شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
تایمز عمان در تحلیلی نوشت:

رقابت رقبای عربستان برای حضور در ایران

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 442097
برخی دولتهای شورای همکاری به دنبال ورود سریع به بازار ایران هستند، عمان، قطر و امارات در حال رقابت برای حضور در ایران پس از رفع تحریم ها هستند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از تایمز عمان خبرداد: توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ که در ۲۳ تیرماه در وین پایتخت اتریش کسب شد موجی از پویایی دیپلماتیک و اقتصادی در منطقه خلیج فارس به راه انداخت که چشم انداز سیاسی-اقتصادی را به سرعت تغییر می دهد.

از سوی دیگر روسیه نیز تبدیل به مرکز توجه شورای همکاری خلیج فارس و ایران برای حل و فصل برخی موضوعات بغرنج به ویژه آینده دولت بشار اسد شده است. علی مملوک مشاور امنیت ملی دولت سوریه دیپلماسی را با پایتخت های کشورهای شورای همکاری پیش برده است و از سوی دیگر «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان نیز در حال دیدار با مقامات دولتهای شورای همکاری و اردن است تا راهبرد مورد نظرش را پیش ببرد. کشور عمان نیز که بصورت سنتی روابط گرمی با تهران دارد دیپلماسی خاص خود را پیش می برد.

از سوی دیگر برخی دولتهای شورای همکاری به دنبال ورود سریع به بازار ایران هستند، عمان، قطر و امارات در حال رقابت برای حضور در ایران پس از رفع تحریم ها هستند.

امارات متحده عربی علنا به دنبال گسترش روابط اقتصادی فعال با ایران است همچنین انتظار می رود پس از رفع محدودیت های مربوط به سویفت، منابع مالی ایران به پروژه های کلان دوبی جریان یابد.

تجار کشورهای شورای همکاری برای ظرفیت عظیم ایران به عنوان یک بازار مصرفی برای کالاهای لوکس و اساسی اهمیت زیادی قائل هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *