جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بی‌توجهی اتاق بازرگانی به کشاورزی

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 410650
سید صدرالله پرهیزگار در خصوص ظرفیت‌های اتاق بازرگانی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: اتاق می‌تواند در حوزه اتحادیه‌های عشایری و روستایی توانمندسازی کند.
به گزارش جهان، صدرلله پرهیزگار در گفت و گو با «نسیم» افزود: اتاق بازرگانی در توانمندسازی ظرفیت اتحادیه‌های عشایری و روستایی نقش آفرینی کند. سید صدرالله پرهیزگار در خصوص ظرفیت‌های اتاق بازرگانی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: اتاق می‌تواند در حوزه اتحادیه‌های عشایری و روستایی توانمندسازی کند.

وی افزود: متاسفانه تا به حال از ظرفیت توانمندسازی این اتحادیه‌ها در اتاق‌های بازرگانی استفاده نشده است و پیشنهاد خوبی که در این زمینه وجود دارد توانمندسازی ان‌ها از طریق شرکت‌های سهامی است.

عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد ادامه داد: اتاق بازرگانی می‌تواند اتحادیه‌های تعاونی و روستایی را تبدیل به یک بخش مهم بکند و آن‌ها از طریق شرکت‌های سهامی در اتاق نقش آفرین باشند.

پرهیزگار با اشاره به روش‌های فعال سازی اتحادیه‌های تعاونی و روستایی در اتاق تصریح کرد: اتاق می‌تواند از طریق یک سری برنامه‌های آموزشی کاربردی و توانمند ساز جایگاه اتحادیه‌های تعاونی روستایی را در اتاق ارتقا دهد.

وی در تشریح وضعیت کشاورزی در کشور گفت: یک بخش عمده ای از کشاورزی ما فعلا در شرایط سنتی تولید می‌کند یعنی اگر بخش کشاورزی را تبدیل به دو قسمت اصلی کنیم یک قسمت هنوز همان بخش سنتی است که الان در روستاها و بخش‌های عشایری دنبال می‌شود یک بخش هم بخش مکانیزه و صنعتی است که در غالب کشت و صنعت‌های بزگ و یا متوسط در حال انجام شدن است.

عضو ائتلاف فراگیر ایرانی با انتقاد از رویه اتاق فعلی در قبال اتحادیه‌های تعاونی و روستایی بیان کرد: باید دید تعداد شرکت هایی که به شکل کشت و صنعت هستند چه تعداد هستند و چرا اتاق سرمایه گذاری در بخش تعاونی و روستایی که بخش کوچکتری هستند و ظرفیت توانمندتر شدن دارند، نکرده است و اصولا چرا به این دو جایگاه مهم در اتاق توجه نشده است؟

پرهیزگار با اشاره به برنامه ریزی ائتلاف فراگیر ایرانی آباد در این زمینه خاطرنشان کرد: ائتلاف فراگیر ایرانی آباد به راحتی می‌تواند با یک برنامه ریزی بزرگ از طریق کانال شرکت‌های سهامی در حوزه اتحادیه‌های روستایی و عشایری آن‌ها را تقویت کند، منتها نیاز به یک سری برنامه‌های آموزشی کابردی وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که اتاق قابلیت هم افزایی و ایجاد شبکه‌های بین سازمانی در بخش کشاورزی را دارد، عنوان کرد : نکته قابل توجه این است که اتاق قابلیت هم افزایی و ایجاد شبکه‌های بین سازمانی را دارد و اصولا یکی از شاخص‌های مهم هر اتاقی در هر کشوری همین فاکتور مهم است.

پرهیزگار به نقش شبکه‌های بین سازمانی در مردمی شدن اقتصاد اشاره و بیان کرد:این که اتاق بیاید و در یک شبکه بین سازمانی در تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها موثر باشد اقتصاد بخش مردم را بتواند در حوزه کشاورزی شکل داده است.

فلانی در پایان با انتقاد از اتاق بازرگانی برای نادیده گرفتن ظرفیت مردم در بخش کشاورزی گفت: متاسفانه اتاق تا به حال به این بخش توجه نکرده است و ظرفیت‌های بالقوه ای این قسمت هنوز به قوت خود باقی است و باید روی ان‌ها کار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *