جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
در فاصله یک روز مانده به اربعین

شمار زائران اربعین از ۱۷میلیون نفر گذشت

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 395847
وزیر دفاع عراق که از نقاط مختلف کربلا و وضعیت زائران حسینی بازدید کرد، گفت که تا فاصله یک روز مانده به اربعین شمار زائران از ۱۷ میلیون نفر گذشت.
شمار زائران اربعین از ۱۷میلیون نفر گذشت
به گزارش جهان به نقل از فارس، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق، امروز پنجشنبه به میان زائران اربعین حسینی -علیه‌السلام- رفت و از نزدیک با برخی زائران سخن گفت.

العبیدی در خلال بازدید خود از نقاط مختلف کربلاء، اعلام کرد که شمار زائران حسینی که برای برگزاری مراسم اربعین به کربلا آمده‌اند، از ۱۷ میلیون عبور کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، عبیدی در جمع خبرنگاران گفت: شمار زائران وارد شده از خارج از عراق، به چهار میلیون و پانصد هزار نفر از ۶۰ ملیت رسیده است که بیشترشان ایرانی هستند.

وزیر دفاع عراق گفت که شمار زائران عراقی (که از نقاط مختلف عراق به کربلا آمده‌اند) به حدود ۱۳ میلیون رسیده است.

از طرفی دیگر، «فلاح الراضی» رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری بابل به وبگاه خبری «السومریه» عراق گفت که شمار زائران بیش از حد انتظار مسئولان بوده است.

الراضی گفت: تعداد زائرانی که طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی حرکت کرده اند تا از استان بابل به کربلا برسند، بخصوص زائرانی که از خارج از عراق و از گذرگاه‌های مرزی وارد شده‌اند، بیش از حد انتظار بوده است.

این مقام محلی دولت عراق گفت که «این افزایش بیش از تخمین‌های مقامات محلی (در استان) بوده است».

مراسم اربعین حسینی که بزرگ‌ترین اجتماع دینی-مذهبی در دنیا به شمار می‌رود، امسال با مسئله حمله گروهک تکفیری داعش به شمال عراق همزمان شده است. به همین دلیل مقامات امنیتی عراق، تدابیر شدیدتری در مقایسه با سالهای گذشته در دستور کار قرار داده‌اند، هر چند که مسئولان عراقی در این خصوص اطمینان خاطر به زائران داده‌اند.






نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *