يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 7 Jul 2024
 
۰

پرطرفدارترين مارك‌هاي لباس از نگاه سياستمداران دنيا

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 47139
پرطرفدارترين مارك‌هاي لباس از نگاه سياستمداران دنيا

محبوب‌هاي دو رئيس‌جمهور
شايد برايتان جالب باشد بدانيد در آمريكا چند برند بزرگ بسيار پرطرفدار هستند. اين برندها حتي به زندگي خصوصي سياستمداران اين كشور هم راه يافته‌اند به طوري‌كه چندين و چند سياستمدار از آنها بهره مي‌برند. مجله فوربس در گزارشي با عنوان گران‌ترين برندهاي پرطرفدار در آمريكا مي‌نويسد:«اين برندها براي قشري از مردم آمريكا در نظر گرفته شده‌اند كه از درآمد نسبتا خوبي برخوردارند هر چند ساير اقشار جامعه نيز براي خريد آن رغبتي دوچندان نشان مي‌دهند. اچ اند ام يكي از محبوب‌ترين‌هاست در كنار برند معروف گپ. خانواده اوباما علاقه زيادي به خريد از اين دو برند معروف دارند. اوباما اما علاقه دارد لباس‌هاي راحتي خود را از فروشگاه زارا در اسپانيا بخرد. او زماني كه رئيس‌جمهور نبود از اين نمايندگي‌هاي اين فروشگاه در آمريكا خريد مي‌كرد. كراوات را معمولا از چند فروشگاه معروف لباس مي‌خرند با برندهايي چون دلچه گابانا و ورساچه. اوباما علاقه زيادي به تي‌شرت دارد و از اين رو تي‌شرت‌هاي انتخاباتي زيادي را در سراسر آمريكا توزيع كرد تا راي بيشتري به دست آورد.»
البته اين فقط اوباما نيست كه دوست دارد از برندهاي بزرگ لباس بخرد كه اين منش، در ميان اسلاف او هم ديده مي‌شود. جورج بوش بيشتر پول لباس خود را براي خريد لباس‌هاي غيررسمي هزينه مي‌كرد. او علاقه زيادي به پوشيدن جين دارد و حتي در يك مهماني خصوصي هم عنوان كرده بود اگر حضور يك رئيس‌جمهور در عرصه بين‌الملل با لباس غيررسمي منعي نداشت، هميشه جين مي‌پوشيد اما او كدام برند را دوست دارد. سايت «زي زل» دراين‌باره نوشته:«بوش دوست دارد از كونز و ليوايز خريد كند. او اصالت اين دو برند را خيلي دوست دارد. به تازگي او چند جين هم از برند تامي خريده كه حدود 480 دلار برايش هزينه دربرداشته. دختران بوش هم از خريد لباس‌هاي گرانقيمت لذت مي‌برند. جنا بوش علاقه زيادي به برند جورجو آرماني دارد. او براي خريد يك كيف دستي و يك پيراهن شب 2هزار و 900 دلار هزينه كرد. سال گذشته هم يك چكمه از همين برند تهيه كرد كه 3هزار و 200 دلار هزينه دربرداشت.»همسر بوش اما به شدت طرفدار برند «پرادا» است. اين برند گرانقيمت ايتاليايي در آمريكا هم شعبه دارد و لورا بوش در يك خريد از اين فروشگاه، پالتويي به قيمت 6 هزار و 800 دلار خريد. هر چند در ميان خانم‌هاي آمريكايي برندي مانند ويكتوريا – برند معروف همسر ديويد بكام- بسيار طرفدار دارد اما لورا بوش چندان آن را مناسب زن يك رئيس‌جمهور نمي‌داند. براي همين ترجيح مي‌دهد از طراحان بزرگ جهان خريد كند.

طراحي لباس سناتوري
وقتي سري مي‌زنيد به كمد لباس توني بلر نخست وزير سابق انگلستان، حيرت مي‌كنيد از اينكه او چقدر به خودش مي‌رسد. روزنامه ديلي تلگراف در گزارشي به مقايسه لباس‌هاي او و اسون گوران اريكسون سرمربي سابق انگليس پرداخته بود:«بلر دوست دارد بيشتر كت‌وشلوارهايش را از فروشگاه‌هاي معروف انگليس بخرد. او حتي چند كت و شلوار از طراح معروف ايراني يعني بيژن خريده كه بسيار شيك و گرانقيمت هستند. اريكسون اما دو دست كت و شلوار جديد خود را به محض ورود به انگليس از خيابان آكسفورد خريد به قيمت جمعا 21 هزار يورو، دوست دارد كراوات‌هاي آرماني را براي لباس‌هايش انتخاب كند.» هيلاري كلينتون براي حضور در كمپين فلوريدا لباسي آماده كرد كه 4هزار و 600 دلار هزينه دربرداشت. هيلاري علاقه زيادي به داشتن كت تك دارد و از اين رو بخش زيادي از لباس‌هاي او را، كت تك تشكيل داده است. هيلاري براي اينكه بهترين‌ها را دربرداشته باشد از طراح ورساچه خواست كت او را براي حضور در مراسم مهماني كاخ سفيد طراحي كند (به همراه دامن). اين لباس براي سناتور هيلاري كلينتون هفت هزار دلار خرج داشت.


ژاك شيراك
معروف است كه شيراك در پوشيدن لباس آنقدر معطل مي‌كرد كه حوصله همه سر مي‌رفت. وقتي او يكي از خدمه را صدا مي‌زد تا در پوشيدن لباس ياري‌اش كند انگار زمان اخراج يا مرگ آن خدمه فرا رسيده بود اما اين سياستمدار كهنه‌كار نه دوست دارد خودش برود از يك بوتيك خريد كند نه مي‌خواهد نامي از برند خاصي ببرد اما او هم مانند بسياري ديگر از روساي جمهور جهان، به شيك‌پوشي اهميت مي‌دهد و ترجيح مي‌دهد از طريق مشاورانش با شخص آمانچيو اورتگا در اسپانيا تماس بگيرد تا اين معروف‌ترين طراح اسپانيا كه ثروتمندترين مرد اين كشور هم به مشار مي‌رود با نظارت كافي لباسي براي او تهيه كند. راستي اين آقاي اورتگا همان صاحب برند معروف زاراست. دلبستگي شيراك به اسپانيا تمام نشدني است چون او سراغ يك طراح ديگر هم رفته: آدولفو دومينگوئز. در كمد لباس شيراك از اين طرح به نام اسپانيايي هم چند دست لباس ديده مي‌شود. همسر ژاك شيراك اما علاقه زيادي به برند «چيلي پپر» دارد كه اتفاقا چندان هم گرانقيمت نيست.

پوتين، از هر طراحي كه بشود...
رئيس‌جمهور ديروز روسيه كه امروز بر مسند نخست وزيري نشسته هم ورزشكار است هم خوش تيپ، از هر طراحي كه در دنيا حرفي براي گفتن داشته باشد لباس مي‌خرد. اما كت و شلوار اين رئيس‌جمهور از بهترين‌هاي طراحي اروپا و آمريكا تهيه مي‌شود البته براي ما ايراني‌ها شايد شنيدن نام «رجيو كالابريا» غريب باشد اما در ايتاليا يكي از معروف‌ترين و قديمي‌ترين برندها به شمار مي‌رود. پوتين از اين برند چهار دست كت و شلوار خريده به ارزش 58 هزار يورو. پوتين هنگام تمرين هم دوست دارد از لباس‌هاي نايكي و بوس استفاده كند. هر بار كه همسرش به سفر مي‌رود براي او بهترين‌هاي اروپا را تهيه مي‌كند ضمنا او علاقه زيادي به برند جورجو آرماني دارد.
براي اينكه رئيس‌جمهور كشوري باشيد بايد به ظاهرتان توجه كنيد حتي وقتي به عنوان نماينده يك نهله فكري جايي حضور داريد باز هم بايد از اين قانون تبعيت كنيد. نپوشيدن كت و شلوار در جامعه بين‌الملل چنين ذهنيتي براي ديگران به وجود مي‌آورد كه چندان، آداب معاشرت جهاني را نمي‌دانيد. در ژاپن وقتي قرار شد در اعتراض به رفتار آمريكايي‌ها كراوات نزنند، از نخست وزير گرفته تا ساير اعضاي دولت، اين كار را انجام دادند اما نه براي يك هفته، يك ماه يا يك سال. فقط براي چند ساعت و آن هم جلوي دوربين‌هايي كه مترصد ثبت چنين لحظه‌هايي بودند.
منبع روزنامه اعتمادملي
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *