جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لزوم توجه به اقتصاد/ضرورت اتحاد در کشور

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 377748
رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در ادامه برنامه‌های سفر کاری خود به شهر قم با حضور در دفتر برخی از علما و مراجع تقلید به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دکتر علی لاریجانی از صبح امروز در دیدارهای جداگانه با حضرات آیات وحید خراسانی، سبحانی، علوی گرگانی، امینی، خاتمی، فاضل لنکرانی و غروی دیدار و در خصوص موضوعات اقتصادی و مسائل روز گفت‌وگو شد.

نمایندگان به شرایط وکالت مردم توجه جدی داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت‌الله وحید خراسانی گزارشی از فعالیت‌های مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه کرد و در ارتباط با مهمترین مسائل داخلی و خارجی نکاتی را بیان کرد.

آیت‌الله وحید خراسانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر لاریجانی گفت: نمایندگان مجلس باید به شرایط وکالت مردم توجه جدی کرده و در چارچوب ضوابط شرعی به وظایف خود عمل کنند.

وی توجه لازم به مشکلات مردم و شرایط منطقه‌ای را ضروری عنوان کرد و گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به اتحاد و یکپارچگی در کشور و تلاش برای رفع مشکلات مردم وجود دارد.

نقدینگی بانک‌ها به سمت تولید سوق داده شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این نکته که در تمامی امور از راهنمایی‌های مراجع عالیقدر تقلید استفاده می‌کند گفت: مجلس تلاش می‌کند تا زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شود و برای انجام این مهم بر روی محور تسهیل و تقویت فضای کسب و کار اقداماتی انجام داده است.

لاریجانی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های کشور گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سعی کرد هزینه‌ها کاهش یابد به طور مثال بهینه‌سازی در مصرف سوخت یکی از اقدامات اساسی برای انجام این مهم است.

وی افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه ها، مجلس ۱۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری و تقویت بخش هایی مانند حمل و نقل و همچنین بهینه سازی در مصرف سوخت اختصاص داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم در بخش بهداشت و درمان بود مجلس موافقت کرد یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود تا از این محل بودجه بیشتری به بخش سلامت اختصاص یابد و زمینه کاهش هزینه‌های مردم در بخش بهداشت و درمان فراهم شود، البته علاوه بر این نکته منابع مالی نیز از محل اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به این بخش اختصاص داده شده است.

لاریجانی تصریح کرد: به دولت اجازه داده شده تا راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان از محل فاینانس منابع مالی‌اش را تأمین کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با هماهنگی سایر نهادها می‌خواهد بخش‌های تولید کشور را در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن تقویت کند به طور مثال از ظرفیت معادن خوبی در کشور برخوردار هستیم که باید زمینه بهره‌برداری از آن فراهم آید.

آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار اظهار کرد: از این موضوع خوشحال هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران یک رئیس مجلس مردمی و آیت‌الله‌زاده فعالیت می کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور رکود در بخش تولید است که با توجه به گزارش شما از مجلس برای رفع این مسئله امید دارم اقتصاد کشور از بخش رکودی خارج شود البته از توجه جنابعالی و مجلس به این موضوع خوشحالم.

این مرجع عالیقدر با تاکید براینکه نباید کار در مملکت متوقف شود بلکه برای رونق تولید باید تلاش شود گفت: باید نقدینگی و سرمایه بانک‌ها به سمت تولید سوق داده شود.

علوی گرگانی با بیان اینکه از همکاری و هماهنگی دولت و مجلس خوشحالم و امیدوارم این موضوع ادامه داشته باشد خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات دولت توجه به بخش بهداشت و درمان بوده است که البته امیدوارم این مورد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تاکید بر حفظ وحدت و آرامش کشور

دیدار با آیت‌الله سید احمد خاتمی بخش دیگر برنامه‌های امروز رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

در این دیدار موضوعاتی همچون مسائل اقتصادی کشور و راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد و خروج از رکود مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بر لزوم حفظ وحدت و آرامش در کشور تاکید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع قم با آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و آیت‌الله غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد.

براساس این گزارش در این دیدارها رئیس مجلس شورای اسلامی از اقدامات مجلس در زمینه حل مسائل اقتصادی مردم و اتخاذ راهکارهایی برای توسعه بخش تولید گزارشی ارائه داد.

همچنین عصر دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی با حضرات آیات خرازی، مسعودی خمینی، حسینی بوشهری و امینی دیدار و گزارشی از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی و مهمترین مسائل داخلی و بین المللی ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *