شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آیت‌الله‌مهدوی‌کنی، ولایتمداری خستگی‌ناپذیر

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 449892
عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مهدوی‌کنی را فقیه و مجاهدی خستگی‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا آخر عمر شریفش به معنای دقیق کلمه، ولایتمداری صادق بود.
به گزارش جهان، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت اولین سالگرد مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی با  تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی فضائل زیادی داشت که عالمی عامل بودن از جمله آن بود چرا که ایشان فقه، تفسیر، حدیث و فلسفه را در نصاب لازم خود می دانست و به آن مسلط بود.
 
وی با بیان اینکه، خستگی‌ناپذیری و مجاهدت در مبارزه با رژیم طاغوت از دیگر فضائل آیت‌الله مهدوی‌کنی بود، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوران طاغوت، از چراغ های فروزان در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی بود و زندان طاغوت بود و زندان و تبعید را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی تحمل کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی به معنای حقیقی و دقیق کلمه ولایتمداری صادق بود که همواره رفتار خود را با ولی‌فقیه هماهنگ می‌کرد، تصریح کرد: آیت‌‌الله مهدوی‌کنی همان حرمتی را که برای امام راحل قائل بود، برای مقام معظم رهبری نیز قائل می‌شد که می توان به صراحت بگویم که ایشان تا آخر عمر خود، ولایتی زندگی کرد و ولایتی هم به لقاءالله پیوست.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مجموعه فضائلی که آیت‌الله مهدوی‌کنی وجود داشت ایشان را به یک عالم محبوب و دوست داشتی تبدیل کرده بود، تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در جریان انقلاب اسلامی، همواره در کنار امام راحل و سپس مقام معظم رهبری بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *