جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آقاتهرانی در اجلاس وحدت اصولگرایان:

افتخاراصولگرایان کارکردن زیرنظر فقهاست

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 441647
دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه اصولگرایان افتخار می‌کنند زیر نظر فقها کار می‌کنند، گفت: ما می‌توانیم اگر اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد آن را حل کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: عشق و علاقه به محرومین و اقشار آسیب پذیر یکی از شاخص‌های اصولگرایی است. این ویژگی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نیز است.

وی افزود: خیلی‌ها در دنیا در انقلاب‌های مختلف دَم از کمک به محرومین و فقرا می‌زنند؛ اما جلوتر که می‌روند خودشان دزد گردنه می‌شوند.

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: ما نیز نمی‌گوییم معصوم هستیم؛ اما از ویژگی‌های انقلاب ما کمک به مستضعفان است. امام خمینی(ره) با اشرافی گری مخالف بودند و همواره تأکید داشتند که این انقلاب، انقلاب مستضعفین است.

آقاتهرانی یکی از توفیقات مهم در نظام را داشتن شورای نگهبان دانست و گفت: خوشبختانه با وجود شورای نگهبان اگر اشکالی در مجلس پیش می‌آید، رفع می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر وحدت اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان افتخار می‌کنند که زیر نظر فقها کار می‌کنند و می‌توانیم اگر اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد آن را حل کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: اینکه زیر نظر فقها کار کنیم، کار بسیار پسندیده ای است.

آقاتهرانی گفت: یکی از ویژگی‌های اصولگرایی جهاد و تلاش خستگی ناپذیر و شایسته سالاری و به کار گیری افراد صالح است. اصولگرایان معتقدند باید افراد شایسته، متدین و اصلح مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

وی افزود: اصولگرایان همواره به دنبال صیانت از بیت المال هستند و جلوی هر فسادی می‌ایستند.

دبیرکل جبهه پایداری در پایان اظهار داشت: سیاست اصولی دارد و خوشحالیم که بزرگانی همچون فقها در رأس کار هستند و ما باید به صحبت‌های مقام معظم رهبری گوش کنیم و تفسیرشخصی ارائه ندهیم.

وی مبارزه با فتنه و انحراف، اعتقاد به کار فرهنگی و اولویت داشتن فرهنگ را از دیگر شاخص‌های اصولگرایی مورد توافق سه تشکل بر شمرد.

محصولی: زیر نظر آیات یزدی و موحدی و مصباح یزدی به دنبال وحدت اصولگرایان هستیم

همچنین صادق محصولی قائم مقام دبیرکل جبهه پایداری نیز در این اجلاس با اشاره به تعریف شاخصه‌های اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایی یعنی اینکه به اصول شریعت اسلام عمل شود و کسانی که به این اصل عمل کنند را اصولگرا می‌دانیم.

وی گفت: هر کسی که ادعای اصولگرایی دارد، باید در بیان و در عمل به اصول شریعت اسلام عمل کند. وحدت در میان این سه تشکل اصولگرا و در میان همه اصولگرایان نیز بر مبنای اصول و ارزش‌ها شکل می‌گیرد.

قائم مقام دبیر جبهه پایداری در ادامه تصریح کرد: وحدت مانند شمشیر می‌ماند وقتی در دست مؤمنین و نیروهای ارزشی و تشکل‌های اسلامی باشد نه تنها خوب بوده که لازم است و اصولگرایان زیر نظر آیات یزدی و موحدی کرمانی و مصباح یزدی به دنبال وحدت هستند.

وی افزود: نظر این سه فقیه برای ما فصل الخطاب است و آنچه دستور دهند عمل می‌کنیم.

محصولی اظهار داشت: دوستان ما در جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این ماه‌ها و در جلسات تأکید بر وحدت داشته و با اخلاص به دنبال همگرایی هستند.

قائم مقام دبیر جبهه پایداری تأکید کرد: ما نیز در جبهه پایداری به دنبال هم افزایی اصولگرایان هستیم و هر کسی را که به اصول و ارزش‌ها معتقد است را جزء جبهه پایداری می‌دانیم حتی اگر عضو تشکل دیگری باشد.

وی ادامه داد: اصولگرایان به دنبال هم افزایی و وحدت بوده و از هر گونه سهم خواهی پرهیز می‌کنند.

محصولی با اشاره به شاخصه‌های اصولگرایی تصریح کرد: هر کسی به اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه و خط امام که مفسر آن مقام معظم رهبری است، در گفتار و رفتار به این اصول معتقد و ملتزم باشد اصولگرا است.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های اصولگرایی التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و اعتقاد به روحانیت و قانون اساسی است.

قائم مقام دبیر جبهه پایداری یکی دیگر از شاخصه‌های اصولگرایی را استکبارستیزی و استعمار ستیزی عنوان کرد و افزود: برخی‌ها شاید خود را اصولگرا بدانند اما مخالفتی نیز با استکبار نداشته باشند. اینها اصولگرا نیستند و این نقطه ضعف آنها است.

محصولی خاطرنشان کرد: فسادستیزی از دیگر شاخصه‌های اصولگرایی است. اخیراً مقام معظم رهبری بار دیگر بر فساد ستیزی و مبارزه با مفاسد تأکید کردند و اصولگرایان باید با فساد مقابله کنند تا شاهد رشد کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *