شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

"احمد شاملو" نماز جمعه‌اش ترک نمی‌شد!

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 175599
یوسفعلی میرشکاک درباره خرافه گرایی در حوزه مهدویت به نقل خاطره ای از اوایل انقلاب پرداخت و گفت:

"اوایل انقلاب من مقالاتی در نقد شاملو می نوشتم. بعد عده ای از طریق بیوت مراجع سخت شایع کرده بودند که " احمد شاملو" نماز جمعه اش ترک نمی شود. یک روز از قضا آمدم دفتر مهدی نصیری و دیدم یکی از بیوت مراجع قم به اعتراض به تهران تهران آمده و به ایشان شکایت می کرد که آقا چرا علیه کسی که نماز جمعه اش ترک نمی شود، مقاله می نویسید. من تعجب کردم.

پرسیدم چه کسی را می گویید؟ این آقا که مورد وثوق بیت معظم مرجع بود گفت: این آقای احمدشاملو نماز جمعه اش ترک نمی شود . وقتی درباره شاملو از آن فرد پرسیدم متوجه شدم که عده ای با زیرکی روی افراد موثق بیوت مراجع کار کرده بودند. اینها حتی نمی دانستندکه شاملو شاعر است. چه برسد به گرایشات ضد دینی او. "

میرشکاک گفت هنوز هم عده ای دارند خیلی مسائل را حتی برخی خرافه و توهمات را از طریق یک عده آدم موثق نزدیک به بیوت مراجع جا اندازی می کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنام خدا
با سلام خدمت استاد مير شكاك بايد عرض شود كه شاملو نه تنها مسلمان نبود بلكه حتي ضد اسلام بود .او همكار ساواك نيز بود و با قلمش و افكارش نيهيليسم و بي بند و باري را ترويج ميكرد و هرگونه فكر سازنده و حركت انقلابي را غير عقلائي و غير ممكن ميدانست.
Iran, Islamic Republic of
يوسفعلي مير شكاك عشق منه. من از بچگي دوستش داشتم.