پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

رییس‌جمهور در معرفی وزیرجدیدعلوم دقت کند

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۳۹
کد مطلب: 377946
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رییس جمهور خواست در معرفی وزیر جدید علوم حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهد و به شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب در این باره تبیین فرمودند توجه کند.
به گزارش جهان، آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با رسا، با توجه به عملکرد دولت در یک سال گذشته در عرصه سیاست خارجه، گفت: دولت در عرصه سیاست خارجه و مذاکرات با وجود به تحرکات زیاد موفق نشد نتیجه خوب و مطلوبی به دست آورد.

آیت الله بهشتی با بیان این مطلب که مذاکرات با آمریکا و ۱+۵ دستاورد مهمی برای وزارت امور خارجه نداشت، ابراز داشت: ملت ما از اوائل انقلاب این تجربه را داشتند که با این شیطان بزرگ نباید بر سر میز مذاکره حاضر شد چون به هیچ وجه قابل اعتماد و اطمینان نیستند.

وی حضور مقامات دیپلماتیک ایرانی در صحنه‏های دیپلماسی و بین‏الملل را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تنها نتیجه حضور دیپلمات‏های ایرانی در مذاکرات این بود که ما به مردم دنیا اعلام کردیم که اهل گفت‏وگو هستیم و اهل تنش و ایجاد درگیری نبوده و نخواهیم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و دلسوزان از وضعیت نامطلوب فرهنگی کشور اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم باید نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در مسائل فرهنگی را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهد و یک حرکت عظیم و جدی را در راستای احیای شعائر اسلامی و آرمان‏های امام راحل(ره) شروع کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شاخصه‏های وزیر آینده علوم، خاطرنشان کرد: نارضایتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر علوم و تحقیقات سبب استیضاح وی شد و به همین سبب وزیر آینده باید در فعالیت خود به گونه‏ای عمل کند تا پا جای پای وزیر سابق نگذارد.

آیت الله بهشتی با بیان این مطلب که دولت و مجلس باید در فضایی سرشار از آرامش با هم همکاری داشته باشند و از نزاع و درگیری پرهیز کنند، عنوان کرد: رییس جمهور دولت تدبیر و امید باید در انتخاب وزیر آینده علوم و تحقیقات دقت بیشتری داشته باشد تا سبب تنش بین مجلس و دولت نشود و همچنین به شاخصه‏هایی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تبیین کردند توجه کافی را داشته باشد.

وی در پایان با بیان این‏که مراجع عظام تقلید نسبت به برخی از فعالیت‏های دولت گله‏مند هستند اشاره و تصریح کرد: معرفی آقای نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم و تحقیقات نوعی لجبازی با مجلس و ادامه دهنده فعالیت های وزیر استیضاح شده است و این معنی ایجاد تنش در ارتباط با مجلس را به همراه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محمدعلی نجفی شایسته ترین است
Iran, Islamic Republic of
واقعا قصد تخريب نداريم ولي الحق و الانصاف با انهمه ادعا و دبدبه و كبكبه كار خاصي كه نتوانستند انجام بدهند هيچ .مردم ناراضي تر هم شده اند .در عرصه فرهنگ كه غوغايي است از موج شديد ليبراليسم افراطي حضرات كه همه را به وهم و خيال متهم ميكنند و خود را واقع بين