جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

پذیرفتن دستورات خلاف شرع جایز نیست

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 175049
مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر مسئولی برخلاف قرآن و دستورات شرع مقدس حکم کند، هیچ مقامی نباید حکم خلاف شرع وی را بپذیرد.

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه اظهار داشت: در نظام اسلامی هیچ کسی نمی‌تواند حکمی برخلاف اسلام صادر کند و اگر مسئولی برخلاف قرآن و دستورات شرع مقدس حکم کند هیچ مقامی نباید حکم خلاف شرع وی را بپذیرد.

وی با اشاره به روایت "لاطاعة لمخلوق فی مخالفة الخالق؛ برای رضایت مخلوق نباید غضب پروردگار را جلب کرد" تصریح کرد: اطاعت مخلوق در حالی که مخالفت با پروردگار است، جائز نیست.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: امید است که دستورات شرع مقدس اسلام مو به مو در این مملکت اسلامی که ضامن عزت و استقلال و امنیت است اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
می شود بگویید تعیین اینکه حکم با شرع مقدس مطابق است یا نیست با چه کسی است؟؟ مثلا در زمان جنگ فرماندهی بگوید باید از میدان مین عبور کنید و عده ای بگویند این خلاف شرع است که خودمان را در هلاکت بیاندازیم و به این بهانه از دستور سرپیچی کنند. خوب باید فرد یا گروهی مشخص برای تطابق دستورات با شرع وجود داشته باشند تا از انجام اعمال سلیقه ای به نام شرع جلوگیری شود. این نکته دقیقی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا وزیر محترم علوم بسرعت دستور رییس جمهور را مطاع خواندند؟
Iran, Islamic Republic of
البته اگر وزیر علوم مقلد آقای صافی باشد باید این حکم را اجرا کند والا فلا...