پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

چرا اسرائیل مجبور به پذیرش صلح شد؟

پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 377441
سرانجام هم به توفیق الهى و به اذن الهى، این‌ها [ ملت مقاوم فلسطین ] بر دشمن پیروز خواهند شد. کما اینکه تا همین حالا هم دشمن متجاوز، مثل سگ پشیمان است از کارى که انجام داده است، گیر کرده، نمی‌داند چه کار کند، برگردد، آبرویش می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، بهانه نمودن توان موشکی مقاومت دستاویزی جدید از سوی رژیم تا دندان مسلح و حمایت شونده از سوی مجامع بین‌المللی بود تا دگر بود خوی حیوانی و سگ صفتی‌اش هار گردد و مردم بی‌گناه و مظلوم غزه را به دلیل حمایت از مقاومت بدرد . رژیمی که با استراتژیِ داهیا بر آن بود تا به بدترین شکل مردم غزه را به بهانه‌ی حمایت از مقاومت تنبیه کند. اما دست خدای متعال از پس پرده‌ی غیب آنچنان مشت آهنی به آنان رخ نشان داد تا هیچ شکستی از زمان شکل گیری نامشروع رژیم صهیونیستی به این اندازه نباشد . در این نوشتار به مسئله‌ی مطرح شدن صلح به عنوان تنها مرحله‌ی رهایی از دام مقاومت می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن بررسی می‌گردد.

* سوریه، فرصتی برای حمله به غزه

رو در رو شدن بخشی از جریان اخوانی در منطقه مقابل مقاومت آرزویی بود که رژیم صهیونیستی از آن استفاده کرد و در سکوت و حمایت سران مرتجع منطقه ای به ویژه عربستان، قطر، مصر، ترکیه و... دست به جنایت جنگی علیه ملت فلسطین زد.

وقایع سوریه و حوادث تروریستی در این کشور توسط گروهک‌های تروریستی فرا منطقه ای، رژیم کودک کش صهیونیستی را به استراتژی و برآورد غلطی از غزه واداشت که نهایتاً به حمله علیه نوار غزه منجر شد . صهیونیست‌ها و دستگاه اطلاعاتی آن بر آن باور بودند پس از درگیری مقاومت به مسائل مختلف داخلی و منطقه ای از جمله مقابله با گروهک‌های تکفیری، ترور و تخریب، مقابله با تهدیدات فرا منطقه ای و...، حلقه‌ی اصلی این کمان از هم گسسته و دیگر قدرت عملیاتی این جریان در منطقه تضعیف شده و هدف اصلی یعنی نابودی و محو رژیم غاصب صهیونیستی از بین رفته است.

صهیونیست‌ها که بیش از ۶۰ سال است جنایت‌های گسترده و خشونت‌های فجیعی را در منطقه گسترش داده‌اند، برای حفظ ثبات نامشروع خود از هر اقدامی غفلت ننمودند و با هر ترفندی دست به نابودی مقاومت زدند تا بتوانند آرزوی چند ساله‌ی فتح غزه را عملی نمایند . اما غافل از آنکه مسئله فلسطین مسئله‌ی اول جهان اسلام بوده و انقلاب اسلامی ایران و سپاه قدس به فرماندهی سردار سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی بر عهد بسته شده‌ی خود پایند بوده و هیچ گاه مسئله‌ی قدس و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را فراموش نکردند . مسئله ای که بر گرفته از تعالیم امام راحل و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و حضرت امام خامنه ای بوده است و تا آخرین قطره‌ی خون، سوگندنامه‌ی دلاور مردان مقاومت گردیده است .

* فجیع‌ترین شکست تاریخ از نبرد رمضان تا نبرد سایبری

سانسور آمار کشته شدگان صهیونیستی به عنوان یک اصل همیشه توسط اداره سانسور نظامی دستگاه های اطلاعاتی صهیونیست‌ها تلقی می‌گردید . اما افشای این آمار از سوی یکی از منابع وابسته به این رژیم موج ترس را در دل مردم این رژیم غاصب زنده کرد . موجی که حتی به پارلمان کنست این رژیم رسید تا کمیته‌هایی مبنی بر بررسی دلایل شکست حمله نظامی به غزه تشکیل دهد(۱) .

این شکست آنچنان ذلت بار بود که نه تنها نتوانست ادعای ابتدایی سران جنایت کار این رژیم را جامه عمل بپوشاند بلکه بیش از ۴۹۷ سرباز کشته شده، ۱۱۳ افسر کشته شده، ۸۷۹ سرباز زخمی شده، ۳۶۲ افسر زخمی شده، و ۲۷۰ جاسوس و مزدور کشته شده، ۱۶۶ نظامی خودکشی کرده، ۳۱۱ نظامی اقدام به خود زنی کرده (۲)، یک سرباز و یک افسر اسیر، را بر دستان خونین این رژیم نشاند. اما ادعاهای اولیه این رژیم که به شرح ذیل می‌باشد سرانجام با راهبرد مقاومت در نبرد رمضان به شکست نائل گردید :

۱. هدف اول : نابودی قدرت نظامی و موشکی حماس و جهاد اسلامی که نتیجه آن پس از ۵۱ روز نبرد سخت، هدف قرار گرفتن ۳۶۵۱ نقطه از رژیم غاصب صهیونیستی توسط مقاومت و به صدا در آمدن هر ساعته ی آژیر خطر در این منطقه اشغالی بود.

۲. هدف دوم : از بین بردن ابهت مقاومت و ایجاد تفرقه در میان مردم که این هدف نیز با همت و حمایت مردم خون تازه دیگری به رگ‌های مقاومت جاری ساخت و مقاومت را به عنوان تنها راه فهماندن زبان زور قدرتمند نمود .

۳. هدف سوم : از بین رفتن آرزوی نابودی اسرائیل و پذیرش جریان سازش کار به عنوان نماینده‌ی ملت فلسطین، که این هدف نیز به دلیل استقامت و اشتباه راهبردی سران سازش کار در برابر جنایت رژیم صهیونیستی از روی میز مردم مقاوم فلسطین به کنار رفت .

۴. هدف چهارم : نابودی تونل‌های مقاومت و انتقال دارو و آذوقه و فلج کردن اقتصاد مردم فلسطین و نوار غزه . این هدف به جایی رسید که صهیونیست‌ها پس از حمله‌ی زمینی مجبور شدند تا برای در امان ماندن از کمین‌های مقاومت به وسیله‌ی همین تونل‌ها، دست به استفاده از هر نوع ابزار و جنایت جنگی بزنند که سرانجام نیز همانند گزینه های دیگر به شکست منجر شد .

۵. هدف پنجم : تشکیل محور عبری – عربی : این هدف نیز با خروش و همراهی مردم در روز قدس به شکست رسید و سرانجام برای حفظ ظاهر هم که شده پس از بیست و چند روز از آغاز نبرد، همه‌ی حامیان عرب این رژیم لب به نجوای آرام علیه اسرائیل نمودند .

اما آن چه که می‌توان به عنوان یک نتیجه به آن اشاره کرد، پیروزی قاطع مقاومت در این نبرد سرنوشت ساز بود. پیروزی ای که با جلب حمایت میلیونی مردم سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی همراه گردید و توانست ابهت پوشالی و رسانه ای صهیونیست و استکبار جهانی رو فرو بریزد و برای خود دستاوردی نظامی – سیاسی بزرگ بدست آورد . دستاوردی که به تعبیر رهبری معظم انقلاب سرانجام به پیروزی ملت فلسطین علیه گرگ صفتان صهیونیستی منجر خواهد شد . ایشان در همین راستا می‌فرمایند : « من به شما عرض بکنم که سرانجام هم به توفیق الهى و به اذن الهى، این‌ها [ ملت مقاوم فلسطین ] بر دشمن پیروز خواهند شد. کما اینکه تا همین حالا هم دشمن متجاوز، مثل سگ پشیمان است از کارى که انجام داده است، گیر کرده، نمی‌داند چه کار کند، برگردد، آبرویش می‌رود؛ ادامه بدهد، کار براى او روز به‌روز سخت‌تر می‌شود؛ لذا شما مى‌بینید آمریکا و اروپا و همه‌ى مجرمان عالم دست به دست هم داده‌اند که این آتش‌بس تحمیلى را بر مردم غزه تحمیل کنند، براى اینکه او را نجات بدهند. تا الآن هم گیر کرده، بعد از این هم همین ‌[طور] خواهد بود. »(۴) و این نشان دهنده‌ی تحقق وعده‌ی الهی در نابودی مجدد صهیونیست و پیروزی حق بر باطل است. كه سرانجام ضمن عقب نشيني خفت بار از نوار غزه توسط رژيم كودك كش، محاصره‌ی غزه نيز از بین رفت و اين به معناي برد و پيروزي مقاومت در نبرد عليه جريان استكبار در منطقه می‌باشد.

پی نوشت:

۱) درخواست تشکیل کمیسیون تحقیق «وینوگراد» برای نتانیاهو و «بنی گانتز»
۲) افشای آمار محرمانه تلفات ارتش اسرائیل در جنگ غزه
۳) پرتاب بیش از ۳۲۵۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی در پاسخ حمله به غزه
۴) پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری: ۰۷ / ۰۵ / ۱۳۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *