سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

افزایش تولید گاز در پارس جنوبی

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 419750
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید گاز در پارس جنوبی در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن، ۱۷ درصد افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسعود حسنی بعد از ظهر امروز در آیین برگزاری سومین همایش تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی بزرگترین و مهم‌ترین مجموعه گازی در کشور است و بخش عظیمی از گاز کشور در این منطقه تامین می‌شود.

وی افزود: افزایش ظرفیت تولید در این مجتمع گازی از اولویت‌های وزارت نفت است و امسال با تلاش مسئولان ارشد صنعت نفت با افتتاح چند فاز جدید شاهد افزایش تولیدات گاز در این منطقه خواهیم بود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۸۴ میلیارد مترمکعب گاز در میدان گازی پارس جنوبی تولید و فرآورش شد و به شبکه سراسری ارسال شد.

حسنی از افزایش ۱۷ درصدی تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود، میزان تولید گاز در پارس جنوبی در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی فازهای جدید در شرایط کنونی حدود ۵۴ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تامین می‌شود و با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا تا سال آینده به حدود ۷۶ درصد می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: نظارت بر تولید و افزایش سطح کیفی تولیدات از اولویت‌های مجتمع است و به فضل خدا در این مسیر به توفیقات خوبی رسیده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *