جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

شناسایی بانک کویتی داعش در انگلیس

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 378341
منابع مطبوعاتی در انگلیس از نبیل العوضی، فعال کویتی، به عنوان بانک گروه تروریستی داعش نام می برند، این فرد ریاست انجمن علمای کویت را بر عهده دارد.
شناسایی بانک کویتی داعش در انگلیس
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر؛ روزنامه انگلیسی دیلی میل در خبری نبیل العوضی را مبلغ اخوان المسلمین و مدیر پیشین یک مدرسه دینی در شهر بیرمنگام ، دومین شهر بزرگ انگلیس معرفی کرد و افزود: این فرد برای سازمان تندروی داعش به منزله بانک عمل می کند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: تا فوریه ۲۰۱۳ العوضی در منطقه بریکستون در جنوب لندن اقامت داشت و در سمت مدیر یک مدرسه ابتدایی با نام «برّ الاحسان»که یک مدرسه پسرانه- دخترانه است فعال بود اما امروز نام او با داعش پیوند خورد و یکی از اصلی ترین افراد در تامین هزینه های این گروه تندرو به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، پیش از این علمای اسلامی در عربستان و امارات نیز العوضی را به حمایت مالی از گروه دولت اسلامی(داعش) متهم کردند.

کویت ماه اوت با استناد به صحت خبرها درباره وابستگی برخی از شهروندان این کشور به داعش و با بیان اینکه این افراد خطری برای امنیت کشور به شمار می آیند تابعیت کویتی نبیل العوضی و نه نفر دیگر را ملغی کرده بود.

العوضی ژوئن گذشته خود را جزئی از کمپین جمع آوری کمک به سوریه اعلام کرده و گفته بود: مرا تحت فشار قرار داده اند تا پولی را به سوریه نفرستم اما پول مورد نیاز به هر طریقی ، از حیات خلوت های موجود وارد سوریه می شود.

روزنامه سان دی تلگراف نیز در خبری مدرسه برالاحسان را از مدارس ترویج اندیشه های افراطی در انگلیس معرفی کرد.

این انجمن متهم است میلیون ها دلار کمک مالی را در اختیار گروههای تندروی فعال در عراق و سوریه قرار داده است که در راس این گروهها، داعش قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *