پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 388999
سرکنسول روسیه در رشت گفت: با توجه به ارتباط‌های برقرار شده و تفاهم‌های صورت گرفته تبادلات تجاری، بازرگانی و اقتصادی ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از گرگان، ماکسیم بارانوف صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به دیدار دو رئیس جمهور ایران و روسیه اظهار کرد: دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و بازگانی زمینه‌های فراوانی برای همکاری دارند و حتی در گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار حجم مبادلات بود اما امروز به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: در توافقی که بین دو رئیس جمهور انجام شده قرار است این میزان به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

سرکنسول روسیه با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای غرب بر روی دو کشور گفت: در دیداری که وزرای جهادکشاورزی ایران و روسیه داشتند نقشه راه و افزایش روابط در زمینه کشاورزی دو کشور بررسی شد و روسیه می‌تواند از محصولات دامی، آبزی و پروتئینی ایران استفاده کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان به ویژه در زمینه‌های کشاورزی می‌تواند کمک های فراوانی به روسیه داشته باشد.

بارانوف تحکیم روابط فرهنگی دو کشور را نیز بسیار مهم دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون در ۱۸ دانشگاه کشور روسیه زبان فارسی تدریس می‌شود و در ایران هم در دانشگاه‌ی مختلف مانند تهران، مشهد، رشت و غیره نیز زبان روسی تدریس می‌شود.

وی افزود: هفته فرهنگی روسیه نیز در تهران برگزار شد که با توجه به وجود زمینه‌های لازم باید این روابط فرهنگی افزایش یابد.

سرکنسول روسیه با اشاره به افزایش ارتباطات روسیه با استان گلستان گفت: قرار است به زودی گروهی از سرمایه‌گذاران استان گلستان در کشور روسیه حضور یابند و همچنین در نمایشگاه تولیدات ایران در روسیه نیز شرکت کنند.
https://jahannews.com/vdcdnj0snyt0jn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnj0snyt0jn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *