جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
قاب پایداری

عکس / گریه سربازان در عزای فرمانده

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 282798
عکس زیر حاج حسین بصیر(ایستاده در برابر رزمندگان، با کلاه کاموایی سبز بر سر) و نیروهای تحت امرش را در حال گریستن بر اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهد. در بیست وششمین سالگرد شهادت این علمدارِ رشید استان مازنداران، برای شادی روحش صلوات.
به گزارش جهان نيوز، دوم اردیبهشت ماه، مصادف است با سالروز شهادت حاج حسین بصیر، قائم مقام فرماندهی لشگر۲۵ کربلا.

این سردار شهید در شبِ یازدهم محرم سال ۱۳۲۲ در فریدونکنار به دنیا آمد. وی از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ حاضر شد و یکی از پایه گذاران لشگر۲۵ کربلا به شمار می رود. شهید بصیر در بیست و هشت شهریور ماه ۱۳۶۲، به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. از آن پس فرماندهی گردان یا رسول (ص) لشکر کربلا را عهده دار شد. ایشان در ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ به قائم مقامی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا منصوب شد و دو هفته بعد، بر فراز ارتفاعات ماووت، بر اثر اصابت گلوله خمپاره به سنگرش ، شربت شهادت نوشید.

در زمان جنگ رایج بود که بر سر در سنگر های فرماندهی می نوشتند: " یا حسین، فرماندهی از آن تو است". و این حقیقتی غیر قابل انکار بود که البته تنها صاحب‌دلانی چون حاج حسین بصیر بر معنای آن دلالت داشتند.

عکس زیر حاج حسین بصیر(ایستاده در برابر رزمندگان، با کلاه کاموایی سبز بر سر) و نیروهای تحت امرش را در حال گریستن بر اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهد.

در بیست وششمین سالگرد شهادت این علمدارِ رشید استان مازنداران، برای شادی روحش صلوات.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *