سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

دولت ترکیه وادار به عقب نشینی شد

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 290258
پس از تصرف میدان تقسیم توسط معترضان وزارت کشور ترکیه قول داد نیروهای خاطی را تنبیه کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی شدت گرفتن اعتراضات به تخریب پارکی در منطقه تقسیم ترکیه نشانه هایی از عقب نشینی دولت در برابر معترضان دیده می شود.

پس از تصرف میدان تقسیم توسط "جنبش اشغال تقسیم" و تصرف این میدان توسط معترضان وزارت کشور ترکیه با صدور بیانیه ای قول داد که نیروهای پلیسی را که در برخورد با معترضان از خشونت زیاد استفاده کرده اند، تنبیه کند.

در این بیانیه آمده است تمام فیلم های گرفته شده از این درگیری ها در دست بررسی است تا عوامل خشونت پیدا شوند.

همچنین "عبدالله گل" رئیس جمهور این کشور از گسترش ناآرامی ها ابراز نگرانی کرده و خواستار گفتگو بین دولت و معترضان شده است.

عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر و شهردار استانبول و همچنین وزیر کشور را فراخوانده و به آنها تاکید کرده است اوضاع حساس است، وی خواستار خویشتن داری طرفین شده است و پس از آن وزارت کشور ترکیه، دستور خروج نیروهای پلیس از میدان تقسیم را داده است.

در پی تخریب پارکی در مرکز استانبول برای ساخت یک مرکز تجاری، عده ای از مردم ترکیه با قطع درختان و نابودی فضای سبز در این منطقه مخالفت کردند که این اعتراضات با برخورد خشن پلیس استانبول گسترش یافت و امروز روز پنجم این اعتراضات است که ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *