جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۲
۱۵
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه در تنگه هرمز آغاز شد؛

انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی/ پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد+فیلم

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 409454
نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در تنگه هرمز و خلیج فارس با رمز یا محمد رسول‌الله آغاز شد.
انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی/ پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد+فیلم
به گزارش جهان، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل با رمز یا محمد رسول الله(ص) آغاز شد.

در این رزمایش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشگر باقری معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار می‌شود و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می‌پردازند.

این عملیات با رمز «یا محمدرسول‌الله (ص)» و با فرمان سردار سرلشکر جعفری آغاز شد. این رزمایش با محوریت قرارگاه دریایی خاتم ۲ برگزار می‌شود.


شلیک موشک‌های فاتح ۱۱۰ و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی


در این رزمایش، موشک‌های فاتح ۱۱۰ و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی به هدفی در یک جزیره غیر مسکونی به فاصله ۲۷۰ کیلومتر در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم شلیک شد.

شلیک ۲ موشک کروز نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر


همچنین برای نخستین بار در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه موشک نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر شلیک شد.


تحویل موشک کروز غدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر در هفته آینده


به گزارش فارس،‌ سردار حسین فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در جریان نهمین رزمایش پیامبر اعظم که در تنگه هرمز در حال برگزاری است گفت: هفته آینده موشک کروز غدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر تحویل نیروی دریایی سپاه خواهد شد.

وی اضافه کرد: برد موشک های ما به جنوبی‌ترین مکان آبهای منطقه می‌رسد و اهداف متحرک را از پسابندر تا شمال خلیج فارس مورد هدف قرار می‌دهیم.

نهمین رزمایش پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز در حال برگزاری است.

پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد


 در آغاز مرحله دوم رزمایش سپاه، پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد.

این پهپادها توسط موشک‌های دوش پرتاب میثاق و توپ‌های نصب شده روی قایق‌های تندرو منهدم شد.


ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌ها سپاه منهدم شد


لحظاتی قبل و در ادامه برگزاری رزمایش هم ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی که توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده بود طی عملیاتی همه جانبه مورد اصابت صدها راکت و ده‌ها فروند موشک قرار گرفت و منهدم شد.

این ماکت در ابعادی واقعی ساخته شده و توسط ده‌ها فروند شناور تندرو مورد اصابت قرار گرفت.

همچنین چند موشک کروز و دو موشک بالستیک نیز به این هدف اصابت کرد.

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اردیبهشت ماه سال جاری از شبیه سازی ناو هواپیمابر آمریکایی برای انهدام و تصرف آن در ابعاد واقعی ۲۰۲ متری خبر داده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پیش از این با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند یکی از اهداف عملیاتی ما، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست، گفته بود: انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول می‌کشد

هدف دریایی متحرک با دو موشک بالستیک منهدم شد

همچنین هدف دریایی متحرک با دو موشک بالستیک با برد ۲۷۰ کیلومتر در خلیج فارس منهدم شد.

علاوه بر نیروی دریایی سپاه یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ماکت ناوهواپیمابر را تمرین کرده‌اند.

رژه شناورهای تندرو و ناوچه های موشک‌انداز سپاه از مقابل جایگاه


در آخرین مرحله از روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدها فروند شناور تندرو و ده‌ها فروند ناوچه موشک انداز و ۵۰ سامانه موشکی ساحل به دریا به صورت متحرک از مقابل جایگاه اصلی رزمایش رژه رفتند.

نهمین رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده تنگه هرمز در خلیج فارس در حال برگزاری است.

ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه تصرف شد


در مرحله نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه که از صبح امروز در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است مدل شبیه سازی شده ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه و تکاورهای نیروی دریایی سپاه به وسیله بالگرد و دو شناور تصرف شدند.

در بخش سوم از روز نخست رزمایش بزرگ سپاه، قایق های تندرو سپاه موفق شدند که با تهاجم به ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی، با شلیک ۴۰۰ فروند راکت ۱۰۷ میلیمتری و شلیک‌ موشک‌های نصر از روی قایق‌های تندرو سپاه، این ناو را منهدم کردند.

رژه سه فروند جنگنده اف ۴ نیروی هوایی ارتش


در رزمایش امروز سه فروند جنگنده اف ۴ نیروی هوایی ارتش هم از مقابل جایگاه رژه رفتند. پایگاه هوایی این جنگنده‌ها تحت کنترل عملیاتی قرارگاه سپاه برای اجرای این رزمایش بود.

همچنین چندین فروند بالگرد شاهد مسلح به موشک کروز نصر و پهپادهای مختلف سپاه از جمله پهپاد شاهد ۱۲۹ از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در آخرین مرحله از روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدها فروند شناور تندرو و ده‌ها فروند ناوچه موشک انداز و ۵۰ سامانه موشکی ساحل به دریا به صورت متحرک از مقابل جایگاه اصلی رزمایش رژه رفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صادق
لبیک یا رسول الله (ص)
صهیونیست جنایتکار بداند که با تعرض به حتی یک وجب از خاک مقدس وطن اسلامیمان ، اولین گورستان یک وجبی دنیا را برایشان خلق خواهیم کرد.
رونیکا
سلام خدا بر دلاورمندان نستوه و برادران سلحشور ما خدا پشت و پناهتون
کتایون
خداوند با ماست
Finland
تا حالا كه خدا با انسانهاي عاقل بوده!!!!!
صادق بگ جانی
سلام وخداقوت به تمام سرداران عزیزودوست داشتنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
اری-ماهمانا مردم سرزمین پارس هستیم ک ب همه چیز دست خواهیم یافت که پیامی جزتودهنی برای رژیم صهیونیستی واوبامای موقشنگ نیست ونخواهد بود.
Denmark
متاسفانه فيلمهاى شما با اى پد قابل مشاهده نيست. لطفا اصلاح كنيد.
Japan
حالا چه اصراری بوده که ماکت ناو هواپیمابر آمریکا مورد هدف قرار بگیره !!!؟؟؟ مثلا داریم طرف را می ترسنایم . خودمان که می دانیم آمریکایی ها در این سالها بیشترین حمله های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به ما تحمیل کردن و ما بیشترین ضرر را کردیم و هنوز هم فکر می کنیم چاره کار ترساندن با موشک و رزمایش است. با تشکر
از دشمن چنين انتظاري نيست بايد بداند كه ايرانيان هرچه بيشتر تحريم شوند فعالتر مي شوند
رشید
یک سوال راستی چرا امریکا با آنهمه قلدری و منم منم و ابر قدرتی جنگهایی که در سالهای اخیر انجام شده به تنهایی قادر به رویارویی با ان جنگها نبوده و از ناتو و کشورهای دیگر کمک طلبیده مثل کشور ضعیفی مثل افغانستان یا عراق در سوریه هم همین راه میخواست برود یعنی اگر اینهمه کشور و نیرو به کمکش نروند قادر به جنگ نیست؟ راستی چرا؟
Romania
دوست عزیز اینطور که فکر میکنی نیست
اصولا آمریکا برای انجام هر کاری به تنهایی اقدام نمیکنه این به خاطر ضعیف بودنش نیست دلایل مختلفی داره صرف نظر از هزینه ها میخواد با اجماع کشورهای مختلف به همه دنیا پیام هایی رو بده که یکی از اونها اینه که کشورهای زیادی هم نظرشند
بستن تنگه هرمز فقط اعلان جنگ با آمریکا نیست بلکه اعلان جنگ با کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس است .
آمریکا آن قدر باهوش است که ایران را بدون شلیک حتی یک گلوله تحت فشار قرار داده است .
متاسفانه در این شرایط اقتصادی که باید تمام ارگانها چه لشگری و چه کشوری کاهش هزینه داشته باشند . این مانور نه توجیه امنیتی و نظامی داردو نه توجیه اقتصادی.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آنها بايد قدرت دفاعي ما را كه روز به روز ارتقاء مي يابد را خوب بفمهند تا حساب كارشون را بكنند بدونند با كي طرف هستند يه وقت پا روي دم شير نگذارند خلاصه بايد ... فهمشون كرد برگزاري مانور هم يكي از رههاست اخوي !!! افتاد !!!؟
علی سلطانی
ره سپاریم باولایت تاشهادت.
علیرضا لشنی
خدا به شما عزت دهد به آرزوی روزی که در قدس نماز بخوانیم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چرا در عرصه هاي اقتصادي و خودرو سازي مثل صنايع دفاعي پيشرفت چنداني حاصل نشده ؟؟
ايراني RQ170 را از آسمان مي ربايد و با مهندسي معكوس بهتر از آن را مي سازد اما چرا در مورد خودرو توان چنين كاري را ندارد با وجود اينكه انواع خودروهاي روز دنيا در خيابانها تهران جولان مي دهند ؟؟!1