جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

در دیدار امیر قطر با اردوغان چه گذشت؟

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 397142
امیر قطر که به آنکارا سفر کرده است با رئیس جمهوری این کشور موضوعات مورد اهتمام دو کشور را مورد رایزنی قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار کرد.در این دیدار عصمت ایلماز وزیر دفاع، محمد شمشک وزیر دارایی و لطفی الوان وزیر حمل و نقل و ارتباطات و دریانوردی و هاقان فیدان رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه حضور داشتند.

احتمال می رود که طرفین توافق هایی که در باره آن به تفاهم رسیده اند را امضا کنند همچنین اعلانیه سیاسی متشرک درباره تاسیس شورای همکاری استراتژیک ترکیه و قطر در سطح عالی رتبه امضا خواهد شد.

بحث و تبادل نظر درباره راه‌های توسعه روابط دوجانبه، آخرین تحولات مربوط به مسائل منطقه ای و بین المللی، از مهمترین محورهای گفتگوهای امیر قطر با مقامات ترکیه در این سفر به شمار می‌رود.

قرار است رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر، بیانیه‌ای مشترک درباره تاسیس کمیته همکاری استراتژیک بلندپایه با هدف افزایش سطح روابط بین دو کشور امضا کنند.

به نظر می رسد بحث اخوان المسلمین مصر یکی از محورهای مورد بحث امیرتازه کار قطر به ترکیه باشد. قطر تحت فشار کشورهای عربی درصدد ترمیم روابط خود با مصر و نیز خارج کردن تمام رهبران طراز اول و دوم این جنبش از دوحه است. پیش از این ترکیه آمادگی خود را برای پذیرش رهبران اخوان المسلمین در خاک این کشور اعلام کرده بود. آنکارا برخلاف دوحه همچنان از اخوان المسلمین در مصر حمایت می‌کند و رهبران این کشور را به رسمت نمی‌شناسد و معتقد است که ارتش با کودتای نظامی علیه محمد مرسی رئیس جمهور منتخب به قدرت رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
ببین این کشور 800 هزار نفری چه آتیشهایی که نمیسوزونه !