جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

اختلاس 3/5 میلیاردتومانی از ایران خودرو

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 144250
رییس پلیس فرودگاه های کشور از دستگیری اعضای یک باند که اقدام به اختلاس 3 میلیارد و 500میلیون تومانی از شرکت ایران خودرو کرده بودند، خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار "نبی اله حیدری" اظهارداشت: اوایل اردیبهشت ماه امسال، پرونده ای به دادخواهی شرکت ایران خودرو از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 9 تهران درخصوص اختلاس کارمندان مالی سازمان فروش آن شرکت به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد ارائه و دستورات لازم از سوی بازپرس مربوطه صادر شد.

رییس پلیس فرودگاه های کشور ادامه داد: با هوشیاری افسر پرونده و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی وی، مسئول طرح ویژه فروش خودرو در بازجویی های پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود، مسئولیت تشکیل باند اختلاس در سیستم رایانه ای سازمان فروش را برعهده گرفت و اظهارداشت: با همکاری 3 نفر دیگر که شامل یک کارمند ایران خودرو، کارگزار نمایندگی و فردی که کارمند اخراجی ایران خودرو بود، مبادرت به جعل اوراق و ثبت در سیستم رایانه ای سازمان فروش به صورت ایجاد مشتری و تشکیل پرونده با نام و نشانی جعلی و دریافت وجه به صورت چک می کردم.

سردار حیدری، برداشت مبلغ 6 میلیون ریال از حساب ایران خودرو به صورت غیرقانونی را یکی از روشهای این کلاهبردار عنوان کرد و افزود: این متهم همچنین در روش دیگری با استفاده از اسناد جعلی مبادرت به خروج خودروی صفر کیلومتر به صورت غیرقانونی از شرکت و درنهایت فروش آن در بازار می کرد که طی این مدت حدوداً 350 دستگاه خودرو از شرکت خارج و به فروش رسانده است.

این مقام انتظامی، جمع مبلغ اختلاس شده از شرکت ایران خودرو را 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

رییس پلیس فرودگاه های کشور خاطرنشان کرد: همچنین دفترخانه هایی که اقدام به نقل و انتقال خودروها می کردند، شناسایی و پس از احضار، سردفترها به دادسرا معرفی شدند.

پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اي بابا بزاريد راحت به كارشون ادامه بدن اگر بازگو بشه مثل ... ارتقا مسئوليت مي گيرن
Latvia
چشم آقاي ... و حراست شركت ايران خودرو روشن! ...
Latvia
پارتي بازي و مرگ شايسته سالاري در انتصابات شركت ايران خودرو و سركوب منتقدين دلسوز در اين شركت بيداد مي كند! ...