جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستگیری گوشی‌قاپ‌های تهران +عکس

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 403595
اعضای باند زورگیری‌، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی در شرق و جنوب شرق تهران توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ به دام افتادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل مجرمین سابقه‌دار، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه‌دار به‌نام عباس.ن (۳۰ ساله) که دارای سوابق متعدد در زمینه کیف قاپی، گوشی قاپی و بارکنی است، پس از تأمین قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد و با تشکیل گروه جدیدی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه کیف قاپی و سرقت گوشی‌های تلفن همراه اقدام به ارتکاب سرقت‌های متعدد در مناطق شرق و جنوب شرق تهران به‌ویژه در پیروزی، نیروی هوایی و... می‌نماید.

آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص فعالیت مجرمانه این گروه از مجرمین سابقه‌دار، پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و گوشی قاپی تشکیل و هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در خصوص این پرونده انجام شد.

تحقیقات پلیسی و شناسایی تمامی اعضای گروه

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی، شناسایی اعضای گروه در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت و با سلسله اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار، هفت عضو دیگر این گروه شناسایی شدند.


بررسی سوابق اعضای این گروه به‌نام‌های بهروز (۲۴ ساله)، مسعود (۱۸ ساله)، احمد(۲۳ ساله)، ایمان(۱۸ ساله)، جواد(۲۷ ساله)، حامد(۲۶ ساله) و محسن(۲۵ ساله) نشان داد که تمامی این افراد از مجرمین سابقه دار منطقه کیانشهر هستند که به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با کیف قاپی و زورگیری بارها دستگیر شده اما هرکدام پس از گذشت مدتی کوتاه، با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد و این‌بار با تشکیل گروه جدید سرقت به سرکردگی عباس.ن اقدام به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شرق و جنوب شرق تهران به‌ویژه در مناطق پیروزی، تهران‌نو، بلوار ابوذر، دولت‌آباد، میدان خراسان، خیابان ۱۷ شهریور‌، نیروی هوایی و... کرده‌اند.

دستگیری متهمین و اعتراف به دهها فقره سرقت

با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه در مناطق کیانشهر، اتابک و شهرزاد، دستگیری همزمان متهمان در دستور کار قرار گرفت و هر هشت عضو این گروه از سارقین، در چند عملیات همزمان دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمین در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره سرقت اعتراف و عنوان کردند که سرکرده گروه، مدل گوشی‌های مورد نظرش را به آنها اعلام و اعضای گروه نیز پس از سرقت گوشی‌های مورد نظر آنها را به عباس.ن (سرکرده گروه) تحویل و در ازای هر فقره سرقت و تحویل گوشی به سرکرده گروه، دستمزد خود را تحویل می‌گرفتند.

یکی از اعضای گروه به‌نام محسن.م (۲۵ ساله) که بیشترین سرقت‌ها را در میان سایر اعضای گروه انجام داده، در اعترافاتش عنوان داشت که تمامی گوشی‌های مسروقه را پس از سرقت به عباس تحویل داده و او نیز در ازای هر فقره سرقت گوشی مدل بالا (Touch) مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به وی پرداخت کرده است.

شناسایی دهها مالباخته

همزمان با دستگیری متهمین و به‌‌ویژه دستگیری سرکرده گروه، در بازرسی از مخفیگاه آنها ده‌ها گوشی تلفن همراه بدست آمد که بررسی سوابق آنها نشان داد که تمامی این گوشی‌ها دارای سابقه سرقت به شیوه گوشی قاپی و یا زورگیری هستند.

ده‌ها مالباخته با مراجعه به پایگاه ششم آگاهی، اقدام به شناسایی اموال خود و همچنین متهمین کردند.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان ۲۱ متری دهقان به سمت منزل در حال حرکت بودم که ناگهان در داخل کوچه، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به بهانه اینکه من برای خواهر یکی از آنها ایجاد مزاحمت کردم اقدام به تهدید من کرده و مرا مجبور کردند تا گوشی تلفن همراه خود را به آنها نشان داده تا به ادعای خودشان تصویر و یا شماره تماس خواهرشان را نشان دهند! من نیز اطمینان داشتم که آنها اشتباه کرده‌اند، گوشی تلفن همراه خود را به یک نفر از آنها که از موتور پیاده شده بود نشان دادم که به محض نشان دادن گوشی، این شخص اقدام به سرقت گوشی کرد و هر دو نفر با موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ از محل متواری شدند.

مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۳:۰۰ مورخه ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ در حال تردد در خیابان آل آقا بودم که یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ با دو سرنشین جوان حدودا ۲۰ ساله به من نزدیک شده و از بنده درخواست پول خرد کردند. در حالیکه قصد داشتم تا به آنها پول خرد بدهم ناگهان ترک نشین موتور اقدام به قاپیدن گوشی کرد.


مالباخته دیگری با اشاره به سرقت گوشی تلفن همراهش به شیوه زورگیری، به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ مورخه اول مردادماه سال جاری در خیابان ۱۷‌شهریور در حال صحبت کردن با تلفن همراهم بودم که یک نفر گوشی را محکم از دستم کشید و به داخل کوچه‌ای شروع به دویدن کرد؛ در داخل کوچه توانستم خودم را به این جوان برسانم اما در آنجا سه جوان دیگر با چاقو به سمت من حمله‌ور شده و همان جوان سارق گوشی نیز چاقوی بزرگی را از زیر لباسش خارج و همزمان سوار موتور شد؛ با مشاهده چهار جوان که همگی چاقو و قمه به دست داشتند، هیچ کاری از دستم بر نمی‌آمد و در حالیکه به من ناسزا می‌گفتند تنها نظاره‌گر آنها بودم که با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ و آپاچی از محل دور شدند.

مصاحبه با محسن.م

یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت گوشی تلفن همراه که بارها به اتهام گوشی قاپی دستگیر و روانه زندان شده و همیشه به شیوه انفرادی سرقت می‌نماید، در مصاحبه‌ای کوتاه به سؤالات زیر جواب داد.

چند سال داری؟ ۲۵ سال

سابقه هم داری؟ بله؛ چندین بار به جرم گوشی قاپی و کیف قاپی دستگیر شدم؛ آخرین بار هم پس از سه سال زندان، شش ماه پیش از زندان آزاد شدم که با عباس.ن شروع به کار کردم.

سرقت هایت را چگونه انجام می دادی؟ به صورت انفرادی و با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا.

متأهل هستید یا مجرد؟ متأهل هستم و پس از دستگیری متوجه شدم که تا چند ماه دیگر پدر می شوم.

چند فقره سرقت انجام داده‌اید؟ دقیقا نمی‌دانم اما تعداد آنها زیاد است.

محدوده سرقت‌هایت کجا بود؟ منطقه نیروی هوایی.

گوشی‌ها را چکار می‌کردی؟ همه آنها را به عباس تحویل می‌دادم.

با عباس چگونه آشنا شدی؟ همه سارقین گوشی، عباس را می‌شناسند؛ من هم که کار دیگری به غیر از سرقت گوشی تلفن همراه بلد نیستم به محل تردد پژمان در محدوده میدان شوش رفتم و او نیز قبول کرد تا گوشی‌های مسروقه را از من خریداری کند.


گوشی‌ها را چند می فروختی؟ بستگی به نوع گوشی داشت اما غالبا گوشی دوربین‌دار لمسی را سرقت می‌کردم و عباس هم به ازای هر گوشی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کرد.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به سوابق متعدد سرکرده گروه در ارتکاب جرایم مختلف زورگیری، از تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی سایر پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد و عنوان داشت: سرکرده این گروه از سارقین، از مجرمین سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های خشن و زورگیری است که در پرونده جداگانه دیگری که در پایگاه سوم پلیس آگاهی در حال رسیدگی است به اتهام مشارکت در سرقت‌های زورگیری به شیوه بارکنی تحت تعقیب این پایگاه قرار داشته که با دعوت از شکات پرونده اخیر، این متهم از سوی تعدادی از مالباختگان این پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خبر با دعوت از شکات و مالباختگانی که به شیوه موبایل قاپی مورد سرقت قرار گرفتند‌، عنوان داشت: با توجه به سوابق متهمین در زمینه ارتکاب سرقت های خشن موبایل قاپی و کیف قاپی و اعتراف به ده ها فقره سرقت در مناطق مختلف شرق و جنوب شرق تهران به‌ویژه در پیروزی، تهران‌نو، بلوار ابوذر، بلوار نبرد، محلاتی، دولت آباد، میدان خراسان، میدان شهدا، ۱۷ شهریور، نیروی هوایی و... و شناسایی متهمین از سوی ده‌ها مالباخته، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و هر هشت متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد – انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی مراجعه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *