چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۳
۵

احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت سکه

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 347598
ریس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در مورد کنترل نشدن بازار سکه و طلا و تبعات آن پیش بینی کرد: اگر مسوولان بانک مرکزی نسبت به کنترل این وضعیت اقدام نکنند به حتم شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت سکه دربازار خواهیم بود.
احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت سکه
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بازار طلا، سکه و ارز از هفته گذشته با نوسانات افزایشی مواجه شده‌ است و این روند در هقته جاری همچنان ادامه دارد.با مقایسه قیمت‌ها در روز دوشنبه نسبت به دیروز می‌توان نتیجه گرفت که قیمت انواع طلا، سکه و ارز افزایش یافته‌ است.

در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار از مرز ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده و سکه تمام هم حدود ۶۰۰۰ تومان تا رسیدن به مرز یک میلیون تومان فاصله دارد.

امروز دلار در بازار ۳۰۷۷ تومان و یورو ۴۲۴۰ تومان خرید و فروش می‌شود. هرچند که با توجه به نزدیکی به ایام عید نوروز و افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی این وضعیت قابل پیش‌بینی بود.

 

نوع طلا قیمت ‌دوشنبه تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هرگرم‌ طلای 18عیار 100 هزار و 70 تومان 2097 تومان افزایش
هر مثقال طلا 433 هزار 500 تومان 9100 تومان افزایش
اونس جهانی 1346 دلار و 60 سنت 17 دلار افزایش
نوع سکه    
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 994هزار و500 تومان 24 هزار و 500 تومان افزایش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 984هزار تومان 15000 تومان افزایش
نیم سکه 506 هزار تومان 10000 تومان افزایش
ربع سکه 298 هزار تومان 2000 تومان کاهش
یک گرمی 202 هزار تومان 7000 تومان افزایش
نوع ارز    
دلار آمریکا 3077 تومان 42 تومان افزایش
یورو 4240 تومان 50تومان افزایش


احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت سکه تا آخر سال/ علت افزایش نرخ دلار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با اشاره به افزایش قیمت دلار به ۳۰۷۵ دربازار گفت: با توجه به نزدیکی به نوروز و همچنین افزایش میزان سفرهای خارجی شاهد بالا رفتن تقاضا برای خرید ارز به ویژه دلار هستیم.

احمد وفادار با بیان این مطلب به اقتصادپرس اظهار داشت:نبود توازن میان عرضه و تقاضا سبب شده تا شاهد کمبود دلار دربازار و افزایش نرخ این ارز باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت بانک مرکزی اگر اقدام نکند شاهد ایجاد بحران ارز در کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اکنون عده زیادی گردشگر برای خرید ارزبه صرافی ها مراجعه می کنند و تقاضای خرید دربازار را افزایش داده اند.

وفادار اظهار داشت: با توجه به میزان تقاضا اکنون با کمبود دلار در بازار مواجه هستیم و بانک مرکزی باید برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت ها به سرعت وارد عمل شود و دلار را با بازار تزریق کند.

وی تاکید کرد:نمی توان میزان مشخصی از گردش ارز دربازار ارائه کرد زیرا برخی ازصرافی ها دارای مجوز فروش ارز ازبانک مرکزی بوده و برخی دیگر مجوز نداشته و در کنار فروش سکه ،ارز نیز ارائه می کنند اما نمی توان تشخیص داد چه میزان دلار در بازار معامله می شود.

وی درپاسخ به این سووال که اگر بانک مرکزی وضعیت فعلی بازار ارز را سامان ندهد، چه اتفاقی می افتد،گفت:به حتم شاهد افزایش ۵ تا ۸درصدی نرخ ارز به ویژه دلار خواهیم بود.

ریس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره قیمت اظهار داشت: هر اونس طلا در بازارهای جهانی اکنون ۱۳۴۷.۵دلار معامله می شود و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۹هزار تومان و هر مثقال طلا نیز۴۳۵ هزار توان قیمت گذاری شده است.

وی در مورد قیمت سکه گفت: هر سکه بهار آزادی اکنون ۹۹۰هزار تومان، سکه نیم بهار ۴۵۰هزار ، ربع سکه ۲۹۰هزار و سکه های یک گرمی ۲۰۰هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی با تایید کمبود سکه های نیم،ربع و یک گرمی در بازار به سبب نزدیکی به ایام نوروز میزان تقاضا بسیارافزایش یافته و این مساله موجب کاهش سکه دربازار شده است.

وی ادامه داد: معمولا در آستانه نوروز برخی ازسازمان ها و ادارات به جای پرداخت نقدی عیدی به کارمندان خود سکه می دهند و این کار حجم تقاضا را بالا می برد.

این مسوول در مورد کنترل نشدن بازار سکه و طلا و تبعات آن پیش بینی کرد: اگر مسوولان بانک مرکزی نسبت به کنترل این وضعیت اقدام نکنند به حتم شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت سکه دربازار خواهیم بود.

وفادار با اشاره به رکود حاکم بر بازارخرید و فروش طلا در تهران گفت:بازار همچنان در رکود به سر می برد و با توجه به تجربه سالیان گذشته امیدواریم شاهد رونق این بازار از۲۵اسفند تا اول فروردین ۹۳ باشیم.

وی در مورد علت این رکود توضیح داد: تا پیش ازهفته آخر اسفند مردم معمولا برای خرید سایرمایحتاج خانواده اقدام می کنند و در صورت وجود نقدینگی مازاد طلا می خرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
بالاخره دولت هم خرج دارد لذا تا دلار به 3200 تومان نرسد اقدام به فروش در بازار آزاد نمی کند
دولت تدبیر امید بازار را کنترل کند با وعده و وعید
مردم
United States
خبری از سیف نیست؟ای بابا ندایی صدایی جبهه گیری کف قیمتی چیزی تعیین کن داداش!...
رضا
آقای سیف به آرزوش رسید
United Kingdom
ولت تدبیر راهی ندارد مگرهمان برنامه های اقتصادی احمدی نژاد قهرمان را ادامه دهد