جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۳۶
حجه الاسلام محمد تقی رهبر در هشداری صریح خبر داد؛

انتقاد علمای قم از رئیس جمهور به خاطر وضعیت حجاب

چرا رييس دفتر رئیس جمهور بايد کنار يک هنرپيشه کذايي بنشيند؟
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 107747
حجة الاسلام محمد تقی رهبر نماینده مجلس و رئیس فراکسیون روحانیت مجلس ضمن انتقادات تند از وضعیت حجاب در جامعه، مبارزه با بی حجابی را وظیفه دولت دانستند و از گلایه برخی از علمای قم به رئیس جمهور به دلیل بی توجهی به این موضوع خبر دادند.
انتقاد علمای قم از رئیس جمهور به خاطر وضعیت حجاب
 به گزارش سرویس جامعه جهان، مهمترین بخش های صحبت ایشان در خصوص حجاب در جلسه انصار حزب الله تهران در ادامه می آید:
 
" * اگر ما اين چند وقت قدري خودداري مي کرديم، به خاطر اين بود که مي گفتيم فتنه گران خفه شوند و از اين فضا خارج شويم. الان روند بدحجابي به گونه اي شده که تبديل به بي حجابي کامل شده است و کار به جايي رسيده است که بعضي از زنان در اتومبيل هايشان روسري را برمي دارند و همين طور در خيابان ها با آرايش هاي تند و آنچناني و لباس هايي شبيه مانکن تردّد مي کنند!

* مدتی بود که نيروي انتظامي برنامه برخورد با مفاسد و اراذل و اوباش و مسائلي را داشت و بالاخره يک ترسي براي هنجارشکنان بود و با آنان برخوردي صورت مي گرفت. من به سردار احمدي مقدم گفتم که شما گشت ارشاد را ادامه دهيد و او در جواب گفت بعضي مقامات گفته اند که ما اين روش را نمي پسنديم و بايد کار
من به سردار احمدي مقدم گفتم که شما گشت ارشاد را ادامه دهيد و او در جواب گفت بعضي مقامات گفته اند که ما اين روش را نمي پسنديم و بايد کار فرهنگي براي جامعه صورت پذيرد. در جواب گفتم که هرکس چنين چيزي گفته است بيجا کرده است و کارش اشتباه است.
فرهنگي براي جامعه صورت پذيرد. در جواب گفتم که هرکس چنين چيزي گفته است بيجا کرده است و کارش اشتباه است. اسلام مي گويد کار فرهنگي انجام دهيد و از آن طرف هم جلوي منکرات را بگيريد. 

*علماي قم فريادشان بلند شده است. آقاي رئيس جمهور که انشاءالله خداوند او را تاييد کند کارهاي خوب بسياري دارند اما علما گلايه شديدي از ايشان کرده بودند؛ چرا در جامعه حجاب لوث مي شود، وضع بعضي از زنان ناجور است، بسياري از دختر و پسرها در دانشگاه ها، فضاي فيلم و سينما، خيابان و پارک اصلا حدود شرعي را رعايت نمي کنند. پس حکومت چه کار مي خواهد بکند؟
 
* اينکه علما يک مقدار عصباني بودند و مدتي هم رابطه حوزه با دولتمردان ضعيف شده بود مربوط به همين گلايه ها بود و اين انتظاراتي است که خدا، پيامبر(ص)، حوزه و علما دارند. ما اينها را به خود آنها خواهيم گفت، از جمله اين بدحجابي ها که مبدل به بي حجابي شده است! آخر اين ده سانت روسري که زنان روي سر مي اندازند و از اين طرف و آن طرف موها بيرون ريخته و يک لباس چسبان مثل رقاصه ها و آرتيست هاي هاليوود، کجايش به حجاب اسلامي مي خورد؟! آن موقع وقتي اعتراض مي کني، مي گويند مشکل ما حالا يک مقدار موي دختران نيست؛ در حالي که بعضي زنان و دختران تمام اندام و سرتا پايشان را بزک و درست کرده و جلوي چشم نامحرم ميآيند!
 
* اينها درکشان از اسلام نادرست است. آن وقت مي گويند بايد کار فرهنگي کنيم و کار فرهنگيشان هم ساختن هزاران
اينکه علما يک مقدار عصباني بودند و مدتي هم رابطه حوزه با دولت مردان ضعيف شده بود مربوط به همين گلايه ها بود و اين انتظاراتي است که خدا، پيامبر، حوزه و علما دارند . ما اينها را به خود آنها خواهيم گفت، از جمله اين بدحجابي ها که مبدل به بي حجابي شده است!
سالن سرپوشيده ورزشي در سراسر کشور براي جوانان است. البته ورزش خوب است و ما هم خوشحاليم اما آيا کار فرهنگي فقط ساختن ورزشگاه است؟ يا اينکه بگوييم ميلياردها ريال بودجه فرهنگي گذاشتيم؟ آيا وقتي که موريانه به جان فرهنگ جامعه افتاده و آن را مي خورد و سمّ مهلکي به جان اخلاق و فضائل شده است نبايد به اين جامعه رسيد؟ مگر اميرالمؤمنين(ع) چگونه حکومت مي کرد؟ ايشان شلاق به دست مي گرفت و مي آمد به بازار و نگاه مي کرد ببیند برخي حرام را حلال نکنند. و کار ايشان فقط اين نبود که در مسجد خطبه بخواند! (کار فرهنگی کند) 

* من مقاله اي در مورد دنياي غرب مطالعه مي کردم، ديدم آنها اگر بي حجاب هستند، اگر زن کارمند يا خانمي که در دانشگاه درس مي خواند بي حجاب است، ديگر آرايش نمي کند! اما شما اگر گذرت به ميدان تره بار يا پاساژي بيفتد، عده اي قابل توجه از زنان را بزک کرده مي بيني که انگار اينها زنان هر جايي هستند! آيا اين برازنده خانواده ها و جامعه نجيب است؟ اينها از کجا سرچشمه مي گيرد؟ يک مقدار از ماهواره ها و مقداري از آن هم از اين فيلمهاي سينمايي است. شما فيلمهاي سر در سينماها را نگاه کنيد مي بينيد که تصوير يک زن و يک مرد کنار هم رنگ و روغن کرده در يک بنر نصب مي کنند! آيا آن چيزي که اسلام گفته درست است که بين زن و مرد نمي تواند حريم و حرمت برداشته شود، يا اين چيزي که مي بينيم؟!

* حالا برخي فقط فکر مي کنند اگر يک روسري سرشان باشد کافي است! پس آن عشقها، خنده ها و مغازله
آخر اين ده سانت روسري که زنان روي سر مي اندازند و از اين طرف و آن طرف موها بيرون ريخته و يک لباس چسبان مثل رقاصه ها و آرتيست هاي هاليوود، کجايش به حجاب اسلامي مي خورد؟! آن موقع وقتي اعتراض ميکني، ميگويند مشکل ما حالا يک مقدار موي دختران نيست و در حالي که بعضي زنان و دختران تمام اندام و سرتا پايشان را بزک و درست کرده و جلوي چشم نامحرم ميآيند!
ها و پشت پرده قضايا چه مي شود؟ اينها را ما با مسئولين صدا و سيما هم در ميان مي گذاريم.
 
* چندي قبل ميراث فرهنگي چادر ملي را به ثبت رساند؛ آيا ما آن را براي کتابها و کاغذ مي خواهيم، مثل سنگهاي تخت جمشيد! اگر اين چادر ملي، چادر ملي است چرا در همان نمايشگاهي که چندي قبل ميراث فرهنگي گذاشته بود اصلاً خبري از چادر ملي نبود؟ و عکسهايي که از آن نمايشگاه به دست ما رسيد ما فکر مي کرديم اصلاً گويي اين نمايشگاه در ايران برگزار نشده است و چرا رييس دفتر يک شخصيت سياسي بايد کنار يک هنرپيشه کذايي بنشيند؟ اينها معنايش چيست؟
* اين را من در نماز جمعه اصفهان هم فرياد زدم و گفتم و باز هم مي گويم. ما نه وامدار کسي هستيم و نه طلبکار و نه نانمان گرو کسي است. اينها انحرافات و اشتباهات است. آدم از اينجا ناراحت مي شود که کساني مثل مارمولک در دستگاه ها نفوذ کنند و براي خودشان طراحي هايي داشته باشند، يک عده هم چشم بسته تسليم حرفهاي اينها بشوند.

* بنابراين کار، کار دستگاه هاي اجرايي است برخورد با بدحجابي و بي حجابي قانون دارد و در همين کشور هم قانون آن تصويب شده است. آن وقت موقعي که صحبت از فرهنگ مي شود مي گويند دولت بودجه ها براي فرهنگ گذاشته و مجلس هم تصويب کرده است. اين بدين معني است که به يک آدمي غذاي زيادي بدهيم و سفره اش را چرب و شيرين کنيم، آن وقت يک مار گزنده به جانش بيندازيم. يا جلوي آن را نگيريم. بايد جلوي آن مار گزنده فتنه و فساد را گرفت.
 
* امروز وضع به گونه اي شده است که بعضي از اين خارجي هاي دشمن که چندي قبل به ايران آمده بودند، زماني که برگشته بودند در گزارش خود گفته بودند: مثل اينکه وضع ايران و تهران خوب مي شود و کم کم دارد حجابها
وقتي که موريانه به جان فرهنگ جامعه افتاده و آن را ميخورد و سمّ مهلکي به جان اخلاق و فضائل شده است نبايد به اين جامعه رسيد؟ مگر اميرالمومنين(ع) چگونه حکومت مي کرد؟ ايشان شلاق به دست مي گرفت و مي آمد به بازار و نگاه مي کرد ببنيد برخي حرام را حلال نکنند. و کار ايشان فقط اين نبود که در مسجد خطبه بخواند!
کنار مي رود(!) و از آن طرف بعضي زنان و مردان مسلمان از بعضي کشورها که براي زيارت و غيره به ايران مي آيند از وضعيت کشور ابراز ناخرسندي ميکنند! اينها واقعاً درد است. آن وقت برخي بگويند ما کاري به اين حرفها نداريم! چطور کاري نداريد؟! 

مسئولين نظارتي و امنيتي مسئوليت دارند و ما اينها را به آنها خواهيم گفت و با کسي رو دربايستي نداريم؛ چرا که اسلام ميراث شخصي نيست که کسي چوب حراج به آن بزند.
 
* عفاف و حجاب قانون شد؛ در دوره مجلس هفتم طرح ترويج فرهنگ عفاف و حجاب تصويب شد و براي کليه ادارات و سازمان ها هم فرستاده شد. ما مي خواهيم اين طرح را از انزوا خارج کنيم؛ چرا که اين طرح تدوين شده و براي 10-15 نهاد ارسال شده است و خيلي روي آن کار شده است و به سفارش خود آقا هم بود و دولت هم موظف است عمل کند و ما در ديدار با رييس جمهور هم از ايشان مي خواهيم که آن را از مسکوت ماندن خارج سازد؛ چون حکومت مسئوليت دارد.

* بهائیت به آسانی در مدارس ترویج می شود. علما در قم و حوزه ها، دانشمندان و دلسوزان نظام نگران هستند. ترويج بهائيت که در زمان طاغوت اصلا جرات نداشت عرض اندام کند الان به حدي رسيده است که دانش آموز در سر کلاس درس ابراز مي کند که من بهايي هستم و کتاب بهائيت را ترويج مي کند! اين موضوعات را گوشزد مي کنيم تا منتشر شود و مسئولين بشنوند و بدانند مشغله هاي روزمره، ما را از اين توطئه هاي فرهنگي بيگانه باز ندارد. 
 
* يکي از راههايي که شيطان و شيطان صفتان براي تخريب اسلام وارد مي شوند اين است که انسان را از اخلاق و فضائل خالي کنند که انواع مختلف دارد از جمله
بعضي از اين خارجيهاي دشمن که چندي قبل به ايران آمده بودند، زماني که برگشته بودند در گزارش خود گفته بودند: مثل اينکه وضع ايران و تهران خوب ميشود و کم کم دارد حجابها کنار مي رود!
فروش سي دي هاي مستهجن در سطح شهر. همين امروز ما در مجمع روحانيون مجلس مطرح کرديم که از فرماندهي نيروي انتظامي و مسئولين امنيتي کشور دعوت شود تا اينکه به ما پاسخ دهند چرا بايد سر خيابانها و ميدانها سي دي هايي که به صورت شفاف روي جلد آن تصوير مبتذل عيان است به فروش مي رسد؟! اما گويي يک عده اي در اين کشور خوابشان برده است و غافلند از اينکه اين موضوعات را دنبال کنند! خوب اين سي دي ها مگر به کجا برده مي شود؟ جز اين است که به خانه ها راه مي يابد و تبعات ناگواري را به بار مي آورد از جمله فساد اخلاقي، همجنس بازي، اعتياد، فحشا و منکرات و در خانه ها بسياري از مفاسد را ايجاد مي کند؟!

* امر به معروف در درجه اول وظيفه به عهده حکومت است. البته وظيفه مردم هم هست ولي وظيفه حکومت سنگين تر است؛ آن هم به واسطه اينکه قدرت در دست حکومت است. پيامبر گرامي اسلام(ص) فرمود: «ويل للمومن الذي لادين له» يعني واي بر مؤمني که دين ندارد. مومني که دين ندارد کيست؟ فرود: «الذي لاينهي عن المنکر» کسي که اگر منکرات را در جامعه ديد به آن بي اهميت باشد. يعني به نصف دين ايمان دارد. و به نصف ديگر آن ايمان نياورده است. باز در جايي ديگر امام سجاد(ع) مي فرمايد: کسي که امر به معروف و نهي از منکر نکند مانند کسي است که کتاب را پشت سر خودش پرت کرده باشد. و اينجا مراد از کتاب، کتاب الله است.

https://jahannews.com/vdcdo50f5yt0z56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdo50f5yt0z56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی مردم را در خیابانها زدند علما ساکت ماندند؟ فقط حجاب؟
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت دهد بالاخره یکی صداش در آمد جدنا بی حجابی دیگر به مرحله آخر رسیده به مجلس دستور دهید که قانونی تصویب کند که آن ده سانت روسری برداشته شود آن موقع بهتر مثلا ما مسلمانیم اینجوری می خواهعیم امام زمان عج تعجیل کنند من به نوبه خودم تشکر می کنم از جناب آقای رهبر
Iran, Islamic Republic of
يكي از زمينه هاي بسيار مساعد ايجاد اشتغال توجه به صنعت توريسم و جلب گردشگر مي باشدو يكي از موانع گسترش اين صنعت نيز گير دادن به موضوع حجاب و ارائه جامعه اي بسته و خشن از جمهوري اسلامي است كه متاسفانه در قالب اين سخنان برداشت مي شود.از طرفي روحانيون و علما از دولت انتظار ايجاد اشتغال و رفع معضل بيكاري دارند و از طرفي با اين قبيل مواضع سختگيرانه تيشه به ريشه اشتغال مي زنند؟
Iran, Islamic Republic of
کاری به درستی حرفهای ایشان ندارم ولی ای کاش ایشان و سایر روحانیون قم یکدهم اینکه در مورد این موارد حساسیت دارند در مورد اعتیاد و مواد مخدر و ... اینها هم حساسیت داشتند و حداقل پیشنهاد می کردند چه راه حلی برای با نشاط کردن جوانان و جلوگیری از افسردگی و دل مردگی آنها دارند آیا فقط حجاب مشکل جوانان است، فقر دروغ گویی، ریا سرکوب سیاسی و اجتماعی و ... مشکل آنها نیست. آقای رهبر شما 30 سال است که با زور خواستید مردم را به بهشت بفرستید ولی هر سال بدتر از پارسال شده و تمام تقصیرات هم گردن ماهواره و سی دی های غرب می اندازید مگر کشور های اسلامی دیگر ماهواره و سی دی ندارند مگر زمان شاه کاباره و میخانه و ... نبود چطور جوانان آن موقع و جوانان سایر کشور های اسلامی آنطوری شدند و جوانانی که زیر بیرق شما بودند این جوری؟ مگر حجاب فقط به چادر و روسری است مگر حیا و تهمت نزدن هم حجاب نیست؟ مگر هرکسی روسری و چادر سرش نباشد زن خراب است؟ سردار رادان سال گذشته بعد از آنهمه سختگیری و حرکات عجیب و غریب در مورد لباس خانم ها فرمودند که دیگر نیازی نیست و جامعه ما دیگر به نرم خود برگشته پس چه شد؟ چه شد که پس از چند ماه بقول شما رها کردن گشت ارشاد وضع از قبل هم بدتر از شما می خواهم بپرسم چطور می شود دختری در فرانسه با همه مشکلاتی که برایش پیش می آید و در حالیکه هیچ کس وی را مجبور نکرده حجاب می گذارد و در ایران دختران و زنان بقول شما از هر فرصتی برای بر داشتن حجاب استفاده می کنند. آیا حجاب زورکی نیست که بقول شما باعث شده زنان و دختران به تلافی آن با آرایش های آنچنانی وارد خیابان می شوند. چرا باید یک زن خودش را در گونی کند تا مثلاً مردی دچار لغزش شود چرا این قدر مردان مسلمان سست نهاد هستند که با اندک چیزی ایمانشان به باد می رود. آخرش به کجا می خواهید برسید؟
شبت بخير باشه حاج آقا...
شما فكر كردي كه واقعا حكومت ما هم مثل حكومت حضرت علي است كه شلاق به دست بگيريد و حكم الهي اجرا كنيد.؟؟!!!
من يك سوال از اين شيخ دارم:
فرق بين اين دختران با آن دختراني كه شما در رشته هاي ورزشي تربيت ميكنيد و به كشورهاي خارجي مي فرستيد و در مقابل چشمان هزار مرد به حركات ورزشي مي پردازند و تلويزيون خودتان هم جرات پخش كردنش براي داخل نيست، در چيست؟
با لباس هاي بدن نما در مسابقات بين المللي مي دوند، بالا و پائين مي دوند، اما مي شوند افتخار، اما در اين موارد مي شوند ....!!!!
شما كه به فرانسه اعتراض مي كنيد كه چرا به مسلمانان اجازه ي حجاب نمي دهند، چرا در مدارس راهشان نمي دهند، شما كه خودتان مثل آنها رفتار ميكنيد. آزاديست و هر كسي حق دارد به آنچه كه اعتقاد دارد، عمل كند. آنجا حجاب در بين بي حجابي و اينجا بي حجابي در بين حجاب...
مردم اين تناقض گويي ها را مي بينند...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این دیوار کجی است که در زمان اصلاحات رشد کرد و بی حجابی در بسیاری از جاهای جامعه نهادینه شد.
توقف این دیوار کج به این آسانی ها نیست، زیرا از همان لحظه ای که آغاز شده دائما بر شتاب سقوطش افزوده می شود.
البته باید تلاش جدی و بسیار سنگینی را برای آن انجام داد، اما انتظار نتیجه سریع نمی توان داشت.
خدا از بانیان این گناه نگذرد.
Iran, Islamic Republic of
اينکه از دولت بخواهيم جلوي اينکار را بگيرد و يا قانوني وضع شود که مثلا با فرد بدحجاب برخورد شود يک نوع جبر است بهتر اين است که جامعه وعاظ و روحانيون محترم بيشتر به اين رسالت اصليشان که پند و اندرز و اخلاق است بپردازند و جوانان و دختران و زنان و مردان را هدايت کنند متاسفانه عده اي سود جو در اين لباس محترم در نزد ايرانيان به کاسبي و کسب و کار پرداخته اند و از طرفي فاصله اين قشر با مردم در جامعه بيشتر شده که اين خود خطر ناک است روحانيت در جامعه بعنوان يک الگو مطرح بوده و هم اکنون نيز هست پس براي جامعه بهتر نياز به يک راهنماي بهتر و آگاه تر ضروري است بعنوان يک ايراني فکر مي کنم شرايط بوجود آمده حاصل ايجاد فاصله بين مردم و روحانيت است که بسيار خطرناک است
Iran, Islamic Republic of
خطاب به دوستی که از فرانسه گفتند:
فرق ما و فراسنه اینه که ما دم از ازادی بی قید و شرط نمی زنیم ولی اونا می زنند!
Iran, Islamic Republic of
در تایید نظرات جناب آقای رهبر شکی نیست: یعنی همه کسانی که در جامعه عرق مذهبی دارند با روند حجاب حاکم در جامعه مشکل دارند.
ولی سوال اساسی در مورد نحوه بهبود این قضیه است.
به نظر من راهکار های سخت در اول انقلاب تست شد و جواب معکوس داد. یعنی اون برخوردهای خشن اول انقلاب (که از طرف افرادی مثل اکبر گنجی و دیگر منادیان آزادی در امروز رخ داد) سبب این ناهنجاری ها در امروز گشته است.

باید به فکر راهکار دیگری بود
United States
حاجی آقا با سلام

یادم می آید چند روز قبل از اینکه امام مبارک پی به ایران تشریف بیاورند یک خبرنگار زن که کت و دامن پوشیده بود و حجاب هم نداشت از ایشان پرسید "منظور شما از پوشش اسلامی چیست و آن ناجی ایران و دنیا جواب دادند همین پوشش شما اسلامی است.

اما بنی صدر و موسوی امثال گنجی را به خیابانها ریختند که زنان بی حجاب و یا به اصطلاح بد حجاب را شلاق بزنند و گنجی شخصا به پیشانی آنها پونز فرو میکرد. نتیجه این بود که زنهای بسیاری از دادن رای به جمهوری پشیمان شدند و با ضد انقلاب هم آوا شدند که جمهوری اسلامی ضد زن است. بلی حاجی آقا بنی صدر و موسوی و امثال جنابعالی دانسته یا ندانسته آب به آسیاب ضد انقلاب و دشمن ریختید و شاید از اول هم نقشه همین بود.

Iran, Islamic Republic of
امان از بد حجابی های این روزها...
Iran, Islamic Republic of
چه عجی یکی از درد همه مومنین حرف زد.بابا چرا دولت به فکر نیست.چرا با بی حجابی مقابله نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز! مگه خودتون حرفهای معتمدآریا رو مثل چماق تو سر دوبت نکوبیدید؟ چی شده هدیه تهرانی شده آدم بده اما معتمدآریا منتقد فرهنگی؟
Iran, Islamic Republic of
نصف ماجرای بد حجابی مربوط به زنان است . نصف دیگر آن تقصیر مردان است . از عوامل کم شدن غیرت غنا و مشروبات الکلی است که در جامعه ما رواج پیدا کرده است . اگر معیار ازدواج برای یک پسر باحجاب بودن دختر بود الان بسیاری از دختران ما باحجاب بودند . اما وقتی دختران میبینند پسران بیشتر به جنبه ی حیوانی خود اتکا میکنند برای اینکه با دیگر دختران قابلیت رقابت داشته باشند خود را بیشتر عرضه میکنند . و اگر این وضعیت کم شدن غیرت در مردان رواج پیدا کند مطمئن باشید گوی سبقت را از غرب خواهیم ربود
Iran, Islamic Republic of
با سلام
می خواستم بدانم اصولاً در مجلس و یا در قانون اساسی ، قانونی برای اندازه و کیفیت رعایت حجاب برای عموم مردم از جمله ادیان و مذاهب مختلف موجود هست؟
اگر هست که باید مجدداً حداقل توسط رسانه های جمعی برای مردم بازگو شود و بعد از تبلیغات گسترده از مجاری مختلف ، باید برخورد شدید با قانون شکان صورت گیرد. چون قانون شکنند و بهانه ای هم برای تفاوت در دین و مذهب و غیره ... ندارند.

و اگرهم همچین قانونی نیست باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا هم مردم (غیر مسلمانان و یا مسلمان های شناسنامه ای) و هم رسانه های خارجی دلیلی برای محکوم کردن دولت به صلیقه گی برخورد کردن مواجه نشود و بدانند این برخورد شدید با این مورد خواست نمایندگان خود مردم است
Iran, Islamic Republic of
بعنوان مدرس دانشگاه که سالهاست تدریس می کنم با کمال تاسف باید بگویم بیش از نود پنج در صد دانشجویان دختر در کلاسها بی حجاب اند و این فاجعه از گذشته هم فاجعه بار تر است یعنی شرایط بصورتی مشاهده می شود که این نا هنجاری اجتماعی از حالت کنترل خارج شده که بنظر بنده اگر از آن زمانی که(بقول آقایان) تهاجم فرهنگی شروع شده بود بجای سخنرانی های صرف و شعارهای توخالی که سنت همیشگی آقایان است ، کاری عملیاتی و اجرائی و کار شناسی شده ( نه اقداماتی سطحی و پوسته ای و موقتی و بگیر به بند و بزن ) آغاز می شد می توانستیم عاقلانه و منطقی و با کاری فکری و فرهنگی ، از شتاب روز افزون آن پدیده نا صواب بکاهیم
نه آن شدت عمل و نه این بی خیالی
نه آن افراط و نه این کو تاهی و تفریط
چون افراط و تفریط بقول مولا نا علی علیه السلام کار جاهلان و بی خردان است.(لا یری الجاهل الا مفرطا او مفرطّا)
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ضمن تایید تمام موارد تذکر داده شده از طرف بزرگان و تشکر از حساسیت ایشان در مقابل بی حجابی و بد حجابی . فقط یک سئوال: اغاز این حرکت ضد فرهنگی و ضد اسلامی در زمان رفسنجانی و با ابعاد واضحتر در زمان خاتمی چون شجره خبیثه ای نضج گرفت . حتی در تبلیغات رفسنجانی در دور نهم انتخابات بطور علنی از سوی او اعلام گردید چرا علما محترم او را مورد خطاب و یا نکوهش قرار ندادند؟
Iran, Islamic Republic of
بیچاره احمدی نژاد چی کار کنه.به زور روسری سر مردم کنه.همون خاتمی که بی حجابی رو رواج داد خودش بیاد جمعش کنه.
Iran, Islamic Republic of
می خواهم بپرسم چطور می شود دختری در فرانسه با همه مشکلاتی که برایش پیش می آید و در حالیکه هیچ کس وی را مجبور نکرده حجاب می گذارد و در ایران دختران و زنان بقول شما از هر فرصتی برای بر داشتن حجاب استفاده می کنند. آیا حجاب زورکی نیست که بقول شما باعث شده زنان و دختران به تلافی آن با آرایش های آنچنانی وارد خیابان می شوند. چرا باید یک زن خودش را در گونی کند تا مثلاً مردی دچار لغزش شود چرا این قدر مردان مسلمان سست نهاد هستند که با اندک چیزی ایمانشان به باد می رود. آخرش به کجا می خواهید برسید؟
Iran, Islamic Republic of
کاش علما زمان آقای خاتمی هم هشدار می دادند تا به این وضع نمی رسیدیم . کاش برای آقای خاتمی و کارهاش هم بیانیه می دادند .این مسئول دفترشه اون که خودش بود . همه زورشون به احمدی نژاد می رسه . با این حال آقای احمدی نژاد نمی تونه تنهایی عمل کنه .
Iran, Islamic Republic of
حالا چه عجله‌اي هست عزيزان؟ الان 30 ساله که دوستان مسؤول هر وقت ميخوان کاري رو نکنن ميگن بايد روش کار فرهنگي بشه. خوب حالا باز هم به کار فرهنگي(همون هيچکار!!) ادامه بديد حالا بعد زلزله جرائم خودش کم ميشه ديگه!! آخه بده بگيم مردم گناه نکنن، ارتکاب گناه هم که الحمدلله داره مقدمات ارتکاب علنيش در پارکها فراهم ميشه ديگه گناه مخفيي نميمونه که! بنظر من به جاي اينکه مسؤولين و نمايندگان محترم الکي به آراء خودشون ضربه بزنن کافيه خودشون از شهر برن بيرون اجازه بدن وجدان کائنات (که الحمدلله به دنبال راي تيست) خودش مشکل برخورد با مفاسد رو حل ميکنه!!
Iran, Islamic Republic of
خداوند باني اين جريان كه سنگ بنا را گذاشت و هنوز هم طبق گفته وزير اطلاعات با تزريق پول حرام به زنهاي آنچناني آنها را به قم ميفرستند تا جو مذهبي قم را به هم بريزندبه درك اسفل بفرستد و من دعا ميكنم تا اين افراد رسواي خاص و عام نشده اندو مقدار كمي آبرو در اين كشور دارند عزرائيل را ملاقات نكنند.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جناب آقای مدرس دانشگاه
میشود توضیح دهید که این آمار
95 درصد را از کجا آوردید؟؟؟!!!
اولآ که فکر میکنم شما هنوز فرق واژه بی حجاب وبد حجاب را نمیدانید!!!
ثانیآ فکر میکنم که شما دختری را هم که یک نخ مویش از مقنعه بیرون زده را جز آمار خودتان بحساب آورد اید.
احتمالآ اون 5درصدی را که با حجاب اعلام کرد ه اید یا چادری بوده اند یا اینکه روبنده میزنن!!!
لطفآ با کلمات بازی نکنید واز آب گل آلود ماهی نگیرید.
درضمن لطفآ آمارگیری را بعهده اشخاص صالح بگذارید .
Iran, Islamic Republic of
خطاب به آقایی که گفته شما فرق بی حجاب و بد حجاب را نمی دانید:

در اسلام واژه ی بد حجاب نداریم.

کسی که حجاب نداشته باشد می شود بی حجاب، حجاب هم یعنی پوشاندن تمام بدن بجز صورت و دستها تا مچ؛
بد حجاب واژه ای است که بعضی برای اینکه خودشان را گول بزنند ساخته اند تا بی حجاب به حساب نیایند. عقل هم چیز خوبی است.
Iran, Islamic Republic of
به این حاج آقا بگی آیا حجاب در حکومت پیامبر و علی (ع) هم اجباری بوده؟

کجای قرآن به اجبار کردن مردم تحت حاکمیت ما به حجاب دستور میده؟

از خدا بترسید
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این کلام خداوند راجع به حجاب باشه : ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشمها را (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را از عمل زشت محفوظ دارند و زینت و ارایش خود را جز آنچه قهرا ظاهر می شود بر بیگانه آشکار نسازند و باید روسری (مقنعه) خود را بر روی سینه و گریبان خویش قرار دهند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود و پدران و پدران شوهر و پسران خود و پسران شوهر و برادران خود و پسران برادر و خواهران خود و زنان خود (یعنی زنان مسلمه) و کنیزان ملکی خویش و اتباع (خانواده که رغبت به زنان ندارند) از زن و مرد یا طفلی که هنوز بر عورت و محارم زنان آگاه نیستند (و از غیر این اشخاص مذکور احتجاب و احتراز کنند) و آن طور پا به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود [بگونه ای راه نروند که جلب توجه کنند] و ای اهل ایمان همه به درگاه خدا توبه کنید باشد که رستگار شوید. حالا یه عده بگویند کجای قرآن گفته حجاب اجباریه
Iran, Islamic Republic of
به احمدي نژاد چه كه يه عده ديگه تو دوره هاي اصلاحات گند زدن به فرهنگ مملكت!!

اون موقع چرا صداي هيچ كي در نيومد؟!

حالا احمدي نژاد بايد فضاحت هاي آقايون رو جواب بده؟

چند جا رو درست كنه ؟هشت سال اصلاحات همه چيز مملكتو نابود كردن ! چطو علما اون موقع يادشون به گناه و زلزله و ... نيفتاد؟!

جمع كنيد بابا اين حرفا رو ...اين موضوع بد حجابي ام از روي دلسوزي نيست ..به خاطر مقاصد باندي و حزبيتونه وكوبوندن قيب!!
Iran, Islamic Republic of
آقا به كسي بر نخوره ها ولي در حاشيه دولت خاتمي به ائمه هيچ به خود خدا توهين كردند كسي هيچي نگفت اونموقع الان همه انتقاد ميكنند بابا مردم همه اينو مي فهمن
Iran, Islamic Republic of
آقایان ،حمایت از رییس جمهور محبوبمان ،نادیده گرفتن نقاط ضعف دولت ایشان نیست،از آقای خاتمی انتظار نداشتیم از ایشان انتظار داریم.در ضمن علما گفتند ولی اوضاع آنقدر خراب بود که به گوش کسی نرفت .
هر کس هم حرف می زد ازش کاریکاتور میکشیدن .مگه از حضرت امام نکشیدن
کجا این رییس جمهور محبوبه
Iran, Islamic Republic of
چرا همینکه همگی یاد کارفرهنگی میفتند سریع موضوع را با قضیه مبارزه و زور وضرب وشتم منحرف میکنند . آیا نمیشه بدون درگیری مستقیم با مردم از صدا سیما و مدارس شروع کرد
Iran, Islamic Republic of
اينهاچگونه عالمي هستند كه نميدانند خداوند درقرآن فرموده دردين هيچ اجباري نيست . (( آيه الكرسي )) ؟؟؟؟؟ حجاب يكي اززيرمجموعه ها و دستورات دين اسلام است وجايي كه دركل دين اجباري نيست درجزيياتش هم اجباري نيست . كاش اينهابه مشكلات اساسي ملت ايران حساسيت داشتند مثل بيكاري جوانان و اعتياد و فقرو ....
داری چی میگی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر دشمنان احمدي نژاد
Iran, Islamic Republic of
جواب كسي كه گفت در دين هيچ اجباري نيست بايد گفت در اصل دين اجباري نيست.يعني هر فردي مختاره هر ديني رو انتخاب كنه. اما وقتي ديني رو انتخاب كرد بايد ملتزم به قوانين اون بشه. يكيم كه اسلام انتخاب كرده بايد احكام اونو عمل كنه. مسلموني كه فقط به زبون نيست. خواهشا اين بار نظرمو بذاريد.