جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فراخوان "جهاد اسلامی" برای روز قدس

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 372059
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای از مردم قدس و کرانه باختری خواست امروز پس از نماز جمعه آخرین جمعه ماه رمضان به خیابانها بریزند و در همراهی با غزه با دشمن صهیونیستی مبارزه کنند.
به گزارش جهان، فارس به نقل ازپایگاه خبری «معا» نوشت: جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که درگیریهایی که در حال حاضر قدس و کرانه باختری شاهد آن است دلیل بیداری ملت ماست و خروش اهالی قدس و کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی خونهای مردم غزه را پیروز خواهد کرد.

جهاد اسلامی در این بیانیه تاکید کرد که ورود اهالی کرانه باختری در خط مقاومتی که غزه آن را در پیش گرفته باعث شکست رژیم صهیونیستی و پایان تجاوز همیشگی آن به نوار غزه خواهد شد.

این جنبش در ادامه از مردم کرانه باختری و قدس خواست که خیابانهای این دو منطقه را به صحنه درگیری و مبارزه با رژیم صهیونیستی تبدیل کنند و افزود که پیروزی غزه را خون شهدای کرانه باختری تکمیل خواهد کرد.

رادیو رژیم‌صهیونیستی روز جمعه در گزارشی در مورد تظاهرات شب گذشته فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و قدس شرقی که در آستانه روز قدس برگزار شد، این تجمع را بزرگترین تظاهرات فلسطینی‌ها از زمان انتفاضه دانست.

شب گذشته فلسطینی‌ها با شرکت در تظاهراتی که تعداد حاضران در آن بیش از ۱۰ هزار نفر تخمین زده شده، خواستار پایان حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه شدند.

پلیس رژیم‌صهیونیستی با حمله به شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، ده‌ها تن را بازداشت کرده است. همچنین دستکم یک فلسطینی در جریان این راهپیمایی به شهادت رسیده است. برخی از منابع این آمار را تا ۶ نفر اعلام کرده‌اند. تعداد مجروحین نیز بیش از ۱۰۰ تن اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *