سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۱۳

جزئیات استخدام آموزش و پرورش

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 412694
وزیر آموزش و پرورش گفت: متقاضیان با مدارک لیسانس در رشته های مورد نیاز بر اساس موقعیت جغرافیایی و جنسیت مورد نظر آموزش و پرورش از طریق آزمون و با قید استخدام بومی انتخاب می شوند.
جزئیات استخدام آموزش و پرورش
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اصغر فانی شامگاه پنجشنبه در نشستی صمیمانه با خانواده شهدای فرهنگی، معلمان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزارت برای استخدام فرزندان فرهنگیان نگاه ویژه ای دارد، چرا که این افراد خود از خانواده آموزش و پرورش محسوب می شوند و با ساز و کار آموزش و پرورش آشنا هستند.

وی افزود: برای بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز طی سال های اخیر نظرسنجی در بین فرهنگیان صورت گرفت و با توجه به نتیجه این نظر سنجی که نظر خود فرهنگیان است، برنامه هائی تدوین شده و در حال مذاکره با شرکت های بیمه هستیم که به زودی این امر نیز محقق خواهد شد.

فانی بیان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان برنامه ریزی هائی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است که قبل از شروع سند ششم توسعه، استارت تحول در نظام آموزش و این وزارتخانه را خواهد زد.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مطابق برنامه ریزی ها، شاهد تحولی چشمگیر در روند توسعه ای وزارت آموزش و پرورش خواهیم بود و تنها باید با همدلی در مسیر آینده قدم برداشت.

فانی با اشاره به اهمیت صندوق فرهنگیان تاکید کرد: از ابتدای دولت تا کنون طی ۲۰ ماه اخیر از طریق صندوق فرهنگیان برابر با ۱۸ سال فعالیت آن سود به فرهنگیان کشور تعلق گرفته است که این به خوبی نشان دهنده جدیت در اجرای برنامه ها است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: چندی بیش مجوز استخدام بیش از پنج هزار نفر نیروی انسانی برای آموزش و پرورش صادر شد که فراخوان آن تا اواسط خرداد ماه اعلام و در تابستان آزمون آن برگزار می شود.

فانی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: امید است شاخص های رتبه بندی فرهنگیان تا اواخر خرداد ماه مصوب شود، که در صورت تصویب و اجرای این طرح، می توان خدماتی در خور شان این قشر از جامعه ارائه داد.

وی افزود: این شاخص ها، خرداد قطعی و به تصویب شورای توسعه مدیریتی کشور می رسد و پس از تشکیل پرونده و پیگیری های لازم، احکام صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش یاد آور شد: دولت در رابطه با رتبه بندی معلمان ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال علاوه بر بودجه ۲۵۰هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش، برای امسال پیش بینی کرده و برای سال ۹۵ نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

وی با اشاره به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و دشواری های موجود در کار آموزش و پرورش این استان افزود: حق مرزی برای سیستان و بلوچستان ۴۰ میلیارد تومان بار مالی داشت که با پیگیری های لازم موفق به پرداخت آن شدیم و امیدی تازه در جان فرهنگیان استان ایجاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با سپاس از ایثارگری های معلمان برای توسعه تعلیم و تربیت در این خطه افزود: امیدوارم بتوانم پاسداری لایق برای خون شهدا و ارزشها و دستاوردهای انقلاب باشم و به این قشر ارزشمند خدماتی در خور شان ارائه دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرباز معلم
سلام
آیا ما که دو سال با تمام وجود برای آموزش و پرورش تدریس کرده ایم و همه دوره های لازم بدو استخدام را گذرانده ایم با ساز و کار آشنا نیستیم؟
شما دو سال پیش ما را به اجبار برای تدریس به مقطع ابتدایی فرستادید حالا که تجربه خوبی کسب کرده ایم چرا برای استخدام مناسب نیستیم.فقط به بهانه رشته غیرمرتبط باید کنار برویم؟
ما دو سال تمام انرژی خود را گذاشتیم و با جان و دل کار کردیم و اگر هم کارمان ارزیابی شود مشخص است که نتیجه خیلی خوب بوده است.
ای کاش سابقه معلمان غیرانتفاعی هم در نظر بگیرند.
جالبه که در سازمان ما اگر بفهمند کسی که داره استخدام میشه برادر و... در اینجا داره مانع میشند مگر برای از ما بهترون حالا توی آموزش و پرورش با افتخار میگن فرزندان فرهنگیان!!! مگه سلطنته که به ارث برسه؟ البته از این دولت با برادران ج و برادران ف و.... افتخار به چنین گزافگوییهایی بعید نیس!!!
این قانون پرداخت هماهنگ پس چیه که هرکی به زور میکنه از بودجه؟؟؟ فقط مردمن که اگه یارانه‌ای ک ازشون میگیرن دوباده بینشون توزیع کنن میشه گدا پروری!!!
کجایی احمدی نژاد که یادت بخیر.
رضا
به نظر من مجلس بايد فاني رو به چالش بكشه - چرا فرزندان فرهنگان اولويت دارند - الكي مردم رو به نظام بدبين مي كنن
Iran, Islamic Republic of
اولويتشون به خاطر اينه كه شما يك ميليون معلم حساب كن... با خانم و حداقل 2 نفر داراي حق راي مرتبط... اين خودش يعني 4 ميليون راي اقلا.. داشتي منطقو؟؟؟
دولت به صراحت از " در اولويت قرار داشتن فرزندان فرهنگيان در استخدام آموزش و پرورش " خبر و وزير به صراحت در اين باره سخنراني ميكند!!!
اگر قرار است فرزندان فرهنگيان در اولويت باشند پس چرا آزمون برگزار ميكنند؟ همان بهتر بدون حق كشي بيشتر اقدام فرماليته خودشان را انجام دهند و مردم و جوانان بدبخت را بيش از اين اذيت و متحمل هزينه شركت در آزمون نكنند!
دولت از استخدام آموزش و پرورش هدف انتخاباتي دارد
همچنانكه هدف اصلاح طلبان هميشه انتخاباتب بوده است
دولت چگونه و با چه استدلال و با چه مجوزي ميخواهد حقوق ديگران را ضايع و افراد لايق را حذف و فرزندان فرهنگيان را در اولويت قرار دهد؟
جا دارد نمايندگان مجلس و سايت شما اعتراض ما جوانان را گزارش و منعكس نمايند
يا علي ع مدد
با سلام
گول نخورين اينا همش حرفه! ما خودمون خانواده فرهنگي هستيم و تو آزمون هم شركت كرديم اونم آزموني كه از بس ساده بود فكر ميكرديم نفر اوليم! بعد ما رو رد كردن به همين سادگي! اين قصه كه ميگه فرزند فرهنگيان در اولويت هستن يه دروغ محضه! فقط كسايي در اولويت هستن كه پارتي خفن دارن! والسلام!

جهان سانسور نكن بزار بيخود ما خانواده فرهنگيها چوب نخوريم! در حاليكه در به در دنبال شغليم!
والا تو تمام ادارات و سازمانها فرزندانشون بدون ازمون جذب میشن حالا به فرهنگیان که رسید اه و فغان همه درومد. تازه فقط اولویت اونم در حرف و با ازمون کاشیه نگا به استخدامهای بی در و پیکر شرچت برق و نفت و بانکها و شهرداریها بزنید ببینید چه خبره.
پس فرزندان کارگرای بدبخت که از کار بیکار شده اند باید بصورت مادام العمر بیکار باشند....
احسان
سلام وقت بخیر یه سوال داشتم خدمتتون در رابطه بااسخدامی آموزش و پرورش ، بنده 8 واحد ازم مونده که لیسانسمو بگیرم دی بهمن همین امسال تموم می کنم می تونم واسه ی استخدامی ثبت نام کنم
با تشکر
علی
سلام