جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۹
در سایه بی توجهی دولت به تولید ملی

آغاز دور تازه تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران!

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 435149
پیگیری‌ها از آغاز دور تازه‌ تعطیلی کارخانه‌ها، اخراج کارگران و عقب افتادگی دستمزد‌ها در بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور در یکی دو ماه اخیر خبر می‌دهد.
آغاز دور تازه تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران!
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ انتقاد به سیاست بی توجهی دولت به تولید ملی از مدت‌ها پیش مطرح بوده ولی در یکی دو سال اخیر که عمده فعالیت‌های دولت حول محور دیپلماسی خارجی معطوف شده بود، این انتقادها هم تشدید شد.

اکثر منتقدین معتقد هستند که دولت در این مدت بدون توجه به اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات اقتصادی را تنها به حل پرونده هسته ای منوط کرده و در این بین تولید ملی بیشترین ضربه را خورده است.

علیرغم اینکه دولت نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته را سه درصد اعلام کرده، ولی بیشتر کارشناسان و اقتصاددانان و حتی برخی مسئولین اعلام کردند که این رشد بیشتر در بنگاه‌های بزرگ رخ داده و بنگاه‌های متوسط و کوچک و کارگاه‌ها هنوز در رکود بسر می برند.

پیگیری‌های خبرنگاران تسنیم از سراسر کشور نشان می دهد، برخلاف امیدواری‌های خوشبینانه به حل مشکلات اقتصادی با لغو تحریم‌ها، از یکی دو ماه اخیر روند تعطیلی و کاهش تولید کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، عقب افتادگی دستمزد کارگران و اخراج آنها تشدید شده است.

بر همین اساس، در یکی از شرکتهای مطرح خودروسازی کارگران حدود ۷ ماه حقوق نگرفتند، و یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید سیمان هم حدود ۷۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرده است.

به گزارش تسنیم، یکی از شرکتهای فولادی که خط تولید آبکاری آن از ابتدای سال جاری تعطیل شده است، حدود سه ماه به کارگران خود حقوق پرداخت نکرده است و شرکت دیگری هم که در حوزه تولید قطعات خودرو فعال است، به دلیل عدم وصول مطالبات خود از یکی از شرکتهای بزرگ خودروسازی، اخیرا ۱۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است.

گزارش خبرنگاران ما حاکی است، کارگران یکی از شرکت‌های کوچک خودروسازی ماه گذشته در اعتراض به عدم دریافت حقوق دست از کار کشیدند. همچنین یک شرکت چینی سازی و دو شرکت فعال در حوزه تولید قند و شکر از ابتدای سال جاری به دلیل عدم حمایت دولت و مشکلات عدیده نتوانستند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.

اخراج کارگران به کارخانه‌های فعال در حوزه لوازم خانگی هم کشیده شد و یکی از شرکتهای بزرگ فعال در این حوزه اخیراً ۸۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرده است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا قبل از انجام توافق، باید مذاکرات انجام می شد و توافق هم حاصل می گردید و تحریمها هم برداشته می شد تا مشکل اب خوردن شما عزیزان حل شود.
خب الحمدلله که توافق شد و مشکل آب خوردن حل شد. پس مشکل آب خوردن ندارید و شیر اب خانه هایتان را که باز می کنید به راحتی آب در دسترس تان هست پس کارگران عزیز انتظار و توقعات بیجا برای حل سایر مشکلات خود را نداشته باشید. دولت سرش حسابی شلوغ شده و مرتب خارجی پشت خارجی! و سرمایه گذار پشت سرمایه گذار! است که وارد کشور می شوند!!.
حالا توافق شده که شده دلیل نمی شود که با این توافق مشکلات فرعی و غیر ضروری و بی ربط شما مثل اشتغال، مسکن و... حل شود.!
ای کاش در زمان دولت اقای احمدی نژاد در زمان اخراج ها ی کارگران هم همچین مقاله ای میگذاشتید و من در کارخانه ای کار میکردم که سال 88 250 نفر کار گر داشت و در سال 91 از دوستان که پرسیدم گفتند حدود 50 نفر مشغول هستند ...
Iran, Islamic Republic of
در مورد مشکلات و معضلات سال 88 بیشتر از احمدی نژاد باید آنهایی پاسخ بدهند که بر آتش فتنه دمیدند و کشور را تا بحران پیش بردند به قول فرمایش حضرت اقا دشمن را امیدوار کردند. دشمن اختلاف درونی را دید و بر اعمال تحریمهای بیشتر امیدوارتر شد و دامنه آنها را تنگتر و تنگتر کرد تا شاهد فروپاشی از درون کشور شود ولی به مدد درایت حضرت آقا ....
ولیکن شد آنچه که نباید می شد و حالا همان افراد مسند امور را به دست گرفته اند و شده اند تصمیم گیران و مدیران کنونی تا مثلا مشکلات کشور را حل کنند و از باب تدبیر و اعتدال چاره کنند البته با چشم امید دوختن به کرم کدخدا ...
حتی جرات نداشتید ادامه نظر رو چاپ کنی
قطعا بود منم تعدیل نیرو شدم 91 اما عزیز الان رفع تحریم شدیم و مساله دیگه چرا انقدر تعدیل چون ما مونتاژکاریم همون کارخونه های تولیدمونم مثل قطعه سازانمون قطعاتی رو وارد میکنن و قطعاتی رو هم خودشون میسازن این میشه تولیدشون الانم که رفع تحریم شدیم این خطر هست که بازم مونتاژ کار بشیم نریم دنبال تولید قطعات وارداتی تند و تند وارد کنیم وقتی منطق بعضی مدیرانمون اینه که تا میشه وارد کرد چرا تولید کنیم همینه ولی اگه تو دورانی که تحریم نبودیم دنبال تولید واقعی بودیم نه واردات و مونتاژ به تحریم که میخوردیم سیل تعدیل نیرو راه نمی افتاد دنیا هم درهاش رو به رومون می بست این حجم تعدیل نداشتیم والبته اگه مدیران همون کارخونه ها مثل مدیر ما قدری به خودشون زحمت میدادن و با حقوق چندین میلیونیشون هزینه هاشون و میدادن نه اینکه از هزینه قبوض خونه شون تا هزینه موبایل و حتی هزینه استخر مدیران و تاج گل مراسم ختم عموی مدیرعامل از جیب کارخونه باشه و این بریز و بپاشها رو کم میکردن عوض تعدیل نیرو
علی
Canada
تا زمانیکه برای دور زدن سر از چاه اعتماد به چین در بیاوریم همین آش و همین کاسه هر عمیق تر بدتر
سوءمدیریت داریم ما عزیز!
دولت تمدید و تعطیل!
SAEED
Iran, Islamic Republic of
برادرم سه ماهه که حقوق نگرفته و به هر شرکت دیگه ای هم که برای کار مراجعه میکنه وضعیت همینه پدرم هم الان نزدیک به دو ماه شده موفق نشده با ماشینش بارگیری کنه اگه این اوضاع بزودی درست نشه همه فلج میشن ... رکود واقعی و تلخ برای همه ی اصناف