چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
رحمانی‌فضلی در دیدار با وزیر امور مهاجرین افغانستان:

درشرایط سخت میزبان مهاجران بودیم

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 448640
وزیر کشور با اشاره برخوردهای غیرانسانی با مهاجرین در اروپا گفت:ایران در شرایط ناشی از 8 سال جنگ چندین سال تحریم‌، ده‌ها سال است که با آغوش باز از میلیون‌ها اتباع افغانی و دیگر کشورها پذیرایی کرده است.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار با عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان با اظهار تاسف از حوادث اخیر ولایت قندوز و همچنین بمباران بیمارستان این شهر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از اتباع افغانستانی گردید، گفت: در این زمینه برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان آمادگی داریم.
 
وی با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به مهاجرت و پناهندگان ماهیت بین المللی دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت جامعه بین‌الملل و نهادهای بین المللی بایستی ماهیت اجرایی و عملی‌تر به خود بگیرد، نقش این نهادها بایستی از شکل تشریفاتی به موضع مسئولیت‌پذیری تغییر یابد.
 
رحمانی فضلی بر ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریعتر اتباع افغانستانی مقیم در ایران و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور بازگشت داوطلبانه انان به کشورشان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید تکلیف اتباع افغانستانی غیر مجاز مقیم در ایران و ضرورت انجام اقدامات جدی‌تر دولت افغانستان برای جلوگیری از ورود غیر مجاز اتباع ان کشور به ایران مشخص شود.
 
وی بر توافق طرفین برای برگزاری نشست مشترک مقامات دو کشور به منظور اجرایی کردن توافقات دو جانبه تاکید و خاطرنشان کرد: جامعه جهانی بایستی یک اقدام جدی مهم همچون احداث مجتمع‌های مسکونی برای اتباع افغانستانی در افغانستان را در دستور کار خود داشته باشد.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: ارزش کار جمهوری اسلامی ایران در قبال پذیرش چند میلیون اتباع مهاجر و آواره افغانستانی ، زمانی مشخص می‌گردد که حرکت تنها چند هزار مهاجر از کشورهای درگیر جنگ به سمت اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی را با مشکل جدی مواجه کرده و در مواردی نیز باعث برخی برخوردهای غیرانسانی با آنان شده است.
 
وی ادامه داد: این در حالیست ایران در سخت ترین شرایط ناشی از ۸ سال جنگ تحمیلی و همچنین چندین سال تحریم‌های ظالمانه، ده‌ها سال است که با آغوش باز از میلیون‌ها نفر اتباع افغانی و دیگر کشورها پذیرایی کرده است.
 
عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان با تشکر از میزبانی حدودا ۴ دهه از اتباع کشورش توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات کشورش، با اهتمام هرچه بیشتر در حال فراهم کردن زمینه بازگشت هموطنانشان به افغانستان هستند.
 
وی به تهیه طرح مشخصی برای ساماندهی مهاجرین کشورش براساس مصوبات اجلاس چهارجانبه برگزار شده در اردیبهشت ماه سال جاری در تهران اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *