جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مخالفان تاچر در لندن تظاهرات کردند

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 281393
مخالفان مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین انگلیس و سیاست های وی، با برگزاری تظاهرات در لندن شادی خود را از مرگ وی نشان دادند.
مخالفان تاچر در لندن تظاهرات کردند
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، پایتخت انگلیس در حالت آماده باش بسر می برد چون مخالفان مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین انگلیس در نظر دارند در لندن تجمع کنند ومرگ مارگارت تاچر را جشن بگیرند.
 
سوسیالیست ها، دانشجویان و مخالفان نظام سرمایه داری ، جزو شرکت کنندگان در این جشن هستند.  قرار است بسیاری از افراد از شهرهایی مثل یورک شایر و ولز به لندن سفر کنند و در این جشن شرکت کنند. نیروهای امنیتی لندن به همین علت در حال آماده باش کامل بسر می برند. شهردار لندن هم هشدار داد که پلیس با هرگونه خشونت به شدت برخورد خواهد کرد.

مخالفان چپگرای تاچر وی را متهم می کنند که باعث شد میلیون ها نفر به علت اصلاحات در بخش اقتصاد بازار آزاد، بیکار شوند. تاچر در میان نخست وزیران انگلیس طولانی ترین دوره نخست وزیری را در قرن بیستم داشت.
 
هم اکنون صدها تظاهرکننده تجمع کردند. قرار است تشییع جنازه تاچر روز چهارشنبه باشد. بخشی از هزینه ی تشییع جنازه را بخش خصوص و بخش دیگر را مالیات دهندگان انگلیسی پرداخت می کنند. تشییع جنازه تاچر میلیون ها پوند هزینه دارد.

بسیاری از مردم در انگلیس از این مسئله خشنود نیست و از میراث تاچر نیز خشنود  نیستند. بسیاری می گویند تاچر در مقابل بخش های پائین دست جامعه رفتاری تهاجمی داشت و هزینه ها عمومی را کاهش می داد.

مردم بخش های  شمالی انگلیس هم خشمگین هستند چون صنایع مختلفی دراین منطقه در دوره ی تاچر تعطیل شد و سه میلیون نفر هم در دهه ی هزار و نه صد و هشتاد بیکار شدند.

بسیاری از خانواده ها شاهد بودند که در نتیجه ی سیاست های تاچر که طرفداری از نظام سرمایه داری بود آنها خیلی چیزها را از دست دادند. پلیس اعلام کرد که هرگونه تظاهرات در روز چهار شنبه را سرکوب می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *