پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

شعار پياده‌روی اربعين حسينی اعلام شد

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 392958
مسئول فرهنگی ستاد اربعين از توزيع ۵ ميليون بروشور و اقلام فرهنگی به ۳ زبان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از سایت حج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حميد احمدی از توزيع پنج ميليون بروشور و اقلام فرهنگی به كمك مؤسسات ايرانی و عراقی و به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی خبر داد و گفت: اين اقلام تهيه شده و در اختيار موكب‌ها قرار می گيرد.

* «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا» شعار كاروان پياده روی حسينی

وی اعلام كرد: با كمك شيعيان ايران و عراق شعاری برای مراسم اربعين انتخاب شده است با اين جمله معروف حضرت زينب (س) كه فرمودند: «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا»؛ به خدا سوگند كه هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند» و اين جمله شعاری است كه تمام تابلوها و بيلبوردها به اين جمله مزين خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: در ايران هم تهيه پيشانی بندها، شال‌ها، بنرها و… انجام گرفته و در حال انتقال اين محصولات به نوار مرزی هستيم. بقاع متبركه‌ای كه در مسير زائران اربعين قرار دارند شامل چهار بقعه در مسير مهران و دو بقعه در مسير خوزستان نيز به عنوان پايگاه انتخاب شده و به زائران ارائه خدمات خواهند كرد.

وی با اعلام اين مطلب كه برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعين در دو كشور ايران و عراق برگزار می شود، گفت: ما بيشتر تسهيل‌كننده و هماهنگ‌كننده بين نهادها و ارگان‌های مردمی هستيم كه می خواهند خدمات فرهنگی تبليغی به زائران اربعين ارائه كنند.

* اعلام آمادگی ۱۴ هيئت در خرمشهر برای ارائه خدمات به زائران

وی به تجهيز هيئت‌ها و مؤسسه‌هايی كه علاقه‌مند به ارائه خدمات در موكب‌های اربعين بودند نيز اشاره و اظهار كرد: هيئت‌های مردمی برای ارائه خدمات فرهنگی در مراسم اربعين بسيج شده‌‌‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در خصوص اقداماتی كه هيئت‌های مذهبی در شهرهای مرزی ايران ارائه خواهند كرد، گفت: در حال حاضر ۱۴ هيئت شهرهای خرمشهر و آبادان در مرز شلمچه خدمات ارائه می دهند در سوسنگرد نيز تمامی هيئت‌ها آماده هستند.

وی اعلام كرد: هيئت‌هايی نيز پذيرای همه مردمی كه مسير رامهرمز، ماهشهر و اهواز به سمت آبادان را پياده طی می كنند، خواهند بود، علاوه بر اين هيئت‌هايی از شهرهای بزرگ و مؤسسات مردمی برنامه‌های فرهنگی را در مرز ايران و داخل كشور عراق به راه انداخته‌اند.

* نمايشگاه كتاب با موضوع ائمه اطهار در نجف اشرف برپا می شود

مدير آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از برپايی نمايشگاه كتابی توسط مجمع جهانی اهل البيت به زبان عربی و انگليسی در نجف اشرف خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه كتاب‌های منتشر شده در ايران كه به ائمه اطهار (ع) اختصاص دارند به زائران ساير كشورها ارائه می شود.

وی ادامه داد: نرم‌افزارهايی شامل ۴۰ بسته از معارف و قرائت قرآن نيز آماده كرده‌ايم كه از طريق بلوتوس و فلش‌مموری در اختيار موكب‌ها قرار گرفته و توزيع خواهد شد در مرزها نيز از طريق بلوتوس نرم‌افزارهای مذهبی به گوشی های تلفن همراه ارسال می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی تصريح كرد: به تعداد همه زائران بسته‌هايی مانند زيارت‌نامه‌های مورد نياز ارائه می شود اما از زائران خواهش می كنيم كه يك قرآن كوچك، سجاده و زيارت‌نامه همراه خود داشته باشند.

يادآوری می شود، حضرت زينب (س) در سخنرانی های بعد از واقعه عاشورای خود خطاب به يزيد فرمودند: «فو الله لا تمحوا ذكرنا و لا تميت وحينا؛ به خدا سوگند ياد ما را نتوانی نابود كرد وحي ما را نتوانی می راند» و شعار مراسم پياده روی ميليونی اربعين حسينی (ع) از اين جمله حضرت زينب (س) انتخاب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *