جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

واکنش به تغییر نماینده ایران در سازمان ملل

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 404693
سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به عدم استقلال سازمان ملل و تبعیت این سازمان از سیاست‌های آمریکا،‌ گفت: از ابتدا مشخص بود آمریکا به تسخیرکنندگان از لانه جاسوسی ویزا نمی‌دهد.
به گزارش جهان؛محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس عالی امور استراتژیک در گفت‌وگو بافارس، در واکنش به تغییر نماینده دائم ایران در سازمان ملل از سوی دولت گفت: جدا از این مسئله که انتخاب ابوطالبی یا خوشرو انتخاب مناسبی بوده است،‌ باید به این امر توجه کنیم که از اول مشخص بود آمریکا به کسی که در اشغال لانه جاسوسی نقش داشته است ویزا نخواهد داد و مأموریت آن فرد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به عدم استقلال سازمان ملل خاطرنشان کرد: اگر سازمان ملل سازمانی مستقل و تحت نفوذ آمریکا نبود مطمئناً نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض می‌کرد تا مانع عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای نماینده دائم ایران در سازمان ملل شود اما شاهدیم که این امر صورت نگرفت و از این جهت بر اساس حقوق بین‌المللی درباره حقوق کشورمان اجحاف شد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه عدم انتخاب نماینده دائم در سازمان ملل از سوی دولت، ایران را از امکان حضور در سازمان ملل محروم می‌کرد خاطرنشان کرد: سازمان ملل یکی از سازمان‌های بین‌المللی است که بهتر بود از ابتدا فرد دیگری به جای ابوطالبی معرفی می‌شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مقصر اجحاف‌های صورت‌گرفته در رابطه با پاسپورت ایرانی را دولت قبلی می‌دانستند خاطرنشان کرد: آمریکا ماهیت خود را تغییر نداده است و ما شاهد هستیم که در این دولت نیز تحریم‌ها تشدید شده و نتوانسته‌ایم نماینده خود را به سازمان ملل معرفی کنیم که در اینجا مقصر کشور آمریکاست.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ظریف می‌توانست ابوطالبی را به عنوان اعضای تیم مذاکره‌کننده معرفی کند، خاطرنشان کرد: آنگاه آمریکایی‌ها مجبور می‌شدند به گونه دیگری عمل کنند و یا کشور دیگری را به عنوان محل مذاکرات تعیین ‌می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *