سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

اعتراف‌های تلخ گنجی به جنایات حامیان جریان فتنه

فقط غرب می‌تواند اپوزیسیون را گرد هم جمع کند
چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 192554
اکبر گنجی از فعالان ضدانقلاب، در جریان درگیری لفظی با بیژن حکمت، دیگر فعال اپوزیسیون، به واقعیت های مختلفی اذعان کرده و ناخواسته مواضع و رویکرد خود و دوستانش را از اساس زیر سوال برده است.
به گزارش جهان، بیژن حکمت درباره مقاله گنجی در سایت بی.بی.سی تحت عنوان "لیبیائیزه کردن ایران" از اینکه گنجی اتهام ترور به ایران از سوی کاخ سفید را "ساده لوحانه" دانسته و اذعان کرده که گزارش احمد شهید طرح غرب است، او را مورد انتقاد قرار داده است.

گنجی هم در پاسخ به اعتراض هم مسلک خود، به واقعیت هایی اعتراف کرده که معمولا سخن گفتن از آنان برای فعالان اپوزیسیون سخت است و آنان بواسطه ارتباطاتی که با غرب دارند،‌ ترجیح می دهند که وارد این حوزه نشوند.

اما اکبر گنجی که تا مدتی مامور وزارت اطلاعات در جبهه اپوزیسیون خوانده می شد، در پاسخ به حکمت اذعان کرده است که "شورای امنیت سازمان ملل دادگاه نیست، مجمع دول است که براساس منافع دول عضو و بده بستان های آنان تصمیم گیری می کند.اگر منافع ایجاب کند، به هر چیزی رأی می دهند."

این منکر امام زمان(عج) در ادامه افزوده است: حتماً فراموش نکرده اید که بوش و دیک چینی و رامسفلد و کالین پاول با سر هم کردن چه دروغ هایی ملت آمریکا و دنیا را فریب دادند تا به عراق حمله کنند. می گفتند عراق به دنبال سلاح های اتمی و کشتار جمعی است. مدرک سازی هم کردند. بعد که کارشان تمام شد، گفتند دروغ گفتیم. گفتند صدام با القاعده رابطه دارد، بعد که کارشان تمام شد، گفتند دروغ گفتیم. به تاریخ سیاست خارجی آمریکا بنگرید که چقدر دروغ گفته اند و چه کودتاهایی در جهان به راه انداخته اند؟ اوباما هم رئیس جمهور آمریکاست و باید به دنبال منافع ملی آمریکا باشد. در قرن بیستم، منافع ملی آمریکا حمایت از دیکتاتورهای منطقه ی خاورمیانه را ایجاب می کرد. بسیاری از آن رژیم ها را دول غربی بر سر کار آوردند. مگر اکنون منافع ملی این کشور حمایت از دیکتاتوریی هایی چون عربستان سعودی و بحرین را ایجاب نمی کند؟ مگر دو متحد آمریکا در منطقه- عربستان سعودی و پاکستان- مهمترین کشورهای پرورش دهنده ی "بنیادگرایان مسلمان" نیستند؟ مگر بخش اطلاعات ارتش پاکستان در پشت طالبان قرار ندارد؟ مگر القاعده را آنجا که منافع آمریکا ایجاب می کرد، این دولت مسلح و حمایت نکرد؟

گنجی در ادامه به واکنش تمسخر آمیز رسانه ها و مقامات کاخ سفید به اتهام ضدایرانی آمریکا اشاره و عنوان کرده است: مدعیات دولت آمریکا درباره ی حمله ی تروریستی حتی از سوی رسانه ها و کارشناسان آمریکایی جدی گرفته نشده است(از جمله رجوع شود به اظهارات گری سیک که در دولت همین دموکرات دارای مسئولیت امنیتی بود). او همچنین در اثبات سخنانش گفته است: متهم پرونده امروز در دادگاه کلیه ی اتهامات را رد کرده است.

البته این فعال ضدانقلاب برای فرار از هجمه احتمالی ضدانقلاب و متهم نشدن مجدد به همکاری با وزارت اطلاعات، جمهوری اسلامی را هم به انجام عملیات های تروریستی متهم کرده است.

این فعال اپوزیسیون همچنین در یادداشت خود ادعا کرده که "مخالف اپوزیسیون سازی توسط دولت آمریکا و دول غربی هستم."

فارغ از اعتراف گنجی به چهره پنهان و جنایت پیشه صهیونیسم بین الملل،‌ ادعای او درباره اینکه مخالف اپوزیسیون سازی توسط دولت آمریکاست، ادعایی بی اساس است زیرا خود او در ادامه تایید می کند که "مخالفان مقیم خارج هنوز قادر نیستند برای هدف والای آزادی زندانیان سیاسی بسیج شوند، بعد از اتحاد برای اهداف مهمتر سخن گفته می شود. در حال حاضر فقط دول غربی چون آمریکا می توانند بخشی از "مخالفان متعارض" را با وعده و وعید گرد هم جمع آورند."

علاوه بر این، گنجی و دیگر افراد و گروه های جریان فتنه نه تنها از حمایت های سیاسی، تبلیغاتی و مالی(در پوشش جایزه، تبلیغ آزادی اطلاعات و دموکراسی و...) غرب و صهیونیست ها، اعلام برائت نکردند که ضمن استقبال از این حمایت ها، فعالیت های خود علیه جمهوری اسلامی را در مسیر دلخواه صهیونیست ها و غرب قرار دادند.

در این راستا،‌ جریان اپوزیسیون در فتنه ۸۸ در جهت پیاده سازی نقشه غرب برای براندازی در ایران با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه همكاري آشكار داشت، از فرمول ديكته شده آنان پیروی و با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها و.. آشکارا ائتلاف کرد، قيد اسلامي از جمهوري اسلامي ايران حذف کرد، در روز قدس ۸۸ به نفع اسرائيل و در روز ۱۳ آبان همان سال به نفع آمريكا شعار داد، مسجد و خیمه ابا عبدالله عليه السلام را به آتش کشید و به توجیه دهها جنایت غرب و رژیم صهیونیستی پرداخت.

در نتیجه این رویکرد بود که شيمون پرز تاکید کرد، «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند» و نتانياهو هم گفت که «اصلاح طلبان به نمايندگي از اسرائيل با جمهوري اسلامي ايران در افتاده اند».

از همین رو و بر اساس آنچه در طول سه دهه اخیر رخ داده است می توان این گفته گنجی را تایید کرد که فقط دول غربی چون آمریکا می توانند مخالفان را آن هم با وعده و وعید گرد هم جمع آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *