پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش صورت گرفت؛

انتقادظریف از شورای امنیت

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 424493
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه بی تفاوتی و برخورد انفعالی نسبت به فاجعه ای که در منطقه بویژه در یمن در حال وقوع است را مورد نکوهش قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مشائیل لینهارت، قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که در رأس هیأتی در ایران به سر می برد، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به سوابق دیرینه روابط دو جانبه ایران و اتریش تاکید کرد که تقویت این روابط برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و هیچ مانعی در افزایش مناسبات در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی بین دو کشور متصور نیست.

وی دیدار مسئولان عالی رتبه دو کشور را مهم و موثر ارزیابی کرد و بر زمینه سازی لازم برای تحقق آن تاکید ورزید.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به شرایط حاد حاکم بر منطقه بویژه فعالیت ها و جنایات گروه های تروریستی افزود: شرایط منطقه بسیار حساس و پیچیده است و کشورهای غرب آسیا و آسیای مرکزی بیش از دیگران در مواجهه با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی قرار دارند.

وی در همین خصوص خواستار تعامل و همکاری جدی تر مجموعه کشورهای منطقه و اروپا در مقابله با خطر فزآینده تروریسم و تهدیدات مشترک شد.

محمد جواد ظریف ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات یمن، سوریه و عراق، نسبت به برخوردهای تبعیض آمیز و غیراصولی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال مناقشات منطقه ای در گذشته و حال انتقاد کرد و همچنین ادامه بی تفاوتی و برخورد انفعالی نسبت به فاجعه ای که در منطقه بویژه در یمن در حال وقوع است را مورد نکوهش قرار داد.

در جریـان این دیدار همچنین، قائم مقام وزارت خارجه اتریش از اراده سیاسی دولت این کشور برای بهره گیری از ظرفیت های موجود در روابط دو جانبه خبر داد و افزود: دولت اتریش از تقویت همکاری دو کشور در حوزه های محیط زیست، علم و فناوری ، اقتصاد، انرژی و فرهنگ استقبال می کند.

وی با اشاره به خطر فزاینده پدیده تروریسم و افراط گرایی اظهار داشت : تهدید های گروههای تروریستی و افراطی نسبت به گذشته بسیار جدی تر شده و نگرانی کشورهای اروپایی نیز به موازات این تهدیدهای جدید افزایش یافته است ، بویژه اینکه تعداد زیادی از اتباع اروپایی جذب این گروهای خشونت طلب شده اند.

وی افزود: اروپا تصمیم دارد تا با اتخاذ مواضع مشترک وتشریک مساعی در سطح بین المللی نقش موثرتری در ایستادگی و مقابله با تروریزم ایفاء کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودت چرا از ظرفیت غیرمتعهدها استفاده نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟!