شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۰
۱۳
ازعدم‌پذیریش کدخدایی‌آمریکاتاپاکی‌ایران‌درسیاست خارجی

چرا رهبر معظم انقلاب به آمریکایی ها نه گفتند؟/ "نه" بزرگی که همه طراحی های آمریکا را بهم خواهد ریخت

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 380492
حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی از پشت پرده این ماجرا را بیان کردند.
چرا رهبر معظم انقلاب به آمریکایی ها نه گفتند؟/ "نه" بزرگی که همه طراحی های آمریکا را بهم خواهد ریخت
سرویس سیاسی جهان نيوز: دیروز رهبر معظم انقلاب آب پاکی را بر روی دست آمریکایی‌ها ریختند و عدم مشارکت جمهوری اسلامی ایران در ائتلافی به رهبری امریکا در مبارزه با داعش را به صراحت بیان فرمودند.

رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.

اما از منظر راهبردی نکات ذیل در این‌باره قابل عرض است:

الف: رهبر معظم انقلاب یکبار دیگر عدم پذیرش کدخدایی آمریکا حتی برای حضور در یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی و شعارگونه ضد تروریسم از طرف جمهوری اسلامی را نشان دادند. جمهوری اسلامی برای همکاری بر علیه تروریسم در منطقه حاضر به هر نوع همکاری است ولی رهبری آمریکا برای مبارزه با تروریسم در حالیکه این کشور و متحدین منطقه ای آن مولد و تقویت کننده تروریسم هستند را نخواهد پذیرفت.

ب: ائتلافی شکل گرفته در مقابله با تروریسم در حالیکه در آن کشورهای هستند که هم اکنون نیز با گروه داعش در ارتباط اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی و کارویژه های مشترک هستند، صداقت، تردیدها و ابهامات درباره این ائتلاف و مخصوصا اهداف نهایی و پنهان افزوده است. اینکه اینک حضور رژیم صهیونیستی نیز در این ائتلاف مطرح می شود، مشروعیت این ائتلاف را بیش از پیش زیر سوال برده است. عادی کردن همکاری منطقه ای با رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی و اسلامی بی شک یکی از اهداف آمریکا نیز از این ائتلاف می باشد. "نه" صریح رهبر معظم انقلاب به آمریکایی ها برای حضور در این ائتلاف یکبار دیگر پاکی و صداقت جمهوری اسلامی را در حوزه سیاست خارجه به نمایش گذاشته است.

د: ناگفته پیداست که آمریکایی ها با عملیاتی کردن این ائتلاف یکبار دیگیر به دنبال بسط نفوذ بیشتر خود در منطقه، فرآهم کردن فضاهای عملیاتی نظامی بیشتر برای خود برای هر زمان و مکان و هر موقع که تشخیص بدهند، تقویت مخالفین بشار اسد، جلوگیری از آسیب پذیری امنیتی متحدین خود همانند اسراییل در منطقه و ... هستند. "نه" صریح رهبر معظم انقلاب "نه" به تمامی این هدف گذاری ها محسوب می شود. البته "نه" ایران در شرایطی اتفاق می افتد که هیچ اقدام راهبردی در منطقه بدون حضور ایران نیز به نتیجه نهایی نخواهد رسید. به تعبییر دیگر "نه" رهبر معظم انقلاب تنها یک مخالفت ساده با شرکت در یک ائتلاف به رهبری آمریکا محسوب نمی شود بلکه این "نه" در آینده نشان خواهد داد که چگونه تمامی هدفگذاری ها و طراحی های آمریکا را بهم خواهد ریخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افرین به رهبر.به این میگن هوش و درایت
قابل توجه خودباخته هایی که فکر میکنن امریکا عددیه و نمی خوان بیدار شن .....
تارینه
Germany
این نشان از اینده نگری ودور اندیشی رهبر فرزانه ی ماست که به راحتی پی به نیت پلید غرب میبرند.
مولای ما کسیه که با دو دیقه سخنرانی نقشه هایی که ماه ها براش برنامه چیدنو بر ملا میکنه
ابوالفضل علمدار
خامنه اي نگهدار
درود بر این مواضع
SAABER
Canada
... فداااااااااااای نورحضرت مولای معظم و عزیزتر از جااااااان ولائیان زمین...
مرگ بر آمریکای خونخوار
رهبرا جانم فدایت
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- جبهه غربی و عربی با محوریت آمریکا و عربستان پس از حدود سه سال جنگ همه جانبه و فراگیر علیه دولت و ملت سوریه از کسب هر سطحی از پیروزی نا امید و شکست را پذیرفتند لذا از اوئل سال 92 به آرامی شعار نیروهای در جنگ با سوریه از معارضه اسد به حکومت اسلامی شام و عراق تغییر ماهیت یافت. داعش به مرور بخشی از نیروهای در جنگ با سوریه را که از هویت مختلفی بالغ بر چهل ملیت برخوردار بودند را به سمت عراق ، ترکیه و حتی ایران انتقال دادند تا صحنه و موضوع نبرد با سوریه با مفاهیم جدید جایگزین و موضوع شکست خفت بار جبهه غربی و عربی با موضوعی جدید و رویاروی با حامیان اصلی نیروهای میدانی جنگ با سوریه جایگزین گردد.
2- جمهوری اسلامی ایران طی تمامی روزهای ایستادگی سوریه در برابر جنگی همه جانبه جبهه غربی و عربی بطور رسمی و آشکار با ارسال کمک های لازم مادی و معنوی سوریه را مورد حمایت عملی قرار داده و رسما ایستادگی در برابر تهاجم بین المللی به سوریه را اعلام کرد. حضور رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران به اتفاق هیات همراه در دمشق و دقیقا همزمان با روزی که رییس جمهور آمریکا بعنوان ساعت آغاز تهاجم هوایی آمریکا و متحدین به سوریه اعلام کرده بود پیامی بسیار واضح و روشن برای تمامی دولتهای ضد سوری داشت پیامی که به وضوح مانع از شکل گیری تهاجم بین المللی به سوریه شد.
3- داعش از بدو تشکیل هدف غایی و اصلی خود را جنگ با منحرفین از شرعیت اسلامی علی الخصوص شیعیان اعلام کرد داعش خون ، مال و ناموس شیعیان را مباح دانسته و هر اقدام علیه شیعه را دارای صوابی عظیم برشمرد. لذا جنایات ناشی از حضور داعش در عراق ابتدا متوجه شیعیان و بدلیل مقاومت عمومی مردم به سمت پیروان سایر مذاهب اسلامی و اکراد جهت گیری کرد. داعش مهمترین هدف و مسئولیت خود را نابودی تفکر و اعتقادات شیعیان می داند بطوریکه مبادرت به هر جنایتی علیه جان ، ناموس و مال شیعیان را مباح اعلام می کنند.
4- داعش بعنوان بخشی قابل توجه از معارضه دولت اسد که غیر شیعه و در حاکمیت بر کشوری با اکثریت پیروان سایر مذاهب اسلامی است قرار گرفت تا بدینوسیله نفوذ و حضور غیر مستقیم جمهوری اسلامی ایران در منطقه استراتژیک شام را با چالشی جددی روبرو کند. سرنگونی حکومت اسد و تفکر و باورهای همسو با جمهوری اسلامی ایران در سوریه به مثابه آغاز تهاجم همه جانبه به حزب الله لبنان و شکست خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تلقی می شد ایران نیز با علم به این نکته کلیدی رویارویی جدی و غیر منعطف در برابر تهاجم همه جانبه علیه سوریه را در دستور کار قرار داد تصمیمات و اقدامات با کمترین ریسک پذیری که جبهه غربی و عربی را ناچار از پذیرش شکست در جبهه سوریه کرد.
5- جبهه غربی و عربی با ایجاد گروه شیطانی داعش با شمایل و شعارهایی اسلامی(ضد شیعی) در صدد بودند تا با تیغی بنام اسلام به مقابله با جمهوری اسلامی ایران و تمامی ملتها و گروههای همسو اقدام کنند انتخابی که بدلیل انحرافات ذاتی قابا اشاره در وجود هر گروه با تفکر تکفیری و سلفی به زودی به مجموعه غیر قابل کنترل و مدیریت تبدل شد همانطور که قبلا در بازی القاعده تجربه کرده بودند لذا با اذعان به افسارگریختگی داعش در تلاش برای مدیریت موضوع و دستیابی به وجه آبرومندانه مبارزه با شکل جدیدی و افراطی تروریسم سازمان یافته می باشند. راهبردی که باید به بازیابی اعتبار جبهه غربی و عربی منجر گردد.
6- جبهه غربی و عربی برای آغاز برخورد با داعش ابتدا با غیر مسلمان خواندنشان نسبت به انکار ماهیت دینی این مجموعه تکفیری اقدام کرد تا بدینوسیله ضمن فاصله گذاری داعش با تفکر و باورهای منحط حکام وهابی عربستان زمینه مبارزه با محوریت آمریکا و عربستان را مشروع سازی کنند.
7- آمریکا با انکار ماهیت اسلام تکفیری و سلفی داعش در تلاش است تا معیار سازی در تأیید و انکار ماهیت دینی علی الخصوص اسلامی را بدست گیرد موضعی که می تواند به مثابه یک پیروزی برای این کشور محسوب گردد حتما با همین منطق است که مقامات کشورمان هوشمندانه معیار سازی آمریکایی را حتی اگر با بخشی از دیدگاه موضوعی ما در باره داعش همخوانی داشته باشد به شدت مورد تریدد قرار داده و از هر گونه همکاری و همراهی با آمریکا حتی در برخورد با داعش نمی پذیرد.
8- جمهوری اسلامی ایران طی سه سال گذشته(سوریه) و سال تا اواخر مرداد ماه امسال تنها کشوری بود که از ایستادگی سوریه و مقاومت مردم و دولت عراق در برابر لشکر شیطانی داعش عملا حمایت کرد حمایتی که به کرات توسط مقامات سوریه و عراق مورد تأکید قرار گرفته است چنانکه اشاره فرمودند آقای بارزانی رییس اقلیم کردستان و نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق به صراحت اعلام فرمودند که ایران تنها کشوری بود که برای مقابله با داعش عملا به عراق کمک کرد نکته حائز اهمتی که با نگاهی متفاوت طی تمامی مدت مذکور توسط مقامات جبهه غربی و عربی حامی داعش به اعتراض مورد تأکید قرار گرفته است.
9- داعش در جنگ همه جانبه غزه علیه تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی هر گونه مقابله با این رژیم را رد کرده و تهاجم به ایران را موضوعی مهمتر اعلام کرد در حالی که رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر برای بازتولید هویتی مقبول در افکار عمومی و بازگشت به صحنه در تلاش برای القاء همکاری نظامی و عملیاتی در برخورد آمریکا با داعش می باشد برخوردی که اصولا در نقطه آغاز نیز قرار نگرفته است.
10- داعش با همراهی سکوت جهانی علی الخصوص جبهه غربی و عربی در قتل عام فجیع مسلمانان سوریه و عراق از هیچ اقدام حیوانی و شیطانی فروگذار نکرد جنایاتی که حتی با سکوت خفت بار قابل انتظار از سوی سازمان ملل و شورای امنیت این سامان مورد همراهی و تأیید قرار گرفت و امروز این جبهه شکل دهنده و حامی لشگر شطانی داعش در تلاشند با اتکال به چند جنایت نمایشی بر حق خود در مدیریت مبارزه جهانی با جانیان خود ساخته ـدکید کنند موضوعی که با هوشمندی مورد پذیرش ایران نخواهد بود و ایران با حضور در چنین بازی به مشروع سازی چنین تلاش شیطانی اقدام نمی کند.
جمهوری اسلامی ایران با اتکال بر تعالیم بر گرفته از شریعت نبوی(ص) و اخلاق علوی(ع) ضمن تقبیح وقوع هر جنایت و ظلمی علیه بندگان خدا هرگز نباید قتل عام بالغ بر چند صد هزار انسان بی گناه طی سه سال گذشته در سوریه ، لبنان ، فلسطین اشغالی و عراق را فراموش کند و اجازه دهد تا شرکای این جنایات شیطانی امروز در جایگاه مقابله کنندگان با داعش بنشینند و خود را مبرای از این همه جنایت بدانند.
غفاری
خدا سایه رهبری ولایت فقیه را از سر ملت ایران کم نفرماید.
درود بر رهبر بصیر انقلاب
علی
ما خودمان قدرت جهانی هستیم و کسر شان است زیر پرچم کشور دیگری برویم.
رایس(وزیرخارجه بوش):سیاستمداران غرب مدتهاطرحی راطراحی و روی آن سرمایه گذاری میکنن اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه را نقش برآب میکند.