پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۳۲

نظر معاون رئیس جمهور درباره استفاده از چادر برای زنان زندانی

شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 379890
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: استفاده از چادر برای زنان زندانی تناقض میان گفتار و رفتار است و این اقدامات در حقیقت یک ضد تبلیغ برای حجاب برتر است.
نظر معاون رئیس جمهور درباره استفاده از چادر برای زنان زندانی
به گزارش جهان، شهیندخت مولاوردی در گفت و گو با فارس با انتقاد از استفاده چادر برای زنان زندانی گفت: این موضوع یکی از تناقض‌هایی است که در رفتار و گفتار مسئولان وجود دارد چرا که هم اکنون ما برخلاف آنچه تبلیغ می‌کنیم در عمل چیزی را مردم از ما می‌بینند که تبلیغ‌های انجام شده را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: ما هم اکنون در فیلم‌های که در تلویزیون و سینما نیز ارائه می‌شود می‌بینیم که نقش‌هایی برای زنان چادری تعریف شده است که در حقیقت نه تنها تبلیغی برای گسترش استفاده از حجاب برتر در جامعه نیست بلکه این تولیدات به عنوان یک ضد تبلیغ عمل می‌کنند و نتیجه معکوس می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: هم اکنون باید این روند در دادگاه‌ها، زندان‌ها و همینطور در تولیدات رسانه‌ای تغییر کند و اخیراً در جلسه‌ای که در شورای فرهنگی، اجتماعی زنان داشتیم این موضوع مورد بررسی مجدد قرار گفت و در پی اتخاذ راهکاری برای حل این تناقض هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ديرشده متاسفانه !
علوی
دیره ولی جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعته
حسین
Iran, Islamic Republic of
باهات موافقم.خیلی دیر شده و متاسفانه استفاده از چادر در نسل جدید روزبروز کمرنگ تر میشود.
کسانی باید جوابگو باشند که با بی سلیقگی تمام به اسم تبلیغ چادردر اصل ضد تبلیغ انجام دادند.
Iran, Islamic Republic of
با کمال تاسف باید پذیرفت در جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است برخی از ارزشهای اسلامی مظلوم هستند.مثل چادر.
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم دیر نشده
دمش گرم که همچین چیزی گفته
مجرم ها همون جوریکه دستگیر میشن باید مثلا جلوی دوربین یا دادگاه حاضر بشن

طرف قاتل و آدم کشه میگیرنش بعد 2 هفته اندازه بن لادن ریش درمیاره بعد میارنش تو تلویزیون
بعد مردم میگن این ریشوها قاتلن !!!
همون قیافه ای که دستگیر شده باید محاکمه و یا توی تلویزیون آورده بشه
Iran, Islamic Republic of
به عنوان کسی که خانواده و بستگانم چادری هستندو به این خصلت آنها افتخار میکنم با این حرف کاملا موافقم.سالهاست زنان مجرم،قاتل و قاچاقچی را با چادر در رسانه ها نشان میدهند.
این بدترین ضدتبلیغ برای چادر است.
"این بدترین ضدتبلیغ برای چادر است"
منظور "اين بدترين تبليغ براي چادر است" درسته
سرور
جدا از مشی سیاسی کاملا درست گفته است.
سید
Iran, Islamic Republic of
راجع به نقشهای سینمایی واقعا همینطور است.در خیلی از فیلمهای ما زنان چادری زنانی بیسواد و عقب مانده نشان داده میشوند مثل جدایی نادر از سیمین.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
دو واقعیت تلخ در سخنان ایشان است،اول استفاده از چادر برای نشان دادن زنان مجرم و دوم معرفی زنان چادری به عنوان زنانی بیسواد و عقب افتاده در خیلی از فیلمهای سینمایی.
واقعا این نشان از مظلومیت چادر این یادگار اهل بیت است.
Iran, Islamic Republic of
این رو واقعا خوب گفت بنده خدا. زن های دزد و قاتل و بدکاره رو میارن تو دادگاه با چادر آخه چه دلیلی داره که ارزش چادر رو میارین پایین. امیدوارم این قضیه رو پیگیری و رفع کنن
عجب نمردیم یه کلمه حرف حساب شنیدیم!!!

یادم میاد توی دولت اصلاحات روزنامه همشهری خبر کشته شدن یه خانم جوان رو به دست همسرش منتشر کرد.

قصه این بود که یک خانم غریبه با این مرد قاتل رفیق میشه و بعد می گه تو متأهل هستی و فقط در صورتی حاضرم زن تو بشم که همسرت مرده باشه!

من خانواده مقتول رو می شناختم. خانواده شهید بودند و شدیدا ولایتی و اهل خدا و پیغمبر؛ خود این خانم جوان نیز بسیار زیبا و مهربان و عفیف و با حجاب بود. ولی بعد از کشته شدنش عکس این خواهر شهید با لباسی قرمز کنار پیچک های سبز حیاط خونشون توی روزنامه ها چاپ شد و عکس اون زن فاسد با چادر سیاه!

در حالیکه اون زن هرگز چادری نبود. اون فتانه که تبرئه هم شد از زنای بزک کرده کنار خیابونی بود.
بعد از چاپ این عکس ها توی روزنامه همشهری هر جایی می رفتم تا مدت ها به چادری ها توهین می شد که به ظاهرشون نگاه نکنید هر چی فتنه است زیر سر همیناست.

راستش من فکر می کنم نه تنها نباید چادر سر زندانی های زن بکنن؛ بلکه اگه کسی با چادر کار خلافی کرده باید شدید تر تنبیه بشه چون مرتکب دو کار خلاف شده؛ اول جرمش هست و دوم شکست حرمت عفاف و حجاب
Iran, Islamic Republic of
اونم با چه چادر زشت و چروک و بدرنگی
آفرین به خانم مولاوردی، چه عجب یه حرف حساب شنیدیم
فرهاد
راه برداشتن چادر زندانی نیست راه تشریح فوائد چادر برای دیگران است
امان از طاغوت
Italy
تشریح فواید؟! یعنی مردم فواید حجاب رو نمی دونند؟!
عزیزم چرا ناراحت میشی ؟ خوب اونایی که بی حجاب هستند حتما" فواید چادر رو نمی دونن
سید
اکثر بد حجاب ها فواید چادر را خوب میدانند ولی وسوسه جلوه فروشی و جلب توجه سایرین خیلی قوی هستش. شیطان همعمدتا از همین جا وارد میشه
هم باید چادر از سر زندانی برداشته بشه اگه واقعا چادری نیست
هم اینکه فوائد حجاب تشریح بشه
چه عجب يه حرف حساب از دهان شما درآمد!
متاسفانه متكديان نيز با چادر درخيابان ظاهر ميشوند شايد براي اينكه شناخته نشوند اما حجاب به زنان وقار وشخصيت وامنيت ميدهد حال چه متكديان وچه مجرمين در زندان بپوشند يا نپوشند چادر يك ارزش است ومردم همه چادريها وهمه بي چادرها را با يك معيار مقياسه نميكنند.
Iran, Islamic Republic of
چه عجب!!!!! این خانم یک دفعه هم شد حرف درست و حسابی بزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شهامت بیان این حرف را قبلیها نداشتند
به به ببین کی اینجاست ....شما همون خانمی نیستی که شدیدا مخالف استیضاح وزیر علوم بود؟؟!!!!حالا چی شده واسه ما تریپ حجاب وعفاف ورداشتی ؟؟!!!!!!!!!!!!
چه ربطی به هم دارن اخه! خدا شفاتون بده
Netherlands
به جاییی که آنجایی که چادر اجباریست بهبهانه ترویج حذفش کنید بیایید در دانشگاه و مدرسه و ادرات دولتی هم اجباریش کنید که دیگر نگران تصویر زنان زندانی نباشید
فرزانه
جانا سخن از زبان ما میگویی سالهاست این موضوع تو دلم وفکر میکردم ظلمی بدتر از این نیست که در حق کسانی که با اعتقاد وایمان خالص و با پیروی از حضرت زهرا سلام الله علیها چادر بر سر کردند نم شد.
اگر واقعاً به این چیزی که گفته ایمان ایجابی داره و نه سلبی احسنت داره و باید گفت که برای اقامه امر الهی هیچ وقت دیر نیست باید تا نفس هست اقدام کرد...
محمدحسن
United States
کاملا موافقم به جا و دیر ولی لازم است
راست میگه خدایی...............
حمید
من هم کاملا با این نظریه موافق هستم و بارها به دوستان عرض کرده ام ، متهمه سالها داشتن چادر را ننگ میدانسته حالا از این نشان عفت و نجابت در زمان حضور در دادگاه که خود باعث بی احترامی به چادریان است استفاده میشود!!
استاد دانشگاه
خانم محترم شما که نه طرحی دارید ونه فکرتان کارمی کند چرا مسئولیت می پذیریدخیلی راحت می توانید با طرحهای تشویقی خوب مانند بلیط نیم بهاء استخرو سینما وتوچال وبرخی رستورانها و...خیلی هاراکه نمی توانند حتی برای یکبارچادرسرکنند را چادری کنند وبعد بیایید روی مفهوم چرایی چادرکارکنید وهزاران طرح دیگروهمچنین قیمت چادرکه باید 5هزارتومان باشد وبرخی مافیا آنرا70هزارتومان و...میفروشند ومشکلات دیگرخواهشا کاربلد نیستید مسئولیت نپذیرید
باید از چادر استفاده کنند