جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رشد ۱۰۰ درصدی واردات چینی +نمودار

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 448596
جدیدترین آمار گمرک نشان می‌دهد در ۲ سال اخیر ارزش واردات ایران از چین به بیش از ۲۴ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، آمار گمرک ارزش واردات از چین در دولت یازدهم را اینطور نشان می‌دهد: نیمه دوم سال ۱۳۹۲ بیش از ۶ میلیارد دلار + سال ۱۳۹۳ بیش از ۱۲.۷ میلیارد دلار + نیمه اول سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۵.۳ میلیارد دلار.

رقم ۲۴ میلیارد دلار واردات از چین در ۲ سال اول دولت به منزله رکوردزنی واردات از چین است، چرا که در ۸ سال دولت قبل در مجموع حدود ۴۰ میلیارد دلار واردات از چین صورت گرفته بود.

* واردات از چین در ۲ سال اخیر به ۲۴ میلیارد دلار رسید

میانگین سالانه ارزش واردات از چین در ۸ سال دولت قبل ۵ میلیارد دلار بود که در دولت یازدهم به ۱۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که رشد ۱۴۰ درصدی نشان می‌دهد.


گمرک، حجم واردات از چین در ۲ سال اخیر را نزدیک به ۱۰.۹ میلیون تن اعلام کرده است:‌ ۲.۹ میلیون تن در نیمه دوم ۹۲ + ۵.۵ میلیون تن در سال ۹۳ + ۲.۵ میلیون تن در نیمه اول ۹۴.

رشد واردات از چین از لحاظ حجم کالاهای واردشده نسبت به ۸ سال دولت قبل نیز قابل ملاحظه است.

در ۸ سال دولت قبل به طور میانگین سالانه ۲.۷ میلیون تن کالا از چین وارد شده بود؛ اما این رقم در ۲ سال اخیر با رشد ۱۰۰ درصدی به ۵.۴ میلیون تن افزایش یافته است؛ ‌یعنی ۲ برابر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *