جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بانکها باید از حالت بنگاه داری خارج شوند

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 392499
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها باید از حالت بنگاه داری خارج و تمامی منابع خود را به سمت تولید سوق دهند.
به گزارش جهان؛ محمود شکری در گفتگو با مهر به بحث بنگاه داری بانک های دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: بانک های کشور بیشترین رقم تسهیلاتی خود را بجای اینکه در بخش تولید سرمایه گذاری کنند شرکت های زنجیره ای تشکیل داده و منابع را به سمت این شرکت ها سوق می دهند.

وی همچنین با بیان اینکه بانک ها باید شرکت ها و بنگاه های اقتصادی خود را واگذار کنند، اظهارداشت: سیستم بانکی باید از حالت بنگاه داری خارج و تمامی منابع خود را به سمت تولید سوق دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به روند اجرای پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه های مهمی همچون جاده چهار بانده پونل – آستارا، بیمارستان رضوانشهر و تالش، سد شفارود و غیره در شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در حال اجراست.

وی افزود: علی رغم محدودیت منابع اعتباری جاده چهار بانده پونل – آستارا به اتمام رسیده اما کنار گذرهای این پروژه به دلیل محدودیت منابع اعتباری هنوز احداث نشده است.

شکری تصریح کرد: برای احداث کنار گذرهای این پروژه افزون بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه از تامین اعتبار ۳۷ میلیارد تومانی برای احداث کنارگذر تالش، رضوانشهر، پره سر و خطبه سرا طی سال جاری خبرداد و افزود: با احداث کمربندی رضوانشهر بازار این شهر از رونق اقتصادی می افتد بنابراین در حال حاضر نیازی به احداث کمربندی مزبور نیست.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به ورزشکار ۱۵ هزار نفری شهرستان تالش که از مصوبات سال ۱۳۸۹ دولت است اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تامین زمین و اعتبار همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با اذعان اینکه با توجه به توسعه شهر نشینی در ماسال تامین مخازن آبی به شدت در منطقه احساس می شود از ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی در این شهرستان خبرداد.

شکری به روند ساخت بیمارستان رضوانشهر و تالش اشاره کرد و اظهارداشت: ساختمان بیمارستان رضوانشهر تا دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان تالش ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ساخت این پروژه به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض پل شاندرمن یکی از خواسته های به حق مردم این منطقه است.

وی افزود: ساخت این پروژه که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

شکری اذعان داشت: نبود صنایع تبدیلی کشاورزی موجب می شود که درصد قابل توجهی از محصولات باغی شهرستان تالش ، رضوانشهر و ماسال به ضایعات تبدیل شود.

وی بر ضرورت تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه تاکید کرد و افزود:متاسفانه هم اکنون۲۰ تا۳۰ درصد محصولات باغی منطقه به دلیل نبود سردخانه و صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه توسعه صنایع کشاورزی مشارکت جدی بخش خصوصی است.

وی افزود: بروکراسی کاذب اداری در صدور مجوز و عدم همکاری سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات از مشکلات مهم توسعه نیافتگی صنایع کشاورزی در منطقه است.

شکری اذعان داشت: تغییر نرخ سود بانکی تسهیلات بی ثباتی سرمایه گذاری را در جامعه موجب شده است.

وی با بیان گیلان زیبا از دو مقوله مهم فاضلاب و زباله به شدت رنج می برد، گفت:بعد از گذشته هشت سال پروژه فاضلاب شهر تالش تنها ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تکمیل ساخت این پروژه افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *