تاریخ) است آن هم از طریق سیاه نمایی که تنها روش و منش دشمن شادکن و ارضاء کننده است. در غیر این صورت فرهادی هیچ گونه مایه هنری قابل توجهی ندارد. فرهادی تشنه کسب جایزه از دشمنانی است که ایران امروز را محاصره نظامی کرده اند. دو حوزه تمدنی ایران غرب نمی توانند همزیستی داشته باشند غرب جوهر مادی دارد و ایران جوهر معنوی و این 2 حوزه ذاتا متعارض بوده و چالشهای متقابل زیادی داشته و دارند . هنرمند متعهد ایرانی باید حافظ منافع و مصالح تمدنی خود باشد. فرهادی نمونه بارز بی غیرتی و بی بندوباری لیبرالیستی در سینماست. کوچکترین حمیت و غیرت دینی در وجود او و همراهان و همکاران و طرفدارانش وجود ندارد و قطعا مانند بسیاری از غیرمتعهدان و خائنین وطن فروش به فراموشی سپرده خواهد شد. به عکس های او همراه با هنرپیشه های فاسد غربی بنگرید. با درس هایی که از تاریخ گرفته ایم یقین داریم که این سنخ افراد راه به جایی نمی برند و این موج کمرنگ و کم تعداد طرفداران فریب خورده فرهادی نیز از بین رفتنی است.